logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی در ساختمان های مدرن!

یکی از معیارهای مدرن سازی ساختمان ها در دنیای امروز استفاده از انرژی های خورشیدی است.

انرژی خورشیدی در پشت بام

در ایالت متحده سرمایه گذاری بسیاری برای طراحی بام های مدرن شده است.

این بام ها علاوه بر زیبایی کاربردهای بسیاری هم دارند که هر روز مهم البته به قابلیت های آنها اضافه می شود.

قابلیت های بام های جدید در مقابل بام های قبلی در بام های جدید بیش ترین سرمایه گذاری بر روی جذب انرژی است.

این انرژی کاربردهای بسیاری خواهد داشت و هزینه ها را به شدت کاهش می دهد.

انرژی خورشیدی در حال حاضر بیش ترین کاربرد را در تولید الکتریسته ساختمان ها، دارد.

سرمایش پسیو خورشیدی در ساختمان

تکنیکهای سرمایش طبیعی باعث می­شوند بدون استفاده از هر گونه انرژی در تابستان، خانه خنک بماند. سایه از جمله موارد کاربردی و مهم در خانه های خورشیدی پسیو می ­باشد زیرا همین ساختار در زمستان نور خورشید را جمع آوری می ­کند.

جرم حرارتی و مصالح ساختمانی به همان خوبی که در گرمایش کاربرد دارند در سرمایش نیز مؤثرند. در زمستان گرما را ذخیره می­کنند و در تابستان جهت خنک­سازی منزل استفاده­ می­ شوند.

همچنین بکار بردن پنجره­ هایی که در تابستان با ایجاد سایه­، گرمای کمتری به خانه منتقل می کنند از روشهای سرمایش پسیو می­باشد.

۱) پنجره های مناسب جهت تهویه:

یک استراتژی اولیه برای سرمایش ساختمانها بدون بکار بردن قطعات مکانیکی در آب و هوای گرم، بکار بردن تهویه طبیعی می­باشد. نسیم­های رایج تابستانی با شیشه ­های بزرگ دیوار جنوبی که برای گرمایش پسیو بکار می­روند هماهنگی دارد و به پیروی از استراتژی­های زیر امکان استفاده از تهویه و دریچه خورشیدی را بطور مؤثری کارا می­سازند.

وضعیت پنجره ­ها باید به گونه­ ای باشد که بهترین جریان هوا  بوجود آمده و پنجره ­های با حفاظ (سایبان دار) بطور کامل باز شود. این پنجره بهترین محافظ در برابر باران بوده و بهتر از پنجره­ های دو لنگه (لولایی) عمل می ­کنند. اگر اتاقی فقط در یک وجه پنجره دارد، می­توان بجای یک پنجره از دو پنجره پهن استفاده نمود.

۲) سایه بان:

وسایل ایجاد کننده سایه قبل از اینکه نور خورشید به ساختمان برسد آنها را متوقف می­کنند این وسایل عبارتند از سایبان، صفحات خورشیدی، پرده های غلطان، دیافراگم مخصوص پشت پنجره و بادگیر عمودی.

این وسایل قابل کنترل بوده و توسط صاحب­خانه بر حسب نیاز تنظیم می­شوند. استفاده از پرده در منزل کم هزینه و مفید می­باشد. راه دیگر ایجاد سایه استفاده از یک ایوان یا دالان در قسمتهای شرقی یا غربی ساختمان می باشد.

۳) دیوارهای مؤثر بر هوا :

دیوارهای بالدار در معرض جریان باد قرار دارند و سرعت باد طبیعی را طی اختلاف فشار بوجود آمده توسط این دیوارها زیاد می کند.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس