logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

آلاچیق و چشم انداز باغ شما

آلاچیق و چشم انداز باغ شما

اگر مایلید معماری ساختاری را به درون فضای باغی خود بیاورید، اگر مایلید فضایی باحس امنیت روانی بیشتر برای اقامتی موقت در فضای باغی ایجاد کنید، اگر مایلید برای در امان ماندن از آفتاب آزار دهنده یا باران تند، سر پناهی در باغ داشته باشید و یا اگر در فضای خلوتی خصوصی با امکانات مناسب آسایشی دوست دارید، آلاچیق یا پاویلیون ها برآورنده این نیاز خواهند بود.

شما می توانید آلاچیق ها را در مکان های مختلف باغ با حس و حال های متفاوت نظیر مجاورت با پوشش گل های پر از رنگ و رایحه یا کنار برکه ای از آب یا در مکانی مشرف به چشم اندازی دلربا طراحی کنید.
برخی پاویلیون ها نیز فاقد چشم انداز ویژه هستند. آن ها در مکان هایی واقع می شوند که برای آرامش و سکوت مناسب است، حتی برخی مواقع پاویلیون ها در نقاطی قرار می گیرند که به استفاده کننده امکان بهره مندی از مزایای ملک مجاور یا چشم اندازی خاص نظیر یک پاگودا(پرستشگاه چند طبقه ای چینی) را می دهد.
اگر مایلید که آلاچیق در شب نیز قابل استفاده باشد و سیستم های رفاهی گرمایشی و سرمایشی هم موجود باشد آنوقت مجبورید منابع برق، گاز و آب را به مکان مورد نظر بیاورید. کاری که ممکن است برخی مواقع بسیار دشوار و پر هزینه باشد.


آلاچیق با پوشش گیاهی


اگر آلاچیق باغتان ساده است و جلوه ویژه ای ندارد نگران نباشید. سعی کنید گیاهان و گل های رونده را به طور مناسب در ستون ها و سقف جایدهی کنید تا لطافت و ظرافت آن ها و البته رایحه فراوانشان فضا را تسخیر کنید.

 

آلاچیق با پوشش گیاهی

 

آلاچیق در موقعیتی استثنایی

در محوطه خود همواره نقاطی را بیابید که جنبه خاص داشته باشد و در آنجا آلاچیق بنا کنید. در این تصویر چشم انداز بسیار ستودنی باعث مکان یابی منحصر بفرد برای آلاچیق شده است.

 

آلاچیق در موقعیتی استثنایی


آلاچیق های پیلوتی

برخی مواقع برای امنیت در برابر حمله احتمالی حیوانات بویژه در محیط های جنگلی و یا مشاهده بهتر مناظر پیرامونی و نیز بهره مندی بیشتر از جریان باد ، آلاچیق ها را در ارتفاع از زمین و بر روی پیلوتی می سازند. از این نوع ساختار در مزارع نیز استفاده می شود. در آلاچیق های بالای پیلوت حفاظ های جانبی ضروری اند و البته می توانند برای تامین جلوه های بصری نمایه تزیینی نیز داشته باشند.

 

آلاچیق های پیلوتی

 

آلاچیق شیشه ای

یکی از متریال هایی که در سبک مدرن به وفور یافت می شود شیشه است. این آلاچیق ها در سبک های نوین مجال عرضه پیدا کرده اند حس بودن در یک فضای سرپوشیده با تعامل بصری همه سویه و المان خاص کننده فضا را به عنوان ویژگی های بارز خود دارا می باشند. این آلاچیق شیشه ای شما را از آفتاب تند مصون نگه نمی دارد اما در روز بارانی سرپناهی جذاب است.

 

آلاچیق شیشه ای

 

گنبد و ستون ها بیانی از معماری با شکوه کلاسیک(آلاچیق سبک رومی)

 ستونهای مدور با سرستونهای پر جلوه، کتیبه بالای ستون که به صورت سطوحی چند وجهی با کارپردازی های هنری دیده می شود و گنبدی با نمایه ای حیرت آور که فولاد سخت را در الگوهایی مملو از خمیدگی به نرمش فراخوانده، همگی دلالت بر معماری سبک کلاسیک دارد. شما درون سازه ای پر طمطراق خواهید بود که از هر سو به اطراف و حتی آسمان چشم دارد.
 

آلاچیق سبک رومی

 

منبع: کتاب محوطه سازی

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس