logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلای تریبلکس با معماری مدرن در شیرگاه

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، روف گاردن، اتاق بازی
تعداد خواب 3
تعداد طبقات تریبلکس
مساحت کل زمین
مساحت کل ساختمان 356
محل پروژه سوادکوه_شیرگاه
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب دکتر تبریزی

طراحی ویلای تریبلکس در سوادکوه (شیرگاه)

این ویلا در زمین شیبدار در ارتفاعات شهر زیرآب واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. در همسایگی آن دو ویلای دیگر ساخته شده‌ که در تحلیل و آنالیز و همینطور پروسه طراحی تاثیرگذار می‌باشد. بحث محرمیت و اشرافیت این ویلاها نسبت به یکدیگر مطرح می‌شود که با تمهیداتی این موضوع را حل کرده‌ایم و آن را توضیح خواهیم داد. طراحی فرم ویلا با پلان آن دارای ارتباط کاملی با یکدیگر هستند و هر کدام بر خلق دیگری تاثیر می‌گذارد.

طراحی حجم و فرم ویلا به سبک مدرن و مینیمال است. درب ورودی، تراس و پله‌های آن کاملاً تعریف ورودی ویلا و حس دعوت‌کنندگی را به مخاطب القا می‌کنند. حجم کلی ویلا متشکل از ترکیب دوباکس سفید و سیاه است. باکس سیاه (پوشیده شده با متریال آجر مشکی عمودچین) خود را به طور معلق نشان می‌دهد. یک حجم صلب و سنگینی که در بالای خود فضای باز و شفاف و سبک روف گاردن و در کنار خود تراس طبقه اول را دارد. به دلیل وجود این دو فضا، باکس مشکی رنگ خود را بیشتر نشان می‌دهد. پنجره‌های سقف تا کف در قسمت‌هایی که مکث فضایی وجود دارد سبزینگی کار شده و بر جذابیت و زیبایی ویلا می‌افزاید.

در ضلع شرق و غرب، بازشوها و پنجره‌ها را به حداقل رساندیم که موضوع دید و اشرافیت ویلاهای کنار هم به یکدیگر را به حداقل برسانیم تا موضوع محرمیت حفظ شود.

پلان معماری این ویلا را شرح می‌دهیم. در طبقه همکف فضای عمومی، خدماتی و ورزشی طراحی شده و شامل استخر، میز بیلیارد، آشپزخانه و کمدهای خدماتی به علاوه یک باکس پله دکوراتیو است که به طبقات بالا راه دارد.

در طبقه اول پذیرایی، نهارخوری و آشپزخانه بزرگ (برای خدمات‌دهی آسان به کل طبقه)، یک خواب مستر و یک خواب معمولی (با تراس اختصاصی) به همراه حمام و سرویس بهداشتی عمومی تعبیه شده است.

در طبقه دوم پذیرایی، اتاق خواب مستر، آشپزخانه، تراس پشت و روف گاردن جانمایی شده و برای استفاده و لذت بردن از مناظر اطراف و هوای مطلوب شمال کشور و استان مازندران می‌باشد.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس