logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا دوبلکس در چمستان

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر
تعداد خواب 4
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 210
مساحت کل ساختمان 239
محل پروژه مازندران- چمستان نور
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: سرکار خانم توکلی

پروژه‌های معماری بر اساس خواسته‌های کارفرما تعریف می‌شوند که با توجه به پتانسیل‌ها، محدودیت‌های زمین، اقلیم، قوانین، بودجه، علاقه‌مندی‌ها و سبک زندگی صاحبین آن‌ها، روند طراحی شکل می‌گیرد.
این پروژه در زمینی با متراژ کم و عرض محدود (حدود 10 متر) طراحی شده و کارفرما علاقه‌مند به داشتن ویلایی با ابهت به سبک مدرن بوده است. سناریویی که توسط تیم طراحی کهن برای این ویلا نوشته شده بر پایه همین خواسته اصلی کارفرما بنا نهاده شده و در نهایت منجر به خلق این اثر شده است.

ورودی ساختمان در شکاف بین دو المان اصلی عمودی تعریف شده که همگی بر ابهت این بنا تاکید دارند. این دو باکس عمودی که مانند قاب، دو طبقه ویلا را در بر گرفته‌اند؛ هرکدام علاوه بر یکی بودن در یک ترکیب‌بندی کلی و موفق، گویی به هم فخر فروخته تا خود را بیشتر در دل مخاطب جا کنند. ویلا دارای سقف شیبدار است که پاسخگوی اقلیم و آب و هوای منطقه می باشد؛ منتها هر دو فرم اصلی از سقف شیبدار یک طرفه و یک جهت برخوردارند (برخلاف شکل رایج همیشگی سقف‌های شیبدار که در گذشته و در پروژه‌های مختلف کار شده است).

رنگ غالب نما سفید و روشن می‌باشد و در بخش‌های مخفی و تورفتگی‌ها از رنگ‌ها و متریال گرم استفاده شده که سبب خروج از یکنواختی گردیده است.
وجود سبزینگی حداقلی در دل فرم، رنگ و روح تازه‌ای به نما بخشیده است. این ویلا در انتهای یک شهرک ویلایی قرار دارد که با توجه به سقف‌های هم شیب، گویی نگاه ساختمان به کل مجتمع است و با غرور و ابهت به کل مجموعه احاطه دارد. در واقع شکل‌گیری این ایده هم از همین منظر به وجود آمده و به استراتژی و سناریو خلق اثر کمک کرده است. تیم طراحی نگاه صرفاً فرمیک به پروژه نداشته بلکه کارا بودن و داشتن فضاهایی با کیفیت هم مدنظر قرار داده تا به همه ابعاد زندگی و تعلق و قرارگیری انسان در مجموعه پاسخ صحیح داده باشد. بعد عبور از پله‌های جلوی بنا وارد شکاف ورودی ویلا می‌شویم که در همین جا ابهت و جذابیت بنا کاملاً حس می‌شود به خصوص با دیدن دربی به ارتفاع 6 متر که با الوارهای چوب خلق شده است.

پس از ورود به درون ویلا یک فضای تقسیم (که دارای کمد کفش و لباس می‌باشد و شرایط آماده شدن برای ورود و خروج از ساختمان را فراهم می‌کند) طراحی شده و پس از آن فضاهای اصلی دیده می‌شوند.
در سمت راست، نشیمن خانوادگی و در سمت چپ، آشپزخانه زیبا و خطی که در انتهای آن مطبخ قرار دارد، طراحی شده است. کار در مطبخ به دلیل خارج بودن از دید مستقیم فضاهای عمومی، بسیار راحت و آرام است. 
در مرکز ساختمان پله دکوراتیو و فضای نهارخوری و در انتهای آن نشیمن عمومی (پذیرایی) طراحی شده است. این یکپارچگی فضایی در بزرگتر جلوه دادن آن تاثیر به سزایی دارد. 
در مرکز سمت چپ ویلا هم یک فضای راهرویی طراحی شده که در آن سرویس بهداشتی و کلوزت و بعد از آن اتاق خواب مهمان با تراس اختصاصی که به حیاط خلوت راه دارد، جانمایی شده است.
سطح نورگیری، چشم انداز، کوران و تهویه هوا در این بنا بسیار عالی است. بعد گذر از پله دکوراتیو زیبا به طبقه اول می‌رویم که شامل 3 خواب مستر (دارای کلوزت، حمام و سرویس بهداشتی)، نشیمن خصوصی و تراس بزرگ می‌باشد که این تراس در ارتباط مستقیم با فضای نشیمن قرار دارد و خدمات دهی می‌کند.
همه فضاها دارای ابعاد استاندارد با کارایی بالا هستند و دارای پنجره ها و بازشوهای عریض با دید و منظر مطلوب می‌باشند.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس