logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلای لوکس مدرن در شیراز

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان روف گاردن
تعداد خواب 3
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 304 مترمربع
مساحت کل ساختمان 174 مترمربع
محل پروژه استان فارس، شیراز
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان
کارفرما: جناب آقای آریا نسب

پروژه طراحی ویلای دوبلکس مدرن در شهر شیراز به دفتر طراحی کهن مراجعه شد. زمین موردنظر به مساحت 504 مترمربع، که نسبتا زمین کشیده‌ای دارد، باید یک بنا با مساحت ۱۸۰ مترمربع برای ویلا دوبلکس در آن احداث گردد. این ویلا برای استفاده در ایام آخر هفته و مناسبت‌های خاص مورد نظر می‌باشد. این پروژه به منظور فرار از شلوغی شهرها و بهبود آرامش زندگی امروزی انجام می‌شوند. این گونه پروژه‌ها به دلیل کیفیت معماری و طراحی مناسب خود، می‌توانند تاثیرات مثبتی بر زندگی شهری داشته باشند. کارکردهای واقعی مانند لذت و آسایش، حس تعلق به مکان، فضایی برای تفرج و تفنن و در نهایت به آرامش رساندن ساکنین، رسالت این گونه ویلاها هستند.  

تیم طراحی کهن سازندگان،با توجه به استراتژی و تحلیل همه جانبه زمین (از قبیل نور، چشم انداز، دید و منظر، اشرافیت به محوطه، محرمیت نسبت به اطراف و غیره)، جانمایی بنا در محدودۀ این زمین را با رابطۀ منطقی بین باغ و ساختمان به اجرا درآورده است. طراحی کلی مجموعه به گونه‌ای است که یکپارچگی بین ویلا و زمین به وضوح مشهود است و هماهنگی در کل این پروژه قابل مشاهده است.

با ورود به این زمین، مخاطب به سرعت با طراحی دقیق و متفکرانه این مجموعه آشنا می‌شود. تعریف ورودی، توسط فرم و هندسه در کنار متریال متفاوت آن کاملا به انسان القا می‌شود. هندسه‌های مشخص در فرم و معماری ویلا در سراسر مجموعه به کار گرفته شده‌اند و در بر اصلی و محوطه سازی به وضوح قابل مشاهده هستند. تعامل حیاط با ساختمان از طریق تفاوت ارتفاع‌ها و طراحی باغچه و گل‌کاری، به حداکثر رسیده است. با وجود یک حیاط زیبا، بالکن در طبقۀ اول و روف‌گاردن در طبقۀ دوم، به نوعی سه حیاط با ارتفاع‌های مختلف فراهم شده است. هر یک از این فضاها دارای زیبایی و چشم‌اندازهای خاص خود هستند.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس