logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلای دوبلکس مدرن در ایزدشهر

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، روف گاردن
تعداد خواب 4
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین
مساحت کل ساختمان 224.5
محل پروژه مازندران - ایزدشهر
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
روند طراحی پروژه
کارفرما: جناب آقای دکتر بختیاری

طراحی ویلا دوبلکس به سبک مدرن در مازندران.

این ویلا در یک شهرک ویلایی (ایزدشهر- مازندران)، در زمینی با متراژ 200 مترمربع، طراحی شده است. خواسته کارفرما داشتن یک ویلای دوبلکس با روف گاردن، 4 خواب مستر، جانمایی پارکینگ و استخر روباز بوده است. این پروژه با توجه به محدودیت متراژ زمین، قوانین شهرک و همچنین خواسته‌های کارفرما، تحلیل و آنالیز استارت خورد. این قطعه زمین در انتهای یکی از کوچه‌های شهرک واقع است. تحلیل پروژه و کانسپت حجم و پلان ساختمان، بر این مبنا بوده که طراحی آن، هم ساختمان بر کوچه اشراف داشته باشد و هم مخاطبین (چه عابر پیاده و سواره) از دور متوجه حضور پررنگ این ویلا در بین دیگر ساختمان‌ها شوند.

ترکیب حجمی این ویلا بر اساس فضاهای منفی و مثبتی شکل گرفته که باعث شود تا چشم در تمام قسمت‌های این ساختمان بچرخد و از هر نقطه به مکاشفه فرمی و عملکردی بپردازد. ورودی ویلا در شکاف بین دو حجم پرقدرت عمودی و افقی کنسول شده، قرار گرفته که سطح شفاف و شیشه‌ای در کنار خود دارد و با یک درخت کاج بلند مزین شده است. ورود نور خورشید و سایه اندازی درخت در فضای درونی ساختمان حسی متفاوت از حضور در یک ویلا را به مخاطب منتقل می‌کند.

عرصه‌های عمومی و خصوصی بنا به واسطه ترکیب‌بندی فرمی ساختمان تفکیک شده‌اند که مسئله‌ای بسیار مهم است و تداخل عملکرد فضاها را به صفر می‌رساند. در سمت چپ ورودی، خواب مستر مهمان و سرویس بهداشتی عمومی طراحی شده و در سمت راست آن، فضای یکپارچه نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و میز بیلیارد جانمایی شده است که همگی دارای نورگیر مستقیم می‌باشند و دید به حیاط ویلا دارند. تفکیک فضایی هر کدام از این بخش‌ها به نحوی صورت گرفته که در عین کنار یکدیگر بودن، به طور مستقل مبلمان می‌شوند.

از پله دکوراتیو و زیبای این ویلا به طبقه اول می‌رسیم. در این طبقه نشیمنی منتهی به تراس نقلی، دارای دید به بیرون و شهرک، در کنار 3 خواب مستر که همگی به بهترین شکل در کنار هم قرار گرفته‌اند، طراحی شده است. در بام این ساختمان نیز روف گاردن تعبیه شده و دید 360 درجه به اطراف دارد. ترکیب بندی رنگی ویلا بر اساس دو رنگ روشن و تیره شکل گرفته و هماهنگ با نگاه مدرن مینیمال این پروژه است. به کار بردن سبزینگی در جاهای مختلف این فرم که همگی از قبل تعیین شده؛ هم بر جذابیت آن افزوده و هم تاثیر روانی چشمگیری بر مخاطب دارد.

ما در این نوشتار سخن کوتاه کردیم تا شما علاقه‌مندان را دعوت به شنیدن فایل صوتی این پروژه کنیم تا نوع نگاه و تحلیل تیم طراحی کهنسازندگان به پروژه‌ها و ایده‌پردازی آن‌ها را به طور کامل شنیده و دریافت دقیق‌تری داشته باشید.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس