logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا ایرانی دوبلکس در بوشهر

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان روف گاردن
تعداد خواب 4
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 360 مترمربع
مساحت کل ساختمان 218 متر مربع
محل پروژه بوشهر- کنگان
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان، محمود عزیززاده
کارفرما: جناب آقای موحدی کیا

طراحی ویلا ایرانی دوبلکس با نمای مدرن در استان بوشهر (شهرستان کنگان). این پروژه در زمینی به مساحت 360 مترمربع طراحی شده است. با درک تیپ شناسی کارفرما و دریافت سلیقه و علاقه‌مندی آنها، سناریو ویلای مدرن با رویکرد معماری اقلیمی و ایرانی به وجود آمده است. با توجه به اینکه شهرهای ما به دلیل بی توجهی به زیبایی شناسی فرم و نمای ساختمان‌ها، زیبایی خود را از دست داده‌اند، ما سعی کرده‌ایم تا با خلق پروژه‌های برجسته، بار منفی این موضوع را در حد توان کاهش دهیم. 

با در نظر گرفتن محدودیت سطح عرصه، این ویلای مدرن ایرانی با توجه به تامین فضای حیاط، پارکینگ، رابطه مناسب بستر و حجم بنا، بررسی مسائل فرهنگی و سبک زندگی کارفرما طراحی شده است. رویکرد فرمیک طراحی از بدنه دیوار حیاط ورودی تا حیاط خلوت پشت ساختمان به کار گرفته شده است تا یکپارچگی و انسجام در کل مجموعه دیده شود. این هدف با ترکیب و همنشینی دو حجم متضاد صلب و شفاف در کنار یکدیگر و برقراری ارتباط بین آنها توسط فضاهای منفی و سبز، همچنین روف‌گاردن به عنوان پاسخی مطلوب به برنامه ریزی و استراتژی پروژه و همچنین محدودیت‌های منظر و عرصه محدود آن ارائه شده است.

تراس‌ها و روف‌گاردن‌ در بام نقش کلیدی در کاهش سنگینی حجم و تقویت ارتباط با بستر و زمینه خود از طریق دید، نور و سایه‌اندازی‌های مناسب بازی می‌کنند. ادغام تراس منتهی به حیاط جلو با فضای نشیمن و پذیرایی و باز و بسته شدن شناشیل‌های طبقه اول، بر انعطاف‌پذیری و تنوع کیفیت فضایی کل توده ویلا صحه گذاشتند و علاوه بر آن، نقش حفظ محرمیت را برای ویلا به خوبی ایفا می‌کند. استفاده از جزئیات ساده و مصالح نوین ساختمانی و با دوام به همراه ترکیب آنها با مصالح بومی، یکی دیگر از برنامه‌های مهم در پروسه طراحی این ویلا بوده است. 

همه این برنامه‌ریزی‌ها در نقشه ساختمان و روابط فضایی آن، که همنشینی کامل با سبک زندگی کارفرما دارد نیز صورت گرفته و در جای جای این ویلای مدرن ایرانی می‌توان فضاهای با کیفیت را بخاطر سپرد. 

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس