logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

متریال دیوار بتنی هوشمند

متریال دیوار بتنی هوشمند

در ادامه ی فناوری ساختمان هوشمند میتوانیم از دیوار بتنی هوشمند نیز در اجرای ساختمان هایمان استفاده کنیم و تحولی عظیم در ساخت و ساز ایجاد کنیم

دیوار بتنی هوشمند یک طرح دیجیتاله بوده که توسط بخش نوآوری NOWlab ساخته شده است.

اهداف طراحی و ساخت متریال فوق به منظور سازگاری یک بنا با محیط اطراف و انسان ارائه شده است. دیوار بتنی هوشمند شامل قالب بندی سه بعدی یک دیوار در مقیاس های بزرگ در نظر گرفته شده که به واسطه یک سطح سازگار به محیط و انسان واکنش نشان می دهد.

سنسورهای خازنی که درون لایه های بتن تعبیه شده اند به واسطه دما و حرکت دارای یک نوع واکنش ادراکی می باشند که این واکنش ها به واسطه تعبیه چند چراغ قابل مشاهده خواهد بود.

با توجه به طراحی دیوار بتنی با دیدگاه های هوشمند و متریال های مدرن، ساخت و ساز دستخوش تغییرات عمده ای خواهد بود و سیستم های مکانیکی قدیمی جای خود را به مکانیزم های خودکار پیشرفته خواهند داد.

دیوار بتنی هوشمند توسط یک چاپگر سه بعدی بزرگ در آزمایشگاه امینزا دوبی ساخته شده است. سطح بتن به واسطه تطبیق با سنسورهای حرکتی/حرارتی و تنظیم حسگرها با مکانیزم دستگاه چاپ سه بعدی ما را به یک سطح بتنی هوشمند رساند که با لمس سطح بتنی دیوار می تواند طبق برنامه ای که توسط کامپیوتر به آن داده ایم، واکنش نشان دهد.

استفاده از ابزارهای طراحی پارامتریک در ترکیب با دستگاه چاپگر به بعدی بزرگ، این اجازه را به طراحان خواهد داد تا به راحتی برای کارها در مقیاس بزرگ برنامه ریزی کنند تا الگوهای متفاوتی را نسبت به ساخت این گونه دیوارها در نظر داشته باشند.


 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس