logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی و ساخت نما

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha

طراحی نما :

در صنعت ساختمان سازی به سطح بیرونی یک ساختمان نما می‌گویند. طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیرگذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق مجموعه ای از اصول و قواعد طراحی باشد. طراحی نما نباید به طور مجرد و جداگانه انجام شود بلکه با تاثیر پذیری عواملی همچون: اقلیم منطقه، هویت و پیشینه تاریخی، قوانین شهرداری و شهرسازی و ... طراحی شود.

طراحی نمای ساختمان جنبه مهمی از جذابیت کلی زیبایی شناختی و عملکرد آن است. این اولین تأثیری است که یک ساختمان بر مخاطبین می‌گذارد و بر نحوه درک و استفاده از آن تأثیر می‌گذارد.

 

معرفی گروه فنی مهندسی کهن‌سازندگان در راستای طراحی نما:

از آنجایی که اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمان از طریق نمای خارجی آن شکل می گیرد، نمای ساختمان شما تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت اشخاص از کیفیت نحوه ساخت بنای شما دارد. از این رو گروه فنی مهندسی کهن مفتخربود تا در زمینه طراحی نما در سبک های مختلف (کلاسیک، مدرن، مینیمال، بومی) با کارفرماهای مختلفی همکاری داشته و با داشتن کادر متخصص خالق نماهای خاص در سطح استان باشد.

 

سبک های مختلف در طراحی نما:

- نمای کلاسیک:

این نوع نما مربوط به معماری گذشته می شود.متریال قالب در این نما سنگ می باشد. بزرگ نمایی، استفاده از عناصر با حجم گسترده و ستون‌های ایستاده، تزئینات و تجملات، استفاده از قوس های عظیم و باشکوه از مشخصات بارز این نوع نما می‌باشند. نمای کلاسیک دارای پنجره ها و درهای متقارن و قالب ها یا ستون های تزئینی است. معمولا در بناهای تاریخی یا سنتی دیده می‌شود.

 

ساخت نما

طراحی ویلای کلاسیک در لواسان

 

نمای مدرن:

این نوع نما دارای ویژگی های مدرن است. تفاوت اساسی چنین نماهایی با نماهای کلاسیک حذف تزئینات و ساده ترشدن عناصر نما می‌باشد. مصالح و متریال به کار رفته در این نوع نما برخلاف نمای کلاسیک معمولا بیش از یک متریال است و با تاکید بر سادگی فرم های جذاب و شکست‌های بیش از حد و در بعضی نقاط بهم ریختگی در نما از مشخصات بارز این نوع نما می‌باشد. این سبک طراحی دارای خطوط تمیز، اشکال هندسی ساده و جزئیات مینیمالیستی است. اغلب در معماری معاصر استفاده می شود.

 

نمای ویلای مدرن

طراحی ویلای دوبلکس با نمای مدرن

 

نمای مینیمال:

سبک ساده گرایی یا مینیمالیسم نوعی دیگر از طراحی نماست. در این نوع نما همان طور که از نامش پیداست اصل در ساده گری، بی آلایشی و حذف هرگونه تزئینات و اضافه گویی می‌باشد. در نمای مینیمال همه چیز در جای خود بدون اغراق و بزرگنمایی بیش از حد می‌باشد.

نمای مینیمال یک نوع طراحی داخلی و خارجی است که بر پایه سادگی، کم حجم بودن و استفاده از رنگ های با ارزش بالا تمرکز دارد. در این نما به جای استفاده از جزئیات پیچیده، خطوط ساده و منظم بکار گرفته می‌شود. به همین دلیل، این نوع طراحی معمولاً به عنوان یک نمای خلاق و مدرن شناخته می شود که زیبایی و شیکی را با کارایی و عملکردی بی نقص ترکیب می‌کند.

.

 

ویلای فلت با نمای مینیمال

 

نمای بومی:

نوعی دیگر از طراحی نما، نمای بومی نام دارد که با توجه به شرایط زیست‌محیطی و فرهنگی یک منطقه، طراحی شده است. در این نوع نما که بیشتر حال و هوای دیار دارد؛ مواد و متریال بکار رفته قالبا بوم آورد می‌باشد. خلق اثر در طراحی نمای بومی ریشه در فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و تفکرات آن منطقه دارد. طراحی این نوع نما بیشتر محصول هنرو خلاقیت است تا ضوابط و مقررات شهری.

طراحی نمای بومی به دنبال ایجاد یک ارتباط متقابل بین ساختار و محیط پیرامون خود است و تلاش می‌کند تا یک تعادل زیبا و مناسب را در این ارتباط برقرار کند.

 

 

طراحی نمای بومی

طراحی ویلای همکف با نمای بومی

 

 

اجرای نما:

یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت می‌تواند اثری شاخص و به یادماندنی را در ذهن بیننده تداعی کند، در زمینه طراحی نما که با نرم افزارهای مختلف در محیط فرضی دو یا سه بعدی صورت می‌گیرد در صورت وجود خطا و یا اشتباه میتوان آن را اصلاح و یا مجددا طراحی کرد؛ اما در زمینه اجرا اینطور نیست، با کوچکترین خطا در هنگام نقشه خوانی و یا عدم داشتن کادری مناسب ممکن است سرنوشت نمای یک ساختمان با وجود هزینه‌های فراوان به یغما رود، از این رو گروه فنی مهندسی کهن با داشتن کادری مجرب در زمینه اجرای نما توسط مهندسین مجری متخصص در زمینه نقشه خوانی و علم به عناصر و جزئیات و مسلط به جزئیات اجرا و همچنین استاد کاران قابل ساختمان مفتخر بود با کارفرمایان متعددی همکاری داشته که توانسته خالق نماهایی با سبک‌های مختلف با مدیریت هزینه و اجرای با کیفیت در جای جای استان از خود به ارمغان آورد.

 

 

برای دیدن پروژه‌های بیشتر اینجا کلیک کنید

 

مشاهده بیشتر
هزینه ساخت شماره تماس