logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

سازه ال اس اف

سازه ال اس اف

ساختار قاب فولادی سبک (LSF) برای ما یک سیستم ساختمانی با وزن کم را فراهم می کند که امکان اسکان مرتفع و در عین حال بارهای پایه را نیز به حداقل می رساند.
وقتی صحبت از ساختمان‌های مدولار می‌شود، ساختارهای سبک فولادی (LSF) کاملاً مطابقت دارند. ساخت LSF با ارائه روشی کارآمد و مقرون به صرفه، میتواند به راحتی و با مزیت با سایر سیستم‌های موجود در محدوده ترکیب شود یا در ساختمان‌های سنتی استفاده شود.
مزیت اصلی ساختار LSF توانایی تولید و پیکربندی آن در خارج از سایت است. به همین دلیل، مرحله بعدی ساخت و ساز می‌تواند خیلی زود آغاز شود، و باعث صرفه‌جویی در منابع در محل و کاهش زمان کلی مونتاژ می‌شود. در ساخت خارج از سایت همچنین به دلیل فرآیندهای کوشا و کنترل شده کارخانه، این سازه با کیفیت برتر ساخته می‌شود - فقط محصولاتی که استانداردهای بالا را رعایت می کنند مجاز به ترک کارخانه هستند.

 

سازه-ال-اس-اف


ساخت قاب فولادی سبک می‌تواند برای اهداف مختلف و در بسیاری از بخش‌ها - از بخش اجاره‌ای خصوصی گرفته تا هتل های مرتفع استفاده شود. این روش ساخت و ساز به طور فزاینده‌ای برای توسعه دهندگان جذاب است، زیرا ساده، پایدار است و می‌تواند خیلی سریع مونتاژ شود.  با این وجود این سیستم سبک وزن بوده و می‌تواند به شکلی مناسب برای دستیابی به آن ارائه شود، که باعث می‌شود آن را به صورت ایده آل در سایت‌هایی با دسترسی محدود قرار دهید. چه شما یک توسعه دهنده اسکان دانشجویی باشید و چه یک معمار در بخش مراقبت‌های بهداشتی ، مزایایی که ساختار LSF می تواند ارائه دهد بی‌شمار است.

 

سازه-ال-اس-اف

 

برخی مزایای سیستم سازه های فولادی سبک LSF


- کاهش مصرف فولاد
با توجه به استفاده ازمقاطع ساخته شده با ورق های با ضخامت کم و همچنین کاهش بارهای مرده ساختمان وزن اسکلت سازه حدود 30 الی 40 درصد کاهش می یابد.
- امکان افزودن طبقات به ساختمان موجود با توجه به وزن نسبتا پایین تر این سیستم با در نظر گرفتن تمهیداتی امکان افزایش طبقات ساختمان فراهم می گردد
- سهولت در مونتاژ و تفکیک اجزا
اتصالات اعضا در این سیستم در کارگاه بصورت پیچ و پرچ بوده و به سادگی امکان مونتاژ و تفکیک حاصل می گردد.
-سرعت بالای اجرا
بدلیل ساخت و آماده سازی پانل ها در کارخانه ، عملیات نصب در کارگاه از سرعت قابل قبولی برخوردار است.( یک ویلا  بصورت کلید در دست 2 تا 3 ماه )


دوست محیط زیست


در سازه های چوبی برای احداث یک ساختمان نیاز به قطع تعداد زیادی درخت می باشد، همچنین برخی از مصالح ساختمانی قابل بازیافت نمی باشد ولی در این سیستم اسکلت فولادی کاملا قابل بازیافت بوده و همچنین برای تولید سازه می توان از فولاد بازیافت شده استفاده نمود.( سالانه حدود 435 میلیون تن فولاد در جهان بازیافت می شود که معادل 150 برج ایفل در روز می باشد.)
 

سازه-ال-اس-اف

 

انعطاف پذیری در طراحی


طرح معماری برای این سیستم دارای محدودیتی  نمی باشد و قابلیت طراحی سازه برای معماری خاص با بازشوهای مختلف وجود دارد
- امکان استفاده در کنار سایر سیستم ها
- امکان عبور سیستم های تاسیساتی از داخل پانل ها
- مقاوم در برابر زلزله وسختی بالا ( بار های جانبی توسط تعداد زیادی از دیوارها تحمل می شود )
- دقت بسیار بالا در زمان تولید قطعات اسکلت و حذف خطاهای نیروی انسانی در زمان اجرا
- امکان اجرای پروژه در کلیه فصول و در شرایط جوی مختلف
- افزایش ایمنی و انضباط در کارگاه
- مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی و خوردگی (شرایط محیطی شمال و جنوب کشور ،عمرمفید بیشتر)
- کیفیت بالا و یکنواختی محصول نهایی (کارخانه  و تکنسین فنی )
- برخورداری از استانداردهای جهانی مصرف انرژی
- حمل و نقل آسان (حتی برای نقاط صعب العبور )
-  امکان تولید انبوه
-  تطابق فرهنگی محیط داخل و نما با ساختمانهای سنتی (امکان اجرای رنگ ، کاغذ دیواری و...ودر سطوح خارجی انواع نماها )
-  عملکرد صوتی خوب و برخوردار از استانداردها و ضوابط ضد آتش

معایب سازه های LSF
۱٫ در ابعاد دهانه محدودیت وجود دارد.
۲٫ تعداد طبقات قابل ساخت با این سیستم محدود است.
۳٫ به نیروی کار متخصص و خبره نیاز دارد.
۴٫ تامین قطعات فلزی گالوانیزه تولید شده در کارخانه هزینه نسبتا بالایی دارد.

 

سازه-ال-اس-اف

 

نتیجه
سیستم قاب فولادی سبک نورد سرد، یکی از راه‌حل‌های موجود و مناسب برای تولید صنعتی و انبوه ساختمان، کاهش وزن ساختمان، افزایش مقاومت ساختمان در مقابل زلزله، کاهش زمان ساخت، ارتقای کیفیت ساخت، کاهش هزینه‌های ساخت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.
همچنین کنترل کیفیت و نظارت بر این سیستم ساختمانی بسیار ساده بوده و با سهولت و اطمینان کافی قابل انجام است. از سوی دیگر با توجه به سبک بودن ساختمان در این روش و شرایط زلزله خیزی کشور، استفاده از این سیستم از نظر مقاومت در برابر زلزله توصیه می‌شود.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس