logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، روف گاردن
تعداد خواب 2
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 230 مترمربع
مساحت کل ساختمان 95 مترمربع
محل پروژه مازندران- بابلکنار
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان
کارفرما: جناب آقای نبی زاده

پروژه ویلایی دوبلکس کوچک در زمینی با متراژ 230 مترمربع، واقع در استان مازندران- بابلکنار. کارفرما تمایل به ساخت ویلای دوبلکس زیر 100 مترمربع بوده است. تیم طراحی کهن سازندگان با توجه به موقعیت زمین، تحلیل سایت و ارزیابی آیتم‌های دیگر معماری از قبیل بودجه پروژه، اقلیم و آب و هوای منطقه، دسترسی‌ها ، نورگیری، اشرافیت، محرمیت و ... به این فرمی که مشاهده می‌کنید، دست یافته‌اند. 

علی‌رغم تصور مردم، طراحی ویلاهای با متراژ پائین (زیر 100 مترمربع) بسیار پیچیده و دشوار است. این نوع از ساختمان‌ها، با وجود محدودیت‌های فضایی، چالش‌های بسیاری را برای تیم طراحی به ارمغان می‌آورد و باعث کاهش کیفیت فضاها می‌شود. اما تیم طراحی کهن، حتی با وجود این محدودیت‌ها، می‌تواند پروژه‌های باکیفیتی را خلق کند. ویژگی‌های قابل توجه این ویلا شامل تنوع در فرم و حجم کلی ساختمان، ارتباط با طبیعت از نظر تعامل و حضور در آن، چشم انداز و مناظر جذاب، وجود روف گاردن مطلوب، فضاهای خصوصی با تراس های اختصاصی (که کیفیت فضا را افزایش می‌دهند) و طراحی فضای داخلی بطور کلی، همگی باعث می‌شوند تا این ویلا از دیگر ساختمان‌های هم خانواده خود متمایز شود و برتری چشمگیری را به ارمغان آورد. زندگی در چنین مکان‌هایی، خاطره سازی و حس تعلق به مکان را به همراه دارد. این امر نشان دهنده تفاوت بین ساخت یک ساختمان و معماری کردن بنا است.  

ویلا با فرم پردازی مدرن و بازشوهای عریض، نور بسیار مطلوبی را به درون خود جذب می‌کند و همچنین چشم انداز وسیعی با محیط اطراف و فضای خارجی خود دارد. در فضای منفی بین توده ساختمان و حیاط، یک استخر روباز جانمایی شده است. طراحی فضاهای سبز در حاشیه‌های حیاط و در امتداد استخر، مسیر حرکتی را به وضوح تعریف می‌کند. همچنین فضای مکث در کنار آن برای نشستن و لذت بردن از هوای مطلوب و چشم‌انداز طراحی شده است. 

این ویلا علاوه بر حیاط خود، در طبقه اول نیز از یک تراس بهره‌مند است که خدماتی به فضای نشیمن و اتاق خواب ارائه می‌دهد. همچنین یک روف گاردن در بالای ساختمان (بام) نیز در نظر گرفته شده است که توسط پله اکسپوز دکوراتیو به آن دسترسی داریم و از آنجا دید مطلوبی به جنگل و کوه‌های اطراف خود داریم. 

این خانه ویلایی کوچک با طراحی ساده و مینیمال و استفاده از تک متریال روشن، در محیط خود می‌درخشد و توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در عین حال، با ارائه خدمات مناسب به ساکنین ویلا، خودنمایی کرده و سرویس دهی خوبی را ارائه می‌دهد. 

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس