logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه متوسط ساخت ویلا در شمال به مواردی نظیر متراژ ساخت، کیفیت ساخت، سطح خدمات ویلا، نوع قرارداد ساخت، محل ساخت ویلا، محوطه سازی و نوع اسکلت و سازه‌ی ساخت بستگی دارد. هزینه ساخت ویلا در هر سال خاص به عوامل زیادی مانند تورم، نرخ مصرف مواد ساختمانی، نیروی کار و شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد که در طول زمان تغییر می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده، حد متوسط هزینه ساخت ویلا در سال 1402 برای هر متر مربع بین 12 تا 15 میلیون تومان است.

 

 

 

1) متراژ ساخت 

اندازه و مساحت ویلا تأثیر مستقیم بر هزینه ساخت آن دارد. ویلای بزرگتر نیاز به مصرف بیشتری از مواد ساختمانی، تجهیزات و تاسیسات دارد که این موارد هزینه را افزایش می‌دهند. در ساخت ویلا هرچقدر متراژ ساخت بالاتر باشد هزینه تمام شده با توجه به کاهش قیمت دستمزدها، حمل‌ها و خورده‌کاری‌ها کمتر می‌شود یعنی با توجه به افزایش حجم مصالح و افزایش متراژ کار، هزینه‌های حمل و دستمزد کاهش می‌یابد. علاوه بر این با توجه به هزینه‌های مشترک اکثر ساختمان‌ها در جهت اخذ انشعابات و شیرآلات و پکیج و ... این هزینه‌ها، در قیمت تمام شده ویلاهای بزرگ سرشکن می‌شود و هزینه‌ها کمتر می‌گردد. 

 

 

2) جنس و مواد ساختمانی (کیفیت ساخت)

استفاده از مواد با کیفیت بالا و جنس‌های مرغوب تأثیر زیادی بر هزینه ساخت ویلا دارد. مواد ساختمانی با کیفیت عالی و مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی شمال، می‌توانند هزینه را افزایش دهند. باتوجه به تنوع مصالح ساختمانی، کیفیت اجرا و دستمزد استادکار، در مصالحی همچون سنگ، سرامیک، آجر، پارکت، ام دی اف، چوب و همچنین سطح طراحی نما و طراحی داخلی فضا، در هزینه، مقدار و کیفیت کار تاثیرگذار می‌باشد. هرکدام از موارد گفته شده که مورد توجه بیشتر کارفرما قرار گیرد، در هزینه تمام شده ویلا اثرگذار می‌باشد.

 

 

 

 

 

هزینه ساخت ویلا

ساخت ویلای دوبلکس شیک در شمال

 

 

3) تجهیزات و امکانات ویلا

در یک ویلای ابتدایی فضای اصلی یک ساختمان شامل آشپزخانه، مطبخ، سرویس بهداشتی، حمام، خواب‌ها و نیز پذیرایی و تراس می‌باشد ولی هر ویلایی دارای خدمات دیگری نیز می‌باشد که با توجه به سلایق کارفرما قابل افزایش است. از جمله این موارد: وجود سونا و جکوزی، استخر، اتاق بازی، اتاق TV-Room، نشیمن اختصاصی، اختلاف سطح، جام‌بالکنی، اتاق چهار فصل، آلاچیق، روف گاردن، فضای سبز، آبنما، سرایداری، اتاق‌های مستر، هوشمند سازی، جاروبرقی مرکزی، دوربین مداربسته، آسانسور و نورپردازی حرفه‌ای از جمله مواردی است که در قیمت نهایی ویلا تاثیرگذار می‌باشد. به طور کلی هزینه ساخت ویلا شامل تجهیزات و امکانات داخلی و خارجی مانند سیستم‌های گرمایش و سرمایش، سیستم‌های برقی و نورپردازی، آب و فاضلاب، کابینت‌ها، سنگ‌فرش و دیگر امکانات است. هزینه مربوط به انتخاب و نصب این تجهیزات و ملزومات نیز باید در نظر گرفته شود.

 

دکوراسیون داخلی

 

 


4) قرارداد ساخت ویلا

اینکه شما با چه روشی صاحب ویلای شخصی خود می‌شوید در هزینه تمام شده‌ی ویلا سرنوشت‌ساز می‌باشد. استفاده از سازندگان محلی که با استفاده از نیروی بومی در قالب مدیریت پیمان و یا پیمانکاری دست به ساخت ویلا می‌زنند را شاید بشود کمترین هزینه نوع ساخت دانست که معایبی همچون استفاده از استاد کاران نه چندان حرفه‌ای و نداشتن سواد ساخت و اجرای ویلا با طول عمر بسیار پایین ویلا و همچنین وجود رطوبت دائمی در فضا و عدم ایزولاسیون را دارد. 

مورد بعدی استفاده از شرکت‌های معتبر ساختمانی آن منطقه و یا استان می‌باشد که با در نظر گرفتن تمامی خواسته‌های کارفرما و تیم حرفه‌ای، دست به ساخت ویلایی می‌زنند، استفاده از شرکت‌های معتبر هزینه‌های ساخت را شاید بین 10 تا 15 درصد افزایش دهد که دلیل آن کیفیت ساخت بالاتر و جزئیات اجرایی دقیق‌تر می‌باشد.

نوع دیگری از ساخت نیز توسط کارفرما و مدیریت از راه دور می‌باشد که در آن کارفرما دست به بستن قرارداد با نیروی کاری کل پروژه می‌زند که در هزینه تمام شده پروژه به علت عدم حضور دائمی با مشکلاتی از جمله نظارت ضعیف، اتلاف مصالح، کارکرد پایین نیروها، عدم پاسخگویی تیم اجرایی در صورت بروز مشکل و همچنین احتمال سرقت تاثیر مثبتی نداشته و در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمی‌شود.

 

 

ساخت ویلا در شمال

ویلای دوبلکس مدرن در ایزدشهر

 

5) موقعیت جغرافیایی ساخت ویلا

موقعیت جغرافیایی ویلا در منطقه شمال ایران نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه ساخت داشته باشد. در برخی مناطق شمال، قیمت زمین و اراضی، عوارض ساخت و ساز و قوانین محلی می‌تواند هزینه را افزایش دهد. بطور کلی هرچه محل پروژه از شهرها فاصله می‌گیرند بدلیل کرایه حمل و عدم تامین مصالح از کارخانجات و همچنین کرایه مسیر برای عوامل اجرایی باعث می‌شود که هزینه‌های تمام شده ویلا بیشتر شود. این موضوع در مواردی که جاده دسترسی صعب‌العبور می‌باشد و به کوهستان ختم می‌شود به وضوح قابل رویت است در حاشیه‌ی دریا نیز این قضیه در سطح کمتری نسبت به کوهستان و جنگل قابل مشاهده است که دلیل آن هم استفاده از مصالح گران قیمت و استادکاران گران مناطق توریستی می‌باشد.

 

 

 

 

6) محوطه‌سازی و لنداسکیپ

از جمله موارد دیگر تاثیرگذار در قیمت ساخت ویلا می‌شود به متراژ زمین باقی‌مانده پس از ساخت اشاره کرد. بطور مثال پر واضح است که هزینه اجرایی یک ویلای 500متری در یک زمین 1000 متری بسیار کم هزینه‌تر از اجرای یک ویلای 500 متری در یک زمین 2000متری می‌باشد؛ از این رو مقدار بها دادن کارفرما به فضای سبز اطراف ویلا و همچنین اجرای دیوارکشی دور ویلا در قیمت تمام شده ویلا تاثیرگذار می‌باشد.

 

 

 

7) نوع اسکلت و یا سازه ساختمان

نوع سازه ساختمان در تمام هزینه ساخت ساختمان بسیار تأثیرگذار است. عموماً در هر منطقه، نوع سازه‌ای که بیشتر استفاده می‌شود به دلیل فراوانی مصالح و کارگران کم‌هزینه‌تر است. در بسیاری از مناطق شمال کشور، ساختمان‌هایی با اسکلت بتنی به همراه تیرچه و یونولیت رایج‌ترین نوع سازه ساختمانی هستند. اما در چند سال اخیر، ساختمان‌های پیش ساخته مانند ال اس اف و سازه‌های بتن درجا نیز به طور محدود در ویلاهای فلت و دوبلکس بدون پارکینگ رقابت کرده‌اند. با این حال، در ساختمان‌هایی با بیش از 2 طبقه، هنوز استفاده از مصالح و روش سنتی کم هزینه‌تر است. همچنین، در ساختمان‌های با اسکلت فلزی، به دلیل گران بودن فولاد، تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود ندارد و آنها نیز در شهرهای ساحلی به دلیل وجود رطوبت بیشتر ممکن است آسیب ببینند. همچنین، در برخی موارد متداول ساخت، استفاده از ساختار بتنی ضعیف، قوطی و یا بلوک به جای ستون در ساخت ویلا اشاره می‌شود که به دلیل عدم داشتن حداقل استانداردهای ایمنی، قابل توصیف نیستند.

 

ساخت ویلا در شمال

 

 

 

 

جمع بندی
اگر علاقمند به ساخت ویلا با درنظر گرفتن مدیریت هزینه و مدیریت کیفیت هستید که در آن علارقم استفاده از مصالح و استادکاران خوب در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود به رزومه و سابقه کار شرکت‌های ساختمانی آن منطقه (استان) دقت کنید، قرارداد را شفاف تنظیم کنید و چگونگی کسب اطلاع از وضعیت پروژه را از شرکت مجری بخواهید و اگر به دنبال ویلاهای بسیار کوچک (زیر 70متر مربع) هستید، شرکت‌های ساخت ال اس اف (پیش ساخته) را فراموش نکنید.

 

منبع: نماپلان

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس