logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

نکات مهم برای نگهداری از پارکت ویلا

نکات مهم برای نگهداری از پارکت ویلا

استفاده از پارکت برای کف ویلا یک متریال با دوام و جذاب محسوب می شود. اما پس از خرید ویلا در شمال باید با نحوه نگهداری پارکت آشنایی داشته باشید تا بر دوام آن بیفزایید. اصلی ترین راهکار نگهداری پارکت، طریقه صحیح تمیز کردن آن می باشد. در ادامه چند راهکار و نکته مهم برای تمیز کردن پارکت به شما عزیزان معرفی خواهد شد.


هرگز برای تمیز کردن پارکت ها از آب استفاده نکنید. چرا که آب با ساختار چوب سازگار نیست و بلافاصله باعث تغییر در ساختار پارکت می شود و باعث می شود چوب ترک بردارد و سطح پارکت برآمده شود. شما می توانید گرد و غبار پارکت خود را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید. چنانچه از محلول مخصوص برای تمیز کردن و جلا دادن به پارکت خود استفاده می کنید، دقت داشته باشید که رطوبت را کاهش دهید و ماهی یکبار از این محلول استفاده کنید. استفاده از بخارشوی نیز برای شستن پارکت توصیه نمی شود چرا که بخار هم از ترکیبات آب است. چنانچه مایعی بر روی پارکت ریخته شد، سعی کنید بلافاصله آن را خشک کنید. حتی اگر مقدار مایع کم باشد و بلافاصله ناپدید شود، در داخل تخته های پارکت نشت می کند و بافت تخته را تخریب می کند. 


چنانچه قصد خرید یا ساخت ویلا در شمال را دارید و هنگام سفر به ویلای خود حیوان خانگی به همراه دارید، حتما دقت کنید که برای کف ویلا، پارکت هایی با تخته های محکم تر استفاده شده باشد. چوب گردو و بامبو و … از مقاومت بالاتری در برابر پنجه حیوانات برخوردارند. همچنین می توانید ناخن های پنجه حیوانات را کوتاه نگه دارید و یا برای استراحتشان روی پارکت از تشک مخصوص حیوانات استفاده کنید. دقت کنید که پاشنه های بلند، پایه مبلمان و اشیاه تیز می تواند بر روی پارکت خراش ایجاد کند.
شما می توانید در بخش هایی از خانه که رفت و آمد زیاد است، از فرش استفاده کنید.

 

منبع: سازه گستر شمال

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس