logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

ویلا مدرن سیاه و سفید در اردن اثر رضا محتشمی

ویلا مدرن سیاه و سفید در اردن اثر رضا محتشمی

رضا محتشمی، معمار مشهدی، ویلای «سیاه و سفید» را با الهام از نماد باستانی چینی یین و یانگ طراحی کرده است. این ویلا مدرن که طرح مفهومی آن نهایی شده و در فاز اول اجراست در یک زمین شیب دار در ارتفاعات شهر امَان، اردن قرار دارد و با محیط اطرافش به خوبی ترکیب شده است.
یین و یانگ در فلسفه چینی به شکل ساده ای مفهوم یگانگی متضادها را بیان می کند. یین و یانگ و یا سیاه و سفید بیانگر، قطب های متضاد در جهان است. البته به این معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است، این تفسیر غلط است. ین و یانگ، مانند روز و شب یا زمستان و تابستان، بخشی از چرخه هستی هستند. در واقع این دو در کنار هم تعادل خوبی برقرار کرده اند. نقاط متضادی که در شکل Yin & Yang دیده می شود به این معنی است که یین وقتی به حداکثر خود می رسد، یانگ تکمیل می شود و به پایان می رسد و یانگ وقتی به حداکثر خود برسد، یین تکمیل می شود و به پایان می رسد. یعنی وقتی یکی به پایان رسید، دیگری در درون آن رشد می کند و این چرخه را می توانیم در طراحی ویلای سیاه و سفید هم به خوبی مشاهده کنیم.
این ساختمان که طراحی مدرنی دارد از دو ساختمان در هم گره خورده تشکیل شده و دو فضای خصوصی و فضایی نشیمن را تعربف کرده است. هر قسمت از ساختمان با دو ورودی مجزا طراحی شده. طراح با طراحی بخش سیاه، فضاهای خصوصی همانند اتاق خواب ها را درون خود جای داده و در دل بخش سفید، اتاق نشیمن و آشپزخانه را طراحی کرده است. در پشت بام، فضای باز و دلپذیری برای نشستن و همچنین فضای استخر طراحی شده است که توسط یک راه پله از داخل ساختمان به این فضا متصل می شود.
در ویلای مدرن سیاه و سفید شاهد سادگی و توجه به کارکردگرایی هستید، طراحی این بنا پیراسته است و تزیینات راه به آن ندارند و احجام هندسی خالص با خطوط صاف و مستقیم به چشم می خورند. پلان ها نسبتا باز هستند و به رابطه ساختمان با محیط اطرافش، حتی شیب و پستی بلندی زمین و طبیعت توجه شده است که همه این ها از ویژگی های سبک مدرن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ویلا مدرن سیاه و سفید در اردن اثر رضا محتشمی

 

رضا محتشمی

 

ویلا مدرن سیاه و سفید در اردن

 

ویلا مدرن سیاه و سفید در اردن
 

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس