logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

معرفی سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

در حال حاضر به دلیل آگاهی مردم از تاثیرات مثبت و منفی نوع دکوراسیون داخلی ، رنگ های محیطی و مبلمان ، رویکردی فزاینده به دکوراسیون و ملزمات آن بروز کرده است. براستی که اسباب و اثاثیه ، مبلمان و تمامی جزئیات مربوطه ؛ البته به صورت هماهنگ و هارمونیک ؛ تاثیر شگفتی در زیبایی فضا و روحیات فرد دارد . البته تمامی هماهنگی ها و چیدمان ها بای با توجه به خواست و سلیقه و تعلقات روحی فرد انجام شود. هنر معماری برای سلیقه های مختلف سبک های متفاوتی ارائه میدهد که ما در اینجا به معرفی چند نمونه از سبک های معماری و دکوراسیون داخلی میپردازیم :
 

 

سبک دکوراسیون داخلی مونوکروماتیک

ایده اصلی سبک مونوکروماتیک استفاده از تک رنگ در دکوراسیون داخلی است.

ترکیبی از رنگ های روشن تا تیره از یک نوع رنگ باعث می شود دکوراسیون خاصی به وجود آید.

انتخاب رنگ بسته به سلیقه شماست. روحیات هر فردی خاص است. ممکن است فردی از رنگ های شاد و پر انرژی لذت ببرد و یا شخصی از رنگ های آرامش بخش و ملایم استفاده کند.

این سبک از دکوراسیون داخلی بسیار مناسب برای دکوراتورهای مبتدی است.

زیرا :

۱نیاز به بررسی ترکیب رنگ در دکوراسیون ندارد.

۲. به راحتی می توان وسایل را برای چیدمان آماده کرد.

انتخاب وسایل با هر سبکی به دلیل وجود یک رنگ به راحتی با دکوراسیون مورد نظر هماهنگ می شود.

شاید به نظر آید که باید از یک رنگ در این سبک استفاده شود. این موضوع تا حدی صحیح است

ولی باید توجه کرد، استفاده از رنگهای خنثی، نه تنها مشکلی ایجاد نمیکند بلکه از یکنواختی محیط نیز می کاهد

برای نورپردازی در این سبک حتما توجه داشته باشید که نور انتخاب شده در طیف رنگی اصلی باشد. مثلا برای دکوراسیون با رنگ قرمز، زرد، نارنجی و یا رنگ خنثی سفید مناسب است.

سبک دکوراسیون داخلی ذن (zen)

نام دیگر سبک دکوراسیون داخلی ذن ،سبک ژاپنی است . روی اصول آرامش ­بخشی و سادگی فضای داخلی بنا شده است. هنگامی که نام دکوراسیون داخلی ذن را میشنوید چیزی که به ذهنتان خطور می­کند یک فضا با طراحی لطیف و آرامش ­بخش است که در آن بیشتر از رنگ­های روشن استتفاده شده است .

به علت جدید بودن این سبک هنوز قوانینی برای آن تعریف نشده است .معمولا در ارتباط با سبک مینیمالیست بوده و سعی دارد با استفاده از سادگی در کاهش استرس­های مردم امروزی جهان موثر باشد.

نکات ضروری سبک دکوراسیون ذن:

رنگ :

رنگ­های مورد استفاده در این سبک الهام گرفته از طبیعت اند و بیشتر رنگ­های روشن هستند ؛مانند سفید ،خاکستری ،سبز ،بژ مایل به کرم ،بژ مایل به صورتی .رنگ­های روشن نیروی آرامش­ بخش و صلح­ طلب دارند.

پارچه :

پارچه ­ها نیز مانند رنگ­ها از قوانین طبیعت پیروی می­کنند ،به این معنا که کیفیت نرم بودن و سهولت استفاده در این پارچه­ ها مهم است.

نور :

حذف نور­های فلوئورسنت برای ایجاد فضای آرامش­ بخش و دلنشین .در سبک دکوراسیون داخلی ذن از نورهای ملایم و شمع­ گونه استفاده می­کنیم .نورهای غیر مستقیم که از روی زمین نورپردازی را انجام می­دهند بهتر از نورهای مستقیمی است که از سقف آویزان می شوند.

 


 

سبک دکوراسیون داخلی روستیک


در این سبک تا جایی که امکان داشته باشد از وسایل با ظاهر طبیعی شان که در طبیعت وجود دارند استفاده میکنیم . هدف معماری به سبک روستیک نزدیک شدن انسان به حال و هوای طبیعت و روستا می باشد .جایی که دو بخش اساسی در جامعه به هم پیوند میخورند . فضایی برای آرامش و فرار از دغدغه های زندگی مدرن و شهری.
ویژگی های اصلی این سبک :
استفاده از متریال های طبیعی بدون استفاده از هر گونه ابزار و تجهیزات و عدم دستکاری طبیعت اشیای مورد استفاده .


 

سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی (نوردیک)


این سبک از دکوراسیون داخلی از ساده ترین وسایل و مبلمان برای بیشترین کارایی استفاده میکند.
ویژگی های مهم این سبک :

رنگ :

این سبک شامل رنگ هایی نظیر انواع ابی سرد ، خاکستری های خنک و مات ، سفید و کرم می باشد . رنگ برتر سفید انتخاب مشود تا به وسعت فضا کمک کند.

بافت:

وسایل مورد استفاده در سبک اسکاندیناوی اغلب از چوب طبیعی درختانی مانند ساج، کاج و چنار. همچنین آلومینیوم ، شیشه ، کروم و استیل ساخته میشود.

کفپوش:

در این سبک ترجیحا از چوب ساده و سفید برای کف تا سقف و گاهی از پوست مصنوعی حیوانات برای کفپوش استفاده میکنند.

با رعایت کردن اصولی همچون سادگی و سبک اجسام ، استقبال از حضور نور ، استفاده از ابزار و وسایل کاربردی ، استفاده از رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت هنگام طراحی این سبک دکوراسیون داخلی بهتری خواهیم داشت .


سبک دکوراسیون داخلی مینیمال یا به زبانی دیگر حداقل گرایی

سبک مینیمال یعنی استفاده از موضوعات کمتر . هدف این سبک استمرار در بعد زمان است به این معنا که تا 15 سال آینده لزومی به تغییر در آن دیده نشود. در سبک مینیمال اشکال بسیار ساده و هندسی می باشند و استفاده از متریال در حد ضرورت است. سبک مینبمال بر سادگی و بی الایشی تاکید میکند ، هیچ چیز بیش از حد و زیادی نیست و از تجملات به دور است. استفاده از ابزار های مدرن مانند شیشه ، استیل و بتون در محبوبیت سبک مینیمال نقش بسزایی داشته است.
از دیگر ویژگی های این سبک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-    مبارزه با پدیده مد
2-    فضای خالی 70 % ، فضای پر 30 %
3-    استفاده از رنگ های روشن یا خنثی یا بی رنگی
4-    هارمونی رنگ سیاه و سفید
5-    استفاده از تابلوهای خاص به تعداد کم


 

سبک دکوراسیون داخلی رترو یا وینتج

سبک وینتج تهیج را در ذهن تداعی میکند . این سبک برای فرار از یکنواختی وسادگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لوازمی که در سبک رترو استفاده میشوند از لوازم دوره ی 1950 تا 1980 الهام گرفته اند. به عبارتی سبک رترو تلفیقی از لوازم آن دوره و تکنولوژی امروز است . البته به این معنا نیست که لوازمی را که تنها حس نستالژیک دارند را در دکوراسیون منزل استفاده کنیم ، در این سبک لوازمی از یک دوره ی خاص را مورد استفاده قرار میدهیم که الویت اصلی و مهمترین عنصر در آن ها رنگها هستند. سبک رترو و خصوصیاتی که در آن به چشم می خورد در اغلب موارد یکسان هستند. پرده ها طرح دار هستند، فرش ها ساده اما اغلب رنگارنگ، مبل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند معمولا پایه های نازک و ظریفی دارند و همچنین از طرح های ساده ای تشکیل شده اند. علاوه بر اینها از سرویس های خواب و یا  مبلمانی که از چوب و یا فلز ساخته شده اند استفاده می شود.

 

سبک دکوراسیون داخلی Bohemian یا کولی وار

نادیده گرفتن قرارداد ها و عرف های موجود در دکوراسیون داخلی را سبک کولی وار می نامند. در این سبک از دکوراسیون همه ی لوازم را میتوانید بدون هیچ قاعده و قانونی با هر طرح و رنگی که میپسندید انتخاب کنید. سبک کولی وار حد فاصل سبکهای مدرن مانند مینیمال و سبک های قدیمی تر مانند رترو است زمینه ی پر جنب و جوش را برای نشیمن در نظر میگیرد . از کوسن ها با رنگ های شاد و سنتی به تعداد زیاد استفاده میکند.

 

سبک دکوراسیون داخلی آفریقایی

سبک آفریقایی از طبیعت، حیوانات وحشی ( شیر، پلنگ..)، پارچه های رنگارنگ و کنده کاری چوب الهام گرفته است. بهره گیری از المان های طبیعی همیشه در ساختار این سبک وجود دارد. منابع طراحی به این سبک عموماً حیواناتند. مثل فیل ، زرافه و .. و یا تکرار اشکال هندسی ساده ، نقوشی از هیکل یا صورت انسانی و طراحی از پوست حیوانات . در این طراحی، شجاعت ، جسارت، تلاش برای زندگی، شادی و قدرت را به وضوح میتوان مشاهده کرد.

 

سبک دکوراسیون داخلی ماوریک

این سبک از دکوراسیون داخلی مانند سبک کولی وار از قاعده و قانون به دور است . جزئی از سبک مدرن با رویکردی مبتکرانه ، غیر معمول و غیر متعارف است. سبکی جوان و گستاخ. به عبارتی سبک ماوریک تنها به تخیلات ذهن طراح بها می دهد.در نگاه اول در مواجهه با سبک ماوریک همه چیز عجیب و غریب به نظر می رسد اما در نهایت سبکی است که خود را جسورانه بیان میکند. شهرت سبک دکوراسیون داخلی ماوریک به دلیل نزدیکی به رویکردهای دنیای مدرن است . از این سبک دکوراسیون داخلی در هر فضایی از نظر وسعت میتوان استفاده کرد. موزه ها و گالری های هنری بزرگ معمولا طرفدار سبک ماوریک هستند.
ممکن است بسیاری از افراد با معنای ماوریک آشنا نباشند یا حتی درباره آن دیدگاهی ناخوشایند داشته باشند، اما اگر این سبک هم مانند همه سبکهای دیگر به درستی استفاده شود، نتیجه ای بسیار خیره کننده و منحصربه فرد خواهد داشت .

 

شرکت کهن سازندگان با گردآوری مجریان مجرب در خصوص طراحی دیزاین و دکوراسیون داخلی ساختمان همواره اماده ی مشاوره در این زمینه میباشد. برای تماس با مشاورین ما اینجا کلیک کنید.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس