logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

ساخت ویلا تریبلکس استخردار در شمال

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان آسانسور، استخر، جکوزی، روف گاردن، اتاق بازی
تعداد خواب 4
تعداد طبقات تریبلکس
مساحت کل زمین 410 مترمربع
مساحت کل ساختمان 414 مترمربع
محل پروژه مازندران- نور (چمستان)
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب آقایی

 

طراحی ویلا تریبلکس با نمای مدرن در استان مازندران- شهر چمستان نور. زمین این پروژه در یک منطقه ویلایی واقع شده که ویلاهای دیگری در سمت‌ چپ و راست آن قرار دارد. برای خلق این پروژه، یک استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق به‌کار گرفته شده که هدف اصلی این استراتژی، حفظ حریم خصوصی و همچنین داشتن ویژگی‌هایی چون جداره‌های شفاف، چشم‌اندازهای زیبا و استفاده از استخر در محوطه بوده است. در عین حال، این برنامه‌ریزی سعی دارد تا از اشراف همسایگان جلوگیری کند، تعامل بیشتری با محیط طبیعی داشته باشد و به‌طور همزمان به کیفیت بالاتری در فضاهای مختلف طبقات و لنداسکیپ بپیوندد.

وارد ساختمان می‌شویم. دیواره و جداره این زمین به دلیل وجود استخر در حیاط بگونه‌ای طراحی شده که درب کوچک با زاویه‌ای 90 درجه نسبت به زمین قرار گرفته تا دید از بیرون به فضای محوطه به حداقل برسد. همچنین درب پارکینگ و جانمایی درختانی که در امتداد از بیرون ویلا شروع شده و تا نزدیک استخر پیش رفته‌اند؛ همگی مانع دید از بیرون و کوچه به محوطه ویلا می‌شوند. پس از ورود به حیاط و طی کردن مسیر تا رسیدن به درب ورودی ساختمان (طراحان مخاطبین را مجبور به قدم زدن و حضور پیدا کردن در این فضاها می‌کند)، از همین ابتدای امر حس تعلق به مکان و یکپارچگی ساختمان با بستر خود به انسان منتقل می‌شود. باغچه‌بندی‌های زیبا و سبزینگی در عین کم و محدود بودن زمین تا عمق بنا طراحی شده و به فضاهای درون ساختمان خدمات‌رسانی می‌کنند. جداره‌های شیشه‌ای شفاف در هر سه طبقه که هرکدام دارای تراس‌های مستقل می‌باشند و به کارایی آن‌ها افزوده است.

در طبقه همکف، در افق دید فضای نشیمن یکپارچه، یک پاسیو زیبا که سقف آن باز است وجود دارد. پله دکوراتیو چسبیده به جداره شیشه‌ای این پاسیو برای رفتن به طبقات بالایی طراحی شده که هر کدام از پله‌ها حس متفاوتی از بودن در فضا را به مخاطب منتقل می‌کند. این پاسیو نقش یک حیاط و باغچه را در دل خانه بازی می‌کند؛ به واسطه جداره شیشه‌ای، کاملاْ به فضای اصلی و نشیمن دید دارد و همچنین یک نشیمن خصوصی مسقف کاملاْ در ارتباط مستقیم به آن قرار دارد. درختان بلند در این پاسیو برای طبقات بالایی به واسطه سبزینگی و سایه‌اندازی نقش آفرینی می‌کنند. فضابندی‌های این ویلای دوست داشتنی بگونه‌ای است که همه فضاها دارای نور طبیعی؛ کوران هوا چشم‌انداز روبروی خود را دارا می‌باشند و در عین حال کارایی فضایی خود را بطور مستقل حفظ کرده‌اند.

 

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس