logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

خانه اخوان کاشانی یکی از خانه های پر پیج و خم و اسرار آمیز

خانه اخوان کاشانی یکی از خانه های پر پیج و خم و اسرار آمیز

شهرستان زیبای کاشان در استان اصفهان، به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران محسوب می‌شود و دارای خانه‌های بزرگ، زیبا و قدیمی است که شهرت خاصی را برای خود به ارمغان آورده است. شهر کاشان توسط کویر مرکزی و کوه‌های کرکس احاطه شده است که این شهر به یک مقصد گردشگری واقعی تبدیل کرده است. چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز کویر از یک سو و وجود آبادی‌های زیبا و تاریخی نظیر قمصر، نیاسر، اردهال و قهرود در دامنه‌های کرکس از سوی دیگر، گردشگران را مجاب به بازدید از این شهر تاریخی و مناظر طبیعی و منحصربه فرد آن می‌کند. گردشگران به دنبال بازدید از این شهر زیبا و تجربه فرهنگ و تاریخ غنی آن می‌آیند، که همچنین باعث ایجاد یک صنعت گردشگری پویا در این منطقه شده است.

 

 

جاذبه های گردشگری کاشان

شهر کاشان، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که شامل معماری تاریخی، باغ‌های زیبا، اماکن مذهبی و فرهنگی، بازارهای سنتی و موارد دیگر می‌شود. به طور خلاصه برخی از جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان عبارتند از: 


1.    باغ‌های فردوسی و فین
2.    بازار تاریخی کاشان (بازار باز، بازار سرپوشیده، بازار آمین‌السلطنه)
3.    باغ علویخان و کاروانسرای علویخان
4.    مسجد جامع امامزاده جعفر (ع) و مسجد آقا بزرگ
5.    برج بروجردی
6.    خانه‌های تاریخی و معماری قدیمی از جمله خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، خانه‌های عباسیان و خانه اخوان
7.    مدرسه‌های تاریخی نظامیه و آموزشگاه دولت‌آباد
8.    مجموعه تاریخی- فرهنگی فین‌آباد
9.    معماری مقبره سلطان میر احمد و مقبره سلطان علاءالدین محمود

 

 

کاشان اصفهان

 

 

خانه اخوان در کاشان

خانه اخوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر کاشان محسوب می‌شود. این خانه دارای معماری زیبا و سنتی ایرانی است و به عنوان یکی از نمونه‌های معماری مرغوب ایرانی در دوره قاجار شناخته می‌شود. خانه اخوان دارای حیاط داخلی، اتاق‌های بزرگ و زیبا، آب‌انبارها و سرایداری است. این خانه معمولاً توسط گردشگران و علاقمندان به فرهنگ و تاریخ بازدید می‌شود تا از زیبایی‌ها و شاهکارهای معماری سنتی ایران لذت ببرند.

خانه اخوان کاشان از جمله خانه‌هایی است که به دلیل معماری منحصر به فرد، پر پیچ و خم و اسرارآمیز بودنش، مورد توجه گردشگران و محققان فرهنگی قرار گرفته است. این خانه معمولاً برای بازدیدکنندگان از نقاط دیدنی کاشان جذابیت دارد، زیرا دارای الگوهای طراحی و نقش‌های هنری متنوعی است که باعث شده تا افراد به دنبال کشف رازها و اسرار آن بگردند. همچنین، معماری آن به‌طور کلی دارای توصیفاتی از زیبایی، تاریخچه و شیوه زندگی سنتی ایرانی است که به عنوان یک جزء از فرهنگ و تاریخ این کشور شناخته می‌شود.

مالک این خانه، خانواده اخوان است و این بنای معروف این روزها در بافت تاریخی شهر کاشان قرار دارد با دیدن عکس‌های خانه اخوان، ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد، در ابتدا تصور کنید که این خانه، در شمار خانه‌های تاریخی کاشان قرار می‌گیرد؛ اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید متوجه تفاوت سبک معماری این خانه خواهید شد.

این خانه اسرارآمیز که گویی آن را از دل یکی از نقاشی‌های سالوادور دالی بیرون کشیده‌ شده است، اکنون در بافت تاریخی کاشان قرار دارد اما سطوح منحنی و پرپیچ و خم آن اثبات می‌کند که این خانه اثری از معماری مدرن دارد. بنابراین، به‌ راستی داستان این خانه عجیب و غریب چیست؟


 

خانه اخوان

 

 

تاریخچه خانه اخوان 

چون خانه را با کاهگِل بازسازی کرده‌اند، همه فکر می‌کنند که این جا بنایی تاریخی و متفاوت در کاشان است. در اوایل سال 1390، مهندس کیارش اقتصادی، معمار و مرمتگر تبریزی، به پیشنهاد یکی از دوستان خود در کاشان، تصمیم به خرید یک خانه تاریخی که از شدت تخریب‌ در شرف ویرانی کامل است، می‌گیرد. این معمار با به کارگیری تخصص و ذوق معمارانه خود، تلاش می‌کند تا با حفظ اصالت بنا، به مرمت و بازسازی آن بپردازد و الحق که در این کار بسیار موفق عمل می‌کند. این خانه شامل یک بخش اصلی بود که در این تصاویر دیده نمی‌شود و یک حیاط پشتی که چیزی جز ویرانه از آن باقی نمانده بود. بخش اصلی را که نشانه‌هایی برای مرمت داشت با حفظ اصالت مرمت می‌کند و حیاط ویران را می‌سازد.

همچنین، اکبر رضوانیان، از دوستان نزدیکش اظهار می‌کند که این خانه در یک زمین خالی پایه‌گذاری شده بود،‌ به این مفهوم که هیچ چیزی جز یک زمین خالی از آن شکوه گذشته‌اش نمانده بود. هرچند تصویر منتشر شده با توضیح یک خانه تاریخی در کاشان دست به دست می‌‌شود، اما تصحیح این اشتباه مهم است، زیرا این یک خانه قدیمی نبود. خانه با متراژ حدودی ۴۵۰ متر در همان سال به قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و بعد از بازسازی به بابک اخوان فروخته می‌شود، کارآفرین برتر حوزه پوشاک الیاف طبیعی که اهل تهران است و دلبسته بافت تاریخی کاشان. اکنون امکان بازدید از این خانه کا‌هگلی زیبا وجود ندارد، اما دیدن عکس‌های این خانه جذاب و تصور کردن خود در چنین فضایی، چه برای کسانی که علاقه‌مند به برج‌های مرتفع‌اند و چه کسانی که دلشان می‌خواهد در یکی از خانه‌های قدیمی کاشان زندگی کنند، تجربه‌ای لذت‌بخش و متفاوت محسوب می‌شود.
 

 

خانه اخوان

 

 

آدرس خانه اخوان کاشان

خانه اخوان کاشان درست پشت مسجد آقابزرگ است. به خیابان فاضل نراقی بروید و کوچه مسجد آقابزرگ را پیدا کنید. از هر کسی بپرسید، خانه تاریخی اخوان کاشان را نشانتان می‌دهد. خانه اخوان کاشان درست کنار هتل خانه دوست است. خانه اخوان در محله گذر آب انبار خان واقع شده است. 

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس