logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلای دوبلکس استخردار در شهرودکلا (بر 6.80 مترمربع)

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، روف گاردن
تعداد خواب 2
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 234 مترمربع
مساحت کل ساختمان 221 مترمربع
محل پروژه مازندران- قائمشهر(شهرودکلا)
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب آقای هاشمیان

طراحی ویلای دوبلکس به سبک مدرن در قائمشهر

موقعیت مکانی و جغرافیایی زمین این پروژه به گونه ای بوده که چشم انداز پشت بسیار جذابی داشته ولی عرض زمین تنها 7 متر است.

محدودیت طراحی این پروژه،  عرض کم و طول زیاد زمین آن بوده که ایده‌پردازی این ویلا بر مبنای همین فاکتورها شکل گرفته است. در این ویلا حیاطی نسبتاً کوچک و پارکینگ به اندازه یک ماشین طراحی شده  و در بخش‌های دیگر فضای سبز جانمایی شده که منتهی به تراس و پله ورودی ویلا می‌شود.

از باکس افقی که دارای تراس بزرگ و کشیده است برای حل کردن و فرار از عرض کم ویلا استفاده شده و در انتهای فرم در بام، باکس‌هایی تعبیه شده که منجر به استفاده از روف گاردن گردیده و جانمایی درختچه‌ها و گلکاری‌ها به زیبایی نما افزوده است. استفاده از سبزینگی به نمای ویلا روح بخشیده و آن را چشم‌نواز کرده است.

در طبقه همکف، شیشه کار شده و حس سبکی و بی‌وزنی به مخاطب می‌دهد و باکس سنگین نما روی آن واقع شده که در نگاه اول حس کنجکاوی و پرسشگری مخاطب را برمی‌انگیزد. در این طبقه، پس از ورودی یک فضای یکپارچه طراحی و یک پله دکوراتیو زیبا در بدنه راست ویلا جانمایی شده و در زیر آن آشپزخانه تعبیه شده است. دیوار جانبی آشپزخانه شفاف و شیشه‌ای است که به استخر کاملاً دید دارد و به مانند یک تابلوی نقاشی برای ویلا و فضای نشیمن عمل می‌کند.

در طبقه بالا دو خواب مستر به علاوه یک نشیمن و تراس رو به نما و یک بام پشت به نما طراحی شده است. سقف استخر که حیاط طبقه بالا محسوب می‌شود مانند باغی است که چشم‌انداز جذاب و در عین حال دارای محرمیت کامل دارد. در بام ساختمان یک روف گاردن دیده شده که از اطراف با دیوارهای کاذب احاطه شده ولی چشم‌انداز پشت و دید به بخش‌های خیابان و منظر شهری دارد.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس