logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

چرا طراحی ویلای مینیمال؟

چرا طراحی ویلای مینیمال؟

امروزه کلمه مینیمال اغلب برای توصیف طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله هنر، مد، معماری، طراحی ویلا و سبک زندگی استفاده می‌شود. به همین خاطر احتمالاً افراد زیادی درباره طراحی مینیمال گیج می‌شوند و تعریف دقیقی از این سبک طراحی ندارند.
خب چه راهی بهتر از سفری کوتاه در زمان برای تعریف طراحی مینیمال؟ مینیمالیسم به‌عنوان یک جنبش هنری در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد. در ابتدا به‌عنوان اعتراضی علیه دنیای هنر سازش ناپذیر و جامعه مصرف‌گرا تلقی می‌شد. تمرکز مینیمال دور شدن از تزئینات و تجمل‌گرایی بیش از حد و گرایش به سمت سادگی و زیبایی بود.
طولی نکشید که این روند جدید به یک سبک طراحی و معماری تبدیل شد و منجر به کاهش شاخه‌ای از جنبش باهاوس شد. پیشگامان طراحی مینیمالیستی مانند «گریت ریتفلد»، «تادائو آندو» و «لودویگ میس فن در روهه»، راه را برای ترویج این سبک تأثیرگذار هموار کردند.
اگرچه ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، اما اگر چیزهایی درباره طراحی ویلای مدرن و مینیمال شنیده‌اید و قصد دارید آن را برای ویلای خود اعمال کنید؛ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره طراحی مینیمال و ویژگی‌های آن در اختیارتان قرار دهیم.


خنثی بودن، مبنای اصلی طراحی مینیمال ویلا

با این که پایه و اساس طراحی مینیمال محیط ساده و بی تجمل است، اما نیازی نیست به جابه‌جایی یا دور ریختن تمام وسایل تجملاتی و موردد علاقه خود فکر کنید. برای شروع، سعی کنید دیوارهای خود را با رنگی ساده و روشن مانند رنگ‌های اکرو یا عاج رنگ کنید و سپس یک کفپوش خنثی به این ترکیب اضافه کنید.
سعی کنید کفپوشی با ساختار طبیعی مانند فرش‌های سیزال یا علف‌دریایی، کف‌پوش‌های چوبی یا کاشی‌های سنگی انتخاب کنید. این تغییرات ساده، فضای مورد نظر شما را به طرز شگفت‌انگیزی به طراحی ویلا به سبک مینیمال نزدیک می‌کند. همچنین این کار، تشخیص به‌هم‌ریختگی بصری را برای شما آسان‌تر می‌کنند. در یک پس‌زمینه خنثی، به راحتی می‌توانید ببینید چه چیزهایی موردنیاز هستند و چه چیزهایی فضا را اشغال می‌کنند. 
 

 

طراحی مینیمال

 

 

سادگی در طراحی مینیمال

طراحی مینیمال در هر سطحی، از انتخاب مبلمان گرفته تا طرح رنگ و چیدمان، سادگی را در بر می‌گیرد. اجتناب از تزئینات بیش از حد، مهم‌ترین بخش طراحی مینیمال است. البته نیازی به نگرانی درباره کسالت نیز وجود ندارد؛ زیرا سادگی قطعاً به معنای خسته‌کننده بودن نیست.
در واقع، بسیاری از نوآوری‌های چشمگیر و منحصربه‌فرد در طراحی و فناوری دارای خطوط ساده، صاف و رنگ‌های خنثی هستند که ملزومات این فلسفه طراحی را تشکیل می‌دهند. رویکرد طراحی ویلا به سبک مینیمال عمدتاً مبتنی بر منطق ترکیب فرم و عملکرد پایه گذاری شده است.
 

سادگی در طراحی مینیمال

 

 

برجسته سازی وسایل عادی در طراحی ویلا به صورت مینیمال

از نقاط قوت طراحی مینیمال این است که با وجود سادگی، خسته‌کننده نخواهد بود. برای مثال انتخاب مبلمان آبی در کنار دیوار عاجی در طراحی ویلا می‌تواند همان‌قدر که جسورانه است مینیمال نیز باشد. در واقع گنجاندن حداقل یک المان با رنگی جسورانه و متفاوت در دکوراسیون ویلا به سبک مینیمال، یک پیش‌نیاز به شمار می‌رود.
اگرچه رنگ‌های یکدست و خنثی اصلی‌ترین مورد در این سبک هستند، اما طراحی مینیمال همچنان می‌تواند تزئینات را در حد اعتدال در اصول خود بگنجاند. نیازی به گفتن نیست که به‌کارگیری این اصل، مستلزم کوچک سازی است.
 

 

طراحی ویلای مینیمال

 

ایجاد تعادل بصری در طراحی ویلا

تعادل بصری بخش کلیدی طراحی مینیمال است. قبل از این که به فکر یکنواخت شدن فضا بیفتید؛ راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید یکنواختی فضا را از سادگی آن جدا کنید. درحالی‌که تقارن اساساً در چیدمان مبلمان و دکور اعمال می‌شود؛ می‌تواند در مواردی مانند طرح، رنگ و منبع نور نیز اعمال شود.
نمونه‌ای از این تعادل، تعادل بصری شعاعی است. تعادل شعاعی در واقع یک الگوی دایره‌ای به سمت بیرون است که نسبت به یک نقطه کانونی مرکزی، (مانند یک لوستر، نورگیر، میز گرد، یا کاشی‌های تزئینی که در مرکز قرار می‌گیرد) وسیله‌ها متقارن هستند. همچنین تعادل بصری عمودی و افقی الگوهایی را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود وسایل در اطراف یک خط مرکزی چیده شوند.
 

 

چرا طراحی ویلای مینیمال؟

 

طراحی مینیمال از گرفته و محبوس بودن فضای ویلا جلوگیری می‌کند.
یکی از فاکتورهای مهم در کنار تعادل بصری، گرفته و محبوس نبودن فضا است. با تقسیم کردن مبلمان و دکوراسیون خود به بهترین شکل از شلوغی فضای داخلی خود جلوگیری می‌کنید و اطمینان حاصل خواهید کرد که هر قطعه‌ای که انتخاب می‌کنید، فرصتی برای جلوه کردن و درخشش دارد.
جدای از اولویت دادن کیفیت بر کمیت، راه دیگر برای جلوگیری از به‌هم‌ریختگی فضای ویلایتان این است که به ازای هر قطعه جدیدی که اضافه می‌کنید از شر یک کالای قدیمی خلاص شوید. استفاده از اصول طراحی مینیمال یک راه عالی برای به حداکثر رساندن فضای خالی شماست.
 
 

 

طراحی ویلای مینیمال

 

پیش از اینکه درباره طراحی ویلای مینیمال صحبت کنیم بهتر است ابتدا تعریفی از طراحی مینیمال داشته باشیم. طراحی مینیمال پرداختن به ضرورت‌ها در طراحی است. یک ساختمان، وسیله یا طراحی مینیمال، از متریال‌های محدود، رنگ‌های خنثی و فرم‌های ساده استفاده می‌کند و از حداقل تزئینات جهت رسیدن به نوعی خالص از ظرافت بهره می‌برد. در واقع هدف طراحی مینیمال ظاهر ساده همراه با حفظ عملکرد می‌باشد. طراحی مینیمال توسط چند کلمه سادگی رسمی، تکرار کم و وجود فضاهای خالی تعریف می‌شود. منظور از تکرار کم، حداقل تنوع در الگوهای تکراری، سبک‌ها و فرم‌هاست.

 


سخن آخر

یکی از مزایای سبک مینیمال، ترکیب فوق‌العاده آن با سبک طراحی مدرن است. برای مثال، در سبک مدرن نیز، استفاده از پالت‌های رنگی خنثی یکی از مبناهای مهم در طراحی است. همچنین، این سبک روی استفاده بسیار کمتر تجملات تاکید دارد.
همانطور که احتمالاً متوجه شدید؛ حقیقت فلسفه سادگی و تمیزی در قلب طراحی مدرن نهفته است. به همین علت، سبک مدرن به‌خوبی می‌تواند در کنار سبک مینیمال جلوه کند و یک ویلای متفاوت با فضایی فوق‌العاده برای شما ایجاد کند.
اگر شما هم از طراحی ویلا به سبک مینیمال خوشتان آمده است پس بهتر است دست به کار شوید و فضایی فوق‌العاده با ترکیبی از مدرنیزه و مینیمال برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با «کهن سازندگان» تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره از آن‌ها ساخت و طراحی ویلای موردعلاقه‌تان را شروع کنید.
«کهن سازندگان» همراهی مطمئن و متخصص جهت راهنمایی و مشاوره فروش در زمینه طراحی، نظارت و اجرای ساختمان با افتخار و به صورت تمام وقت در کنار شما حضوری پر رنگ دارد.


شما می‌توانید از اینجا هزینه ساخت ویلا در سال ۱۴۰1 را به طور تقریبی محاسبه کنید.
 


منبع: نما پلان

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس