logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

کابین سیاه بر روی ستون باریک در جنگل فنلاند

کابین سیاه بر روی ستون باریک در جنگل فنلاند

Niliaitta یک کابین با رنگ سیاه است که Studio Puisto آن را روی یک ستون بلند کرده و در جنگلی نزدیک پارک ملی Salamajärvi در فنلاند پنهان کرده است .
کابین ، که بخشی از تفرجگاه جدید Kivijärvi را تشکیل می دهد ، تفسیری از نیلیایتا باستان است - کلبه ای چوبی مرتفع که توسط بومیان سامی برای ذخیره سازی ایمن مواد غذایی در خارج از منزل استفاده می شود.
هدف Studio Puisto ادای احترام به تاریخ فرهنگ سامی در منطقه است و در عین حال فضایی ایجاد می کند که احساس جدا شدن از دنیای خارج را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

نیلیایتا کابینی است که در داخل جنگل های فنلاند پنهان شده است.
این شرکت فنلاندی توضیح داد: "ایده این است که با صرف عقب نشینی در هوا ، احساس می کنیم بلافاصله از نگرانی های روزمره خود که در زمین اتفاق می افتد جدا می شویم.
"تقابل بین طبیعت وحشی و یک فضای داخلی امن و دنج ، که به طور کلی تجربه کلی را هدایت می کند."
بر روی یک ستون باریک قرار گرفته است.
این کابین اولین مجموعه از 25 مجموعه Niliaitta است که قرار است در داخل جنگل برای اقامتگاه Kivijärvi ساخته شود.
25 اتاق دیگر با طراحی متفاوت نیز در همین نزدیکی ساخته می شود.
علاوه بر این که به ایجاد احساس انزوا برای بازدید کنندگان کمک می کند ، بالا بردن Niliaitta در یک ستون همچنین به Studio Puisto کمک می کند تا تأثیر پروژه را بر محیط جنگل کاهش دهد.
به همین ترتیب، موقعیت و نقطه دستیابی آن نیز برای به حداقل رساندن تعداد درختانی که باید در حین ساخت حذف شوند ، انتخاب شده اند.

"یک راه پله بلند و خطی به کابین منتهی می شود."
معمار پروژه میكو ژاكنن گفت: "حتی اگر پایه ستون عظیم باشد ، به ما این امکان را می دهد که طبیعت اطراف ستون را به حالت اولیه برگردانیم."

ارتفاع کابین برای کاهش تأثیر در چشم انداز در نظر گرفته شده است.



از چوب های رنگ سیاه برای پوشاندن کل کابین استفاده شد تا به ترکیب آن با محیط اطراف خود کمک کند ، صفحه هایی هم به صورت عمودی قرار می گیرند تا تنه درختان اطراف را آینه کنند.
جاکنن توضیح داد: "صعود به داخل کابین یک قسمت اساسی از تجربه کلی است ؛ بنابراین ، ما می خواستیم این را با یک راه پله خطی طولانی تقویت کنیم."
وی ادامه داد: "هنگام ورود ، پس از طی مسیری باریک در اعماق جنگل ، ابتدا به کابین نزدیک می شوید - این مسیر شما را تا اولین پله راه پله می برد."
"این یک لحظه تجربی را ایجاد می کند که در آن طبیعت وحشی به آرامی به مکانی امن تبدیل می شود و دیدگاه کاملا متفاوتی را ارائه می دهد که از طریق آن می توان طبیعت اطراف خود را بدست آورد."

فضای داخلی برای حفظ تمرکز بر نماهای بیرون طراحی شده است.
با وجود تنظیمات از راه دور ، هدف Studio Puisto از Niliaitta استفاده از همان امکاناتی بود که ممکن است در یک اتاق مدرن هتل داشته باشید.
این بدان معناست که کابین با استفاده از خدمات ساختمانی مخفیانه که در زیر پلکان خارجی پنهان شده اند ، کاملاً به شبکه های محلی فاضلاب، آب و برق متصل است و شامل یک دوش بزرگ و یک آشپزخانه است.

 

 

دیوارها و سقف با چوب های سبک پوشانده شده است.
تقریبا هر سطح با صفحات چوبی سبک پوشانده شده است ، که برای حفظ تمرکز بر مناظر بدون مانع طبیعت از طریق پنجره از کف تا سقف در انتهای کابین طراحی شده است.
این استودیو نتیجه گیری کرد: "منظره ای که از این پنجره باز می شود عمداً بر بقیه مسلط است ، زیرا فضای داخلی با این هدف انجام می شود تا فقط به عنوان یک بوم خنثی و خالی، از طبیعت خارج باشد.
Studio Puisto یک استودیوی معماری مستقر در هلسینکی است که در سال 2010 توسط Jakonen ، Emma Johansson ، Sampsa Palva ، Heikki Riitahuhta و Willem van Bolderen تاسیس شد. این استودیو به تازگی یک کابین پیش ساخته قابل انعطاف را نیز ساخته است که به گونه ای طراحی شده است که در هر مکانی ساخته می شود. 
در جای دیگری در فنلاند ، خانه ای را پوشانده از چوب روغنی سیاه در مرز بین دریاچه و یک جنگل صنوبر انبوه قرار داده است .

 

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس