logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی و اجرای باغ و فضای سبز

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha

وظیفه‌ی اجتماعی و مهم طراحی باغ ، ایجاد هماهنگی میان علم و هنر، به منظور سازماندهی، برنامه‌ریزی و طراحی کل محیط و منظر است.
امروزه با توجه به اینکه سلامت و رفاه انسان اهمیت خاصی پیدا کرده است دستیابی به توانایی پایدار محیط و منظر بدون از بین بردن و کاهش کیفیت منابع یک اصل حیاتی در این حرفه است.
تفاوت ديگری كه طراحي فضای سبز با ديگر هنرها دارد ، اين است كه يک طرح لنداسکیپ فضای سبز، پس از پايان مراحل ساخت، در حقیقت هنوز تكميل نشده است و تنها در طول زمان، به شكل نهايي خود دست پيدا می كند. به همين، دليل حفاظت و نگهداری پروژه، پس از اجرا، ضامن حفظ و بقاي آن است و از اهميت ويژه‌ای برخوردار خواهد بود.


 اصول طراحی باغ و فضای سبز


طراحي فضاي سبز، در مقياس‌های كوچک، بايد مبتني بر راحتي، زيبايی، دوام و صرفه‌ی اقتصادی باشد . طراحی فضای سبز، به عنوان بخشی از طراحی فضای شهری، فرآيندی انسانی است كه با بهبود كيفيت كالبدی محيط زيست سر و كار دارد.
آن چه كه بايد در طراحي، به آن اشراف داشت، اين است كه يک فضای سبز جزئی از شهر است و نمي‌توان بدون توجه به كل، در مورد جزء برنامه‌ريزی و طراحي انجام داد و از سوی ديگر، هر فضای سبز، به منزله‌ی يک كل است كه از تركيب اجزا، مانند: راه‌ها، باغچه‌ها، محوطه‌سازی، مبلمان و المان‌ها تشكيل مي‌شود و ضمن اين كه بايستی كليت در تمامي اجزا احساس شود، اجزا نيز به خوبي طراحی شوند.
در طراحی فضای سبز، از گياهان به عنوان عناصر معماری مي‌توان استفاده كرد . اين عناصر، همانند ديگر عناصری كه در طراحي به كار گرفته مي‌شوند، از ويژگي‌های بصری مانند: نقطه، خط، فرم، رنگ و بافت برخوردار هستند.
بایستی این ویژگی‌ها بر اساس اصول زیبایی شناختی، یعنی وحدت، ریتم، تناسب، تعادل، توازن و مقیاس چیده شوند تا بتوان به محیطی دلپذیر دسترسی پیدا کرد.
در ادامه به نمونه‌ای از کارهای انجام شده شرکت فنی مهندسی کهن در استان مازندران اشاره می‌کنیم:

 

 

مشاهده بیشتر
هزینه ساخت شماره تماس