logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

ایلان ماسک "بزرگترین معمار زمان ما"

ایلان ماسک "بزرگترین معمار زمان ما"

جان بولن  (Jan Boelen) می گوید: ایلان ماسک "بزرگترین معمار زمان ما" است.

به گفته جان بولن (Jan Boelen) سرپرست و مجری طراحی، ایلان ماسک، کارآفرین تسلا و اسپیس ایکس بزرگترین معمار زنده جهان است .
بولن استدلال کرد که میلیاردر متولد آفریقای جنوبی در مقیاس بلند پروازانه بیش از هر شخصیت زنده دیگری فکر می کند و از طریق تجارت خود در حال شکل دادن به جهان است.
بولن گفت: "ایلان ماسک بزرگترین معمار زمان ماست. او بزرگترین زیرساخت ها را در اطراف ما ایجاد می کند و حتی برای این کار از کسی اجازه نمی گیرد. او فقط این کار را انجام می دهد."
بولن افزود: "او مفهوم معماری را گسترش می دهد. او از تخیل خود برای توسعه پروژه هایی که هیچ کس دیگری فکرش را نمی‌کند استفاده می‌کند."

جان بولن معتقد است که ایلان ماسک بزرگترین معمار زنده جهان است.
پروژه های ماسک شامل برند اتومبیل الکتریکی تسلا و شرکت باتری سازی آن Gigafactory ، سازنده راکت خصوصیSpaceX ، ایده سفر پرسرعت Hyperloop و شرکت تونل سازی The Boring Company  است .
بولن، رئیس مدرسه طراحی آلمان در دانشگاه هنر و طراحی  Karlsruhe University of Art and Design (HfG). ، گفت: "او در همه جای دنیا هایپرلوپ می سازد."
افزود: "او اکنون در حال استعمار مریخ است وهمه این‌ها در دست یک فرد است."
"من فکر می کنم ما به افراد رویاپرداز بیشتری نیاز داریم"
ماسک در سال 1971 در پرتوریا متولد شد، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که ارزش تقریبی او 151 میلیارد دلار است. او با استفاده از موشک های خود برای انتقال مردم و تجهیزات به این سیاره ، آرزو خود را برای ایجاد شهرک در مریخ آشکارا اعلام کرده است.
بنیاد وی از جایزه 100 میلیون دلاری X برای توسعه فناوری های حل تغییرات آب و هوا با حذف دی اکسید کربن از جو پشتیبانی می کند.
بولن افزود: "من فکر می کنم ما به افراد رویاپرداز بیشتر و به ایده های رویایی برای جهان نیاز داریم."
"قدرت ایلان ماسک این است که او با محدودیت هایی که برای ما ایجاد شده یا خودمان قرار می دهیم کنار نمی‌آید. او یک متفکر خیالی واقعی است."
"ما به این افراد با طرز تفکر خیالی خود نیاز داریم"

 


بولن متولد 1967 ، قبل از ورود به آموزش و تدریس، به عنوان یک طراح صنعتی کار می کرد. وی سرپرست دوسالانه طراحی استانبول 2018 بود و بنیانگذار و مدیر هنری سابق مرکز هنری Z33 در هاسلت بلژیک بود.
او مدیر هنری Atelier Luma ، بخشی از بنیاد Luma است و سرپرست غرفه لیتوانیایی در دوسالانه معماری ونیز است.
بولن گفت: "کاملاً واضح است که بحران اقتصاد، بحران سیاست، بحران همه گیری و البته یک بحران زیست محیطی وجود دارد و این جهان را فلج کرده است."
"بنابراین ما به این افراد با طرز تفکر خیالی خود در مورد آنچه در جهان می گذرد، نیاز داریم تا ما را از این الگوها خارج کند."

منبع: Dezeen

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس