logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

عوامل موثر خرید ویلای مناسب در شمال

عوامل موثر خرید ویلای مناسب در شمال


خرید ویلای مناسب به عواملی بستگی دارد که شاید از نظر همه جدی و مهم نباشد اما اگر همه نکات با هم و در کنار هم جمع شوند می‌توانند یک ویلای مناسب را از هر نظری برای شما به ارمغان بیاورند.
نکاتی در رابطه با خرید و یا ساخت ویلای مناسب
هر انسانی دوست دارد وقتی که پولی را خرج می‌کند به اندازه همان نیز آسایش و راحتی خود را در آن پول خرج شده پیدا کند.
به طور قطع و یقین در مورد ساخت و یا خرید ویلا نیز این‌گونه است و هر فردی دوست دارد تا به آن اندازه که تلاش کرده است ویلای خوبی نیز داشته باشد اما برای اینکه این مقدار از تلاش و هزینه هدر نرود باید نکات و عواملی را رعایت کند تا بتواند ویلای مناسب خود را داشته باشد.
ما در این قسمت به نکاتی راجع به یک ویلای مناسب می‌پردازیم.

 

ویلای مناسب خرید چگونه ویلایی است؟
 


1.    امنیت
2.    نوع مصالح مرغوب در ساخت
3.    امکانات شامل (امکانات داخلی، امکانات خارجی، امکانات محیط)
4.    بهداشت
5.    متراژ و اندازه ویلا


1- امنیت یکی از مهم‌ترین شروط یک ویلای مناسب
اولین و مهم‌ترین شرط یک ویلا بحث امنیت آن است که باید حتما به آن توجه ویژه‌ای کرد تا صاحب یک ویلای مناسب شویم.
امنیت در بحث ویلای مناسب در بخش قبلی به طور کامل بیان شد اما در زمانی که می‌خواهیم یک ویلا بسازیم علاوه بر مطالب بیان شده باید به این موضوعات نیز توجه ویژه‌ای بکنیم.

2- نوع مصالح مرغوب در ساخت ویلا
در هنگام ساخت ویلا حتما باید به نوع مصالح کاربردی توجه ویژه‌ای کرد زیرا این مصالح اصلی‌ترین بنیان ویلا می‌باشند و اگر به طور درست و اندازه در پی و بنیان به کار نروند این ویلا از بیخ و بن معیوب می‌شود و به طور کلی شرایط یک ویلای مناسب را نخواهد داشت.
 
3- امکانات 
ما برای اینکه یک ویلای مناسب داشته باشیم حتما باید به امکانات آن توجه خود را معطوف کنیم.
امکانات ویلای مناسب باید به گونه‌ای باشد که بتواند تمامی استانداردهای یک محل سکونت را داشته باشد و علاوه بر آن به گونه‌ای ساخته شده باشد که در دراز مدت اتفاقی برای امکانات آن نیفتد و بتواند سالیان سال لحظات خوشی را برای ما رقم بزند.
 

 


امکانات یک ویلای خوب به 3 بخش تقسیم می‌شود.

 امکانات داخلی
امکانات داخلی یک ساختمان یا ویلا به امکاناتی گفته می‌شود که در خود محیط ساختمان وجود دارند و باعث راحتی بیشتر ما می‌شوند.
امکانات داخلی ساختمان برای این‌که ما ویلای مناسبی داشته باشیم باید به این صورت باشند.
 
1- درب و پنجره مناسب:
به دلیل این‌که ما می‌خواهیم در هنگام تعطیلی‌ها و اوقات فراغت از حجم سر و صدا و شلوغی شهرها فرار کنیم و به مکان‌های دنج و خلوت بیاییم باید ویلای مناسبی داشته باشیم که صدایی وارد آن نشود و برای این کار باید پنجره‌های مناسب داشته باشیم که صدایی را از خود عبور ندهند.
دومین نکته در خصوص این مطلب این است که به دلیل مراجعه چند وقت یک‌بار ما به ویلا باید امنیت آن به خوبی رعایت شود و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت نصب درب و پنجره ضد سرقت می‌باشد.
 
2- آشپزخانه مجهز:
یکی از مهم‌ترین امکانات داشتن یک آشپزخانه مجهز در ویلا است.
علاوه بر این‌ها داشتن یک آشپزخانه زیبا و مجهز و مدرن از ملزومات هر محل سکونت می‌باشد به طوری که اگر هر کدام از امکانات آن نباشد و یا به درستی کار نکند خلا آن به صورت محسوسی حس می‌شود.
 
3- کمد دیواری مناسب:
یکی از معایب شمال و به طور کلی زندگی در شمال رطوبت آن است که در بعضی از مناطق به 85 درصد نیز می‌رسد. ما برای این‌که بتوانیم از کپک زدن البسه و لباس‌های خود جلوگیری کنیم نیاز به یک کمد دیواری مناسب داریم که مانع ورود رطوبت و نم شود و هم‌چنین دارای یک تهویه نیز برای جابجایی هوا باشد.
 
4- سرویس بهداشتی:
بهداشت یکی دیگر از شروط مهم در زندگی است و ما باید برای اینکه یک ویلای مناسب داشته باشیم باید شروط بهداشت را نیز در آن رعایت کنیم و برای رعایت شروط بهداشت نیاز به یک سرویس بهداشتی مجهز در ویلای خود داریم.
از مهم‌ترین امکاناتی که باید یک سرویس بهداشتی مجهز دارا باشد وجود وان، کف شوی، لوله کشی استاندارد، چاه مخصوص، فلاش تانک و هم‌چنین یک تهویه قدرتمند می‌باشد که معمولا در اکثر ویلاها یافت می‌شوند.
 

 


امکانات خارجی
امکانات خارجی ویلا که باعث می‌شود صاحب یک ویلای مناسب باشیم به این صورت است:
 
1- حیاط مسطح و قابل شست و شو:
هر فردی دوست دارد که در روزهای خوب و آفتابی در حیاط خود بر روی آلاچیق نشسته و به استراحت بپردازد برای همین یک حیاط خوب نیز از ویژگی‌های یک ویلای مناسب است علاوه بر این‌ها افرادی دوست دارند که در حیاط خود به همراه دوستان و خانواده به بازی و انواع ورزش‌های مورد علاقه بپردازند.
یکی دیگر از ویژگی‌های حیاط قابل شست و شو بودن آن است زیرا در شمال کشور آب و هوا غیر قابل پیش بینی است و هر لحظه ممکن است باران و یا برف شروع به باریدن کنند و حیاط را پر از آب بنمایند بنابراین حیاط باید قابل شست و شو باشد و محلی نیز برای خروج آب داشته باشد.
 
2- مکان باربیکیو:
یکی از لذت‌های شمال و تفریح کباب زدن آن است و اگر مکان و حیاط شما جایی برای کباب زدن و باربیکیو داشته باشد دیگر بهتر از این نمی‌شود.
 
3- پارکینگ:
در شمال کشور همان‌طور که بیان شد آب و هوا به شدت می‌تواند تغییر کند و مسافرتی که در اوایل با آفتاب شروع شده است می‌تواند به سرعت و در یک چشم به هم زدن به یک مسافرت بارانی تبدیل شود و از آنجایی که آب و هوای بارانی و برفی می‌تواند برای ماشین‌ها ضرر داشته باشد یک پارکینگ خوب برای خودش نعمتی است که می‌تواند ماشین شما را در امان نگه دارد.
 
امکانات محیط
بعد از امکانات داخلی امکانات محیط جزو مهم‌ترین امکانات یک ویلا می‌باشد که می‌توان نزدیک بودن ویلا به شهر و هم‌چنین نزدیک بودن به مکان‌های مهم مانند مدرسه، فروشگاه، فرودگاه، مراکز خرید و هم‌چنین مراکز درمانی را جزو آن‌ها شمرد.
برای یک ویلای مناسب دسترسی سریع به هر یک از موارد بالا یک مزیت شمرده می‌شود و می‌تواند در قیمت ویلا نیز تاثیر بسزایی داشته باشد اما نزدیک بودن ویلا به مدرسه برای افرادی که قصد اقامت کامل در ویلا را نداشته و یا بچه‌ای برای فرستادن به مدرسه ندارد مزیت شمرده نمی‌شود بلکه می‌تواند یکی از معایب نیز باشد زیرا مدرسه‌ها همیشه بعد از ورزشگاه‌ها و زمین‌های بازی دومین مراکز پر سرو صدا به حساب می‌آیند و می‌توانند آرامش و سکوت مدنظر شما را سلب کنند.

5- متراژ ویلا
یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل که در مورد یک ویلای مناسب مطرح می‌شود متراژ و اندازه آن می‌باشد.
متراژ و اندازه ویلا در بحث ویلای مناسب یک چیز کاملا نسبی است زیرا ممکن است یک ویلای 100 متری برای خانواده‌ای 4 نفره کاملا ویلای مناسبی باشد و برای یک خانواده 15 نفره ویلایی نامناسب، برعکس همین موضوع  که ممکن است یک ویلای 400 متری برای یک خانواده 20 نفره مناسب باشد اما برای یک خانواده 5 نفره نامناسب.
 

 

وقتی می‌خواهیم متراژ ویلای مناسب خود را تعیین کنیم باید به نکاتی توجه ویژه داشته باشیم
•    اولین نکته تعداد نفرات خانواده است که می‌تواند مهم‌ترین عنصر تعیین متراژ باشد زیرا این‌گونه می‌فهمیم که این ویلای مدنظر باید چند اتاق خواب داشته باشد و ابعاد آن به چه صورت باشد.
•    دومین نکته این است که ما قرار است تنها با خانواده خود به شمال مسافرت کنیم یا با دوستان و آشنایان.
اگر ما قرار است با دوستان و آشنایان به ویلا بیاییم حتما باید متراژ بالاتری را برای ویلای مناسب خود در نظر بگیریم.
 
 
ویلای مناسب برای خانواده‌های بزرگ
وقتی که ما مبلغی را برای خرید و یا ساخت ویلا در نظر می‌گیریم بهتر است که تمامی موارد را رعایت کنیم زیرا اگر یک ویلای نامناسب تهیه کنیم مجبور می‌شویم برای موارد رعایت نشده خرج بیشتر از حدی انجام دهیم و یا مجبور می‌شویم که ویلا را پایین‌تر از ارزشش واگذار کنیم که باعث ضرر زیادی می‌شود.
 

منبع: سایت بانیان مسکن
 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس