logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

تامین آب شیرین از اقیانوس‌ها دیگر رویا نیست!!

تامین آب شیرین از اقیانوس‌ها دیگر رویا نیست!!

آب در زمین فراوان است، زیرا 71 درصد از سطح سیاره توسط اقیانوس ها پوشیده شده است. متأسفانه این آب آنقدر شور است که نمی توان از آن برای آشامیدن، بهداشت، کشاورزی و یا حتی برای فرآیندهای صنعتی استفاده کرد. در واقع، کمبود آب یکی از مهم  ترین چالش های زمان ما است. "تضمین دسترسی به آب و بهداشت برای همه" – یکی از شش هدف اصلی سازمان ملل در بخش توسعه ی پایدار می باشد که در دستور کار برای دسترسی میلیون ها نفر به آب شیرین در 5 تا 20 سال آینده می باشد. آیا ساخت آب شیرین با فرآیند کربن خنثی امکان پذیر است؟ آیا می توان اقیانوس ها را به مخازن عظیم آب شیرین تبدیل کرد؟
 
قبل از کنفرانس آتی تغییرات آب و هوا ، cosimo scotucci dH2Ome در نظر دارد، زیرساختی با هدف تامین گالن‌های آب شیرین در جایی که بیشتر مورد نیاز است تهیه کند و کمک می‌کند تا پایه‌های یک جامعه سالم‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر را ایجاد شود.
 

هدف DH2OME تامین آب شیرین در جایی که بیشتر مورد نیاز است می باشد


DH2OME،  گلخانه ای درون اقیانوس ها 
 


cosimo scotucci به دنبال ارائه راه حلی جامع برای حل همزمان بحران آب و مسائل اجتماعی-اقتصادی است که کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه با آن مواجه هستند. بسیاری از کشورهایی که خشکسالی شدید و کمبود آب را تجربه می کنند در مناطق گرمسیری هستند و اکثر آنها کشورهایی هستند که در آنها خورشید در بیشتر سال می تابد و تا کنون بزرگترین منبع انرژی است.
 
 dH2Ome  یک راه حل مقیاس پذیر است که از یک گلخانه درون اقیانوس ها تشکیل شده است. به لطف تابش خورشید، آب داخل گنبد تبخیر می‌شود و خود را از نمک و سایر محصولات موجود در آن جدا می‌کند تا در نهایت روی سطح شیشه‌ای بالا متراکم شود. قطرات آب متراکم روی سطح کاملاً خالص هستند و تنها از طریق نیروی گرانش به داخل سیستم تخلیه تعبیه شده در سراسر محیط تکیه گاه به پایین هدایت می شوند که می توان مستقیماً استخراج کرد یا در خطوط لوله ریخت.

 

هدف DH2OME تامین آب شیرین در جایی که بیشتر مورد نیاز است می باشد

 

نمک املاح حاصل این عملیات را می توان برای تقویت توسعه اقتصادهای جدید به فروش رساند و منبعی بی نهایت و مقرون به صرفه از آب شیرین ایجاد کرد. این طرح چالش بزرگ، پیاده روی زنان و کودکان در مسافت های طولانی برای جمع آوری آب و عبور از تهدیدها و خطرات را برطرف کرده و آنها دیگر تحت فشار بحران آب نیستند، می توانند از خود و خانواده خود مراقبت کنند، می توانند مشاغل کوچک راه اندازی کنند یا تحصیلات خود را دنبال کنند. دسترسی به آب سالم برای سلامت زنان و نوزادانشان در دوران بارداری و بعد از آن بسیار مهم است.

 

هدف DH2OME تامین آب شیرین در جایی که بیشتر مورد نیاز است می باشد

 

اطلاعات پروژه:
نام:    dH2Ome
طراح:   cosimo scotucci
تصویرگر:   imperfct

 

منبع مقاله: designboom

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس