logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

نقش گلدان در زیبا سازی نمای شما

نقش گلدان در زیبا سازی نمای شما

در بسیاری از خانه‌های خصوصی و مکان‌های عمومی از گلدان‌ها استفاده می‌شود اما متاسفانه آن‌ها در موارد زیادی تاثیرگذاری لازم را ندارند.
عمدتاً وجود گلدان‌ها مترادف با نبود فضای کاشت در زمین است اما این المان ویژه نه تنها در این حالت قابلیت کارکردی خود را نشان می‌دهد بلکه حیطه استفاده از آن حقیقتاً وسیعتر است.
گلدان‌ها می‌توانند شکوه هنری را به فضای محوطه‌ای و یا درون خانه بیاورند. آن‌ها می‌توانند نمایه‌های سبکی ساختمان و یا حتی باغ را تشدید آمیز نشان دهند.
گلدان‌ها می‌توانند برای جابجایی دلخواسته و یا بر حسب ضرورت گیاهان و درختان بسیار کارآمد باشند. گلدان‌ها می‌توانند آرایه‌های ریتمیک و دارای جلوه‌های بصری خلق کنند.
گلدان‌ها می‌توانند فرم، رنگ و متریال دلخواهی را وارد فضای حسی و بصری نمایند، می‌توانند حتی به شکل خالی در قالب یک المان دکوراتیو بر بخشی از فضای حسی استیلا یابند.
گلدان‌ها ممکن است نظیر فلاور باکس‌ها در ساختار ادغام شوند. اگر از گلدان‌ها برای درختان استفاده می‌کنید عمق و حجم مناسب خاک را در نظر بگیرید تا ریشه دواندن و رشد پایدار آن‌ها دچار مشکل نشود. برای گلدان‌ها وجود روزنه‌های زه‌کشی آب ضروری است زیرا تجمیع ناخواسته آب ممکن است ریشه گیاهان و حتی درختان را تهدید کند.

 


فلاور باکس

فلاور باکس‌ها می‌توانند یا دارای خاک و یا صرفاً جایگاهی برای اسقرار گلدان‌ها باشند. یکی از محل‌های مناسب برای این فلاور باکس‌ها زیر پنجره‌ها می‌باشد. در این طراحی گلدان‌های واقع در محل ورودی به عنوان گذرگاه ورود سبز عمل می‌کنند.
شما می‌توانید تنوعی از رنگ‌ها و رایحه‌های گیاهی را در یک فلاور باکس تجمیع کنید تا طیف وسیع‌تری از ذائقه‌ها را پوشش دهید.

 

تزیین دیوار با گلدان‌های رنگی

تابحال به این فکر کرده‌اید که روی دیوارهای بزرگ ساده و بی‌روح حیاط چه کارهایی می‌توان انجام داد تا به زیبایی محوطه بیافزاید؟ این دیوارهای ساده و سفید معمولاً خسته کننده به نظر می‌رسند. پس آنرا مثل یک بوم نقاشی یا یک قاب بزرگ در نظر بگیرید و روی آن کارهایی انجام دهید تا از حالت یکنواخت خارج شود.


ایجاد ریتم و هماهنگی از طریق تکرار

ایجاد ریتم و هماهنگی بسیار آرامش‌بخش است چون بین ما و محیط نوعی ارتباط و پیوستگی ایجاد می‌کند.
ریتم و هماهنگی که از طریق تکرار دقیق برخی متریال‌ها در باغ ایجاد می‌شوند با ریتم درونی ما ارتباط برقرار می‌کند.
گلدان‌های بلند: گلدان‌های بلند ضمن آنکه با قامت دلربای خود بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهند امکان ریشه دواندن عمیق‌تر نیز برای گیاهان را فراهم می‌سازند همچنین تراز نمایش گیاهان نیز توسط این گلدان‌ها در ارتفاعی بالاتر قرار می‌گیرد.
بستر سنگی محل استقرار گلدان‌ها نیز حریم اختصاصی آن‌ها را تعریف می‌نماید و هم‌زمان آبگریزی بسیار مناسب در روزهای بارانی محسوب می‌شود.

 

چند گلدان در کنار هم

 از طریق فاصله دهی مناسب به گلدان‌ها می‌توان میزان درهم تنیدگی گیاهان درون آن‌ها بر یکدیگر را به دلخواه تنظیم کرد.
درهم تنیدگی برگ‌های مربوط به گلدان‌های مختلف رنگین کمانی از رنگ‌ها را ایجاد می‌کند.

 

چیدمان رسمی

استقرار گلدان‌های یکسان حاوی یک در آرایه‌ای دوره‌ای با تناوب فاصله مشخص چیدمانی رسمی را بیان می‌دارد و فضا سازی‌های مربوط به مراسم استقبال رسمی را تداعی می‌کنند.

 

تکنیک چند گیاهی در یک گلدان

می‌توان رنگین کمانی از رنگ‌ها را در یک گلدان به نمایش گذاشت. بهتر است گیاهان خوش رنگ در کنار گیاهان با بو افشانی زیاد همجوار باشند تا حس ترکیبی رنگ و رایحه همزمان درک شود.
اگر زمان گلدهی گیاهان نزدیک هم باشد جذابیت بصری قطعاً بیشتر خواهد بود.

 

گلدان‌ها و معماری با شکوه در کنار هم

در این تصویر محوطه باغی را می‌بینید که با ستون‌های سنگی متعدد و حجم سنگین صحنه آرایی فضا را به لحاظ بصری تسخیر کرده است. برای آن‌که این حس تلطیف شود گلدان‌هایی با فرم کوزه که همراهی سبکی با معماری بنا دارند در کنار ستون‌ها در نظر گرفته شده‌اند. اکنون این گلدان‌های زیبا و محتویات رنگین و پر رایحه آن‌ها، المان رقیب قدرتمندی برای ستون‌های مکرر هستند و حس ترکیبی آن‌ها با ستون‌ها دلربایی بیشتر را موجب شده‌اند.
 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس