logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

کسب رتبه اول دفتر معماری دیگر (علیرضا تغابنی) در جایزه‌ی دورفمن

کسب رتبه اول دفتر معماری دیگر (علیرضا تغابنی) در جایزه‌ی دورفمن

هیأت داوران جایزه دورفمن آکادمی سلطنتی هنر انگلستان، معمار ایرانی را کاندیدای این جایزه کردند. دفتر معماری علیرضا تغابنی به عنوان یکی از پنج کاندیدای جایزه دورفمن آکادمی سلطنتی هنر انگلستان انتخاب شد. آکادمی سلطنتی قدیمی‌ترین موسسه هنری در انگلستان است که برجسته‌ترین چهره‌های هنری انگلستان در آن عضویت دارند. این موسسه امسال نخستین دوره جایزه سالانه معماری خود را برگزار کرد که هیات داورانی متشکل از ریچارد راجرز، لوییزا هوتون، محسن مصطفوی و … از بین ۱۰۰ دفتر معماری نامزد شده از سراسر جهان پنج دفتر را به دلیل نوآوری و تعالی فرهنگ معماری نامزد دریافت جایزه کردند و علیرضاتغابنی (دفتر معماری دیگر) به عنوان برنده اولین دوره "جایزه آکادمی سلطنتی دورفمن" اعلام گردید.

تبریک به جامعه معماری ایران

 

 

بیوگرافی مهندس علیرضا تغابنی، معمار ایرانی

علیرضا تغابنی، یک معمار مشهور و برجسته ایرانی است که به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگان معماری معاصر ایران شناخته می‌شود. وی در سال 1356 در تهران، ایران به دنیا آمد. تغابنی در دوران تحصیلات خود، در دانشکده هنر و معماری تهران (دانشگاه آزاد اسلامی) مشغول به تحصیل بوده و در سال 1381 فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، به عنوان معمار مستقل به فعالیت خود پرداخت و طی سالیان بعد به یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت معماری ایران تبدیل شد. وی به طراحی و اجرای پروژه‌های متعددی در داخل و خارج ایران پرداخته است که شهرت و شناخت وی را در صنعت معماری به اوج رسانده است.

طراحی‌های تغابنی به طرح‌های خلاقانه، مدرن و بازتعریف شده از عناصر سنتی ایرانی معروف است. طرح‌های او شامل استفاده از خطوط ساده، فضاهای باز و بسته، استفاده بهینه از نور و نقشه‌های هندسی است. او به خوبی توانسته است جنبه‌های فرهنگی و معماری ایران را در طراحی‌های خود به ارمغان آورده و با تعامل بین اصالت و نوآوری، آثار منحصر به فردی را خلق کند. علیرضا تغابنی با استفاده از طراحی‌های خلاقانه و نوآورانه، توانسته است نمونه‌هایی از معماری متمایز و منحصربه‌فرد را خلق کند. او در طرح‌های خود به عناصر فرهنگی و معماری ایرانی به عنوان منبع اصلی الهام استفاده می‌کند و آنها را با مدرنیته و زبان معاصر ترکیب می‌کند.

 

 

برخی از آثار برجسته علیرضا تغابنی

برادر بزرگتر: یکی از پروژه‌های برجسته‌ی علیرضا تغابنی، "ویلای برادر بزرگتر" است. این پروژه در زمینی قرار دارد که از سمت ورودی زمینی تودلی محسوب میشود و در گودی قرار دارد اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف است.

 

 

 


ویلای کوهسار:  یکی دیگر از کارهای علیرضا تغابنی، به سرانجام رساندن ویلای کوهسار است. این پروژه به دلیل نارضایتی کارفرما از طرح اولیه، ناتمام ماند و به همین خاطر از اوسط کار به ایشان واگذار شد. تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، کاری بود که علیرضا تغابنی برای نجات این پروژه انجام داد. این ویلا در سال 1391 برنده جایزه معمار نیز شد.

 

 

 

 

خانه شریفی هامجتمع مسکونی خانه شریفی ها در یکی از قدیمی ترین مناطق شهر تهران با پیشینه ای تاریخی واقع شده است. این ساختمان فوق مدرن با قابلیت‌های ویژه و طراحی مکعب‌های گردان با امکان تغییری دایمی در حجم و فضای خانه طراحی و اجرا گردیده است. طراحی خانه شریفی ها یکی از تاثیرگذارترین آثار علیرضا تغابنی است که توانسته کلیشه های موجود در نوع برخورد با معماری منازل مسکونی را تغییر داده و نگاهی متفاوت را ارائه کند. خانه شریفی ها در سال 1392 توسط "مجله معمار" به عنوان پروژه برتر برگزیده شد، در سال 1393 برنده جایزه معتبر بین المللی معمار خاورمیانه و در همان سال پربازدیدترین پروژه وبسایت معتبر آرک دیلی گردید.

 

 

 

 

مجتمع آفرینش: معماری مجتمع چند منظوره آفرینش در شمال شهر شیراز و در مجاورت بلوار آفرینش قرار دارد. این مجتمع شامل سه کاربری اصلی، تجاری، تفریحی و اداری است. این مجتمع شامل ۲۴ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین است و در طبقات زیرزمین، شامل ۷۱۶ پارکینگ و هایپرمارکت است و در بخش تجاری، شامل ۷۶ واحد تجاری و فودکورت می‌باشد. سطح زیربنای مجتمع به همراه واحدهای اداری و بخش تفریحی ۸۴۰۰۰ مترمربع است. برج اداری-تجاری شیراز دارای ۲۹ طبقه است که در نمای بیرونی با استفاده از چشم‌انداز سه بعدی و ترکیبی منحصربه‌فرد که با پودیوم ترکیب شده است، جذابیت خاصی دارد.

 

 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس