logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

تفاوت ویلای لوکس و معمولی در شمال

تفاوت ویلای لوکس و معمولی در شمال


ویلاهای گران و لوکس با ویلاهای معمولی چه تفاوتی دارند؟


آمده‌ایم تا سرک بکشیم به ویلای معمولی و ویلای لوکس، آن چه به دنبالش هستیم رؤیت کردن تفاوت‌هایی است که میان این دو ویلا قد علم کرده‌اند و از دور جار می‌زنند که فلان ویلا معمولی است و بهمان ویلا لوکس است. دعوت می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.
 

 

هر آن‌چه لازم است درباره تفاوت ویلای لوکس با ویلای معمولی بدانید


1.    هزینه ساخت بالا
2.    آپشن‌های خاص و منحصر به فرد که شامل مواردی چون استخر، فضای سبز و محوطه سازی عالی، اتاق بدن‌سازی، اسپای اختصاصی (وان لوکس، تخت ماساژ، جکوزی، سونای خشک و بخار)
با    وضعیت نورگیری ویلا، امکانات و تجهیزات مدرن هم‌چون دوربین‌های مداربسته، سیستم هوشمند ویلا می‌باشد.

نام شمال ایران که به میان می‌آید ناخواسته انواع و اقسام ویلاها توجه‌مان را جلب می‌کنند. برخی از ویلاها معمولی هستند، ویلاهایی که با هزینه‌های اندک هم می‌توان به خریدشان فکر کرد اما در مقابل ویلاهایی حضور دارند که لوکس خطاب می‌شوند و احتمالا سهم آن‌هایی است که درآمدهای کلان و سرمایه‌های هنگفت دارند.
باز هم سراغی گرفته‌ایم از شمال و درصدد برآمد‌ایم تا تفاوت‌های ویلای معمولی و ویلای لوکس را از نظر بگذرانیم و پیرامون این مسئله به بحث بنشینیم.
 

ساخت ویلا


همه چیز به آپشن‌های ویلا بر می‌گردد 


عموما آن چه سبب می‌شود یک ویلا را معمولی بنامند و بر دیگری، مهر لوکس بودن بچسبانند به موقعیت و آپشن‌های آن بر می‌گردد. پیش از آن که موقعیت ویلا را بررسی کنیم، آپشن‌هایش را زیر ذره بین می‌بریم.
برخی ویلاها دارای استخر هستند، استخرهای ویلا خود بر چند نوعند برخی از آن‌ها فضای بیرون و حیاط ویلا را اشغال می‌کنند حال آن که تعدادی دیگر، در طبقه سوم یا چهارم یک ویلای لوکس قرار دارند.
عموما زمانی که از ویلای معمولی سخن به میان می‌آید، مقصود ویلایی است که فاقد استخر است، به عبارتی ویلاهای استخردار در زمره ویلاهای لوکس قرار دارند.
در میان این دو نوع استخر، عموما استخرهایی که روباز هستند دارای طرفداران و هواداران بیشتری هستند اما کاملا مبتنی بر سلیقه است و می‌توان ویلاهای لوکسی را مشاهده کرد که دارای استخرهایی در فضاهای بسته هستند.
از بارزترین ویژگی یک ویلای استخردار لوکس این است که آپشن استخر با فضایی منحصر به فرد گره خورده است، به عبارتی زمانی که شما در استخر هستید آن‌چه در مقابل نگاهتان قرار دارد، منحصر به فرد و کاملا جذاب است. می‌توان ادعا کرد در ویلاهای گران قیمت و لوکس آن چه کامل محرز و مشهود است، فضایی ناب و باب میل می‌باشد.
عموما برای این که بتوانند چنین امکانی را فراهم نمایند، اطراف استخر را مزین به فضای سبز می‌کنند در چنین مواردی خود را گره می‌زنند به طراحی حرفه‌ای، به همین دلیل است که این آپشن را مختص ویلای لوکس می‌دانند و عنوان می‌کنند یکی از تفاوت‌های میان ویلای معمولی و ویلای حرفه‌ای، در اختیار داشتن استخر لوکس و فضا سازی حرفه‌ای، یعنی محوطه و فضای سبز ویلا است.

 

طراحی ویلا


اتاق بدن‌سازی را به دارایی‌های ویلای لوکس بیفزایید
باز هم پای تفاوتی دیگر میان ویلای معمولی و ویلای لوکس در میان است
از دیگر تفاوت‌های ویلای معمولی و ویلای لوکس، امروزه در اختیار داشتن یک اتاق بدن‌سازی است. آن‌چه ویلاهای لوکس در چنته دارند اتاق‌هایی است که برای بدن‌سازی در نظر گرفته شده‌اند، تا بتوانید ساعاتی را به ورزش کردن اختصاص دهید. لازم به توضیح است که در شمال کشور به دلیل رطوبت زیاد هوا و شرجی حاصله (گرمایی که همیشه در فضای باز حاکم است)،
عموما توانایی ورزش در فضای آزاد به سهولت ممکن نیست، از این رو وجود یک اتاق بدن‌سازی که با چنین غایتی احداث شده است مثمر ثمر و اثرگذار خواهد بود. از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای اتاق بدن‌سازی لازم است در نظر گرفته شود، تهویه مناسب می‌باشد، چنان‌چه این اتاق فاقد یک تهویه مناسب باشد، تمام رشته‌هایمان گویی پنبه شده است و هرچه کاشته‌ایم را به نوعی به فنا داده‌ایم.
 


تفاوت ویلای لوکس با ویلای معمولی در اسپای اختصاصی خلاصه می‌شود


مشکلات عصبی هم‌چون خوره به جان روح می‌افتند و روح را صیقل می‌دهند، از این رو چنان‌چه بتوان روزانه وقتی را برای ریلکس کردن و تمرکز بر اتفاقات خوب و جوانب مثبت زندگی اختصاص داد، شاید چند گام به جلو رفته‌ایم و دست کم حالمان را بهتر نموده‌ایم.
 
عده‌ای علاقمند به فعالیت‌هایی چون ریلکسیشن هستند، اگر شما نیز جزو همین دسته هستید شاید در اختیار داشتن یک اسپای اختصاصی فکر مناسبی به نظر برسد. وقتی از اسپای اختصاصی صحبت می‌کنیم مقصود فضایی است که دارای وان لوکس، تخت ماساژ، جکوزی و تمام مواردی است که برای زدودن افکار منفی مورد نیاز است، زمانی که از اسپای اختصاصی استفاده می‌کنید حس خوب و آرامش در وجودتان رخنه می‌کند و این همان تفاوتی است که میان ویلای معمولی و ویلای لوکس وجود دارد.
 

ساخت ویلا


سونای خشک و بخار از دیگر تفاوت‌های ویلای معمولی و ویلای لوکس


به عنوان تفاوت بعدی ویلای معمولی و ویلای لوکس، سونای خشک و بخار را نام خواهیم برد. چنان‌چه امکانات و تجهیزاتی که تا کنون نام برده شد را در جوار یک‌دیگر قرار دهید شاید استفاده از آن به بهترین شکل ممکن عملی گردد.
زمانی که از سونا می‌گوییم شاید کمتر کسی وجود داشته باشد دقیقا مقصودمان را متوجه نشود یا تا به حال از این امکانات نو و بدیع استفاده نکرده باشد. اگر ورزشکار باشید بارها و ماه‌ها در سونا به سر برده‌اید و خصوصیات و مزایایش را از بر هستید.
شاید بد نباشد بدانیم آنان که برای بار نخست از سونای خشک استفاده کردند فنلاندی‌ها بودند تا جایی که ادعا می‌کردند از هر سه فنلاندی حتما یک نفر در منزل دارای سونای خشک است که این آمار علاقه و استقبال فنلاندی‌ها از سونای خشک را به خوبی هویدا می‌سازد.
اعتقاد فنلاندی‌ها به این بوده که سونا خشک استرس را از بدن فراری می‌دهد. از آن جا که به واسطه قرار گرفتن در سونا، منافذ پوست باز می‌شود، سوخت و ساز سلولیت به اوج می‌رسد و این امر سبب می‌شود فرد لاغرتر شده و احساس سالم بودن را تجربه کند. به علاوه قرار گرفتن در سونای خشک مقاومت بدن را در برابر عوامل و فاکتورهایی هم‌چون عفونت‌ها و ویروس‌ها به اوج خواهد رساند. به زعم تمام اتفاقات مثبتی که به یمن حضور سونای خشک اتفاق می‌افتد، در ویلای معمولی خبری از سونای خشک نیست و این آپشن را در ویلای لوکس می‌توان شاهد بود.
 
هر آپشنی که می‌تواند به ذهنمان برسد
 
تنها به همین موارد ختم نمی‌شود، از تعداد اتاق‌ها، منظره اتاق‌ها، تعداد طبقات، حتی شکل لابی، نوع راه پله‌های استفاده شده در ساخت ویلا، طراحی و معماری ویلا، سبک احداثش، نوع فضاسازی آن، جنس مصالح تزریق شده در ساختمان ویلا، وضعیت نورگیری ویلا، امکانات و تجهیزات مدرن هم‌چون دوربین‌های مداربسته، سیستم هوشمند ویلا، همه و همه به عنوان تفاوت میان ویلای معمولی و ویلای لوکس شناخته می‌شوند و در معمولی یا لوکس بودن یک ویلا اثرگذارند، باری، عده‌ای عنوان می‌کنند حتی در نخستین نگاه هم می‌توان لوکس یا معمولی بودن یک ویلا را متوجه شد.

 

طراحی ویلا


 
صحبت پایانی
 
شاید سودای داشتن ویلایی در دل شمال، همان چیزی است که همه ما بارها و بارها در سر پرورانده‌ایم. عده‌ای چشم به ویلایی معمولی می‌دوزند برخی اما تنها ویلای لوکس را دنبال می‌کنند و همواره به دنبال خرید ویلایی هستند که برچسب لوکس بودن را به یدک می‌کشد.
مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان میان ویلای معمولی و ویلای لوکس برشمرد، امکانات ویلاست، عموما در نمونه‌های لوکس از لابی ویلا گرفته تا آپشن‌های تزریق شده در اتاق‌ها همگی لوکس و باشکوهند.

منبع: سایت بانیان مسکن

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس