logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

ساخت ویلا به سبک نئوکلاسیک ایرانی

سبک طراحی نئوکلاسیک ایرانی
امکانات ساختمان آسانسور، استخر، سونا و جکوزی، روف گاردن، اتاق بازی
تعداد خواب 4
تعداد طبقات فورلکس
مساحت کل زمین 255 مترمربع
مساحت کل ساختمان 835 متر مربع
محل پروژه مازندران- قائمشهر (البرز)
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان، نوید نثیر
کارفرما: جناب آقای کاظمی

طراحی ویلای فورلکس با یک طبقه زیرزمین واقع در استان مازندران، شهر قائمشهر در دفتر تعریف شده است. زمین پروژه دارای محدودیت‌های بسیاری از قبیل قناصی در ابعاد زمین، محدودیت متراژ با توجه به سطح خواسته‌های کارفرما، محرمیت و اشرافیت همسایه‌ها و ... بوده است. در جلسه هم‌اندیشی با حضور کارفرما متوجه شدیم که سبک زندگی آنها به اینگونه است که خانواده‌ای مهمان‌پذیر بوده و معمولاً چندین روز میزبان مهمان‌های راه دور هستند. در همین راستا کارفرما علاقه‌مند به داشتن ویلایی ساده و خونگرم است که با ابهت بوده و در خور مهمان باشد. از این رو به ایشان نمای نئوکلاسیک ایرانی را پیشنهاد دادیم و مورد استقبال کارفرما نیز قرار گرفت.

این پروژه با وجود چالش‌های طراحی و ضرورت تامین فضاهای موردنیاز کارفرما که از توان زمینی هم خارج بود، با حداکثر ریزبینی، تحلیل و داشتن استراتژی؛ طراحی و رضایت کارفرما حاصل شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، طراحی فرم ویلا شاخصه‌های متعددی دارد که باعث جلب توجه عابرین پیاده می‌شود. در ابتدای امر، ابهت ویلا که با عناصر کشیده عمودی سازه تاکید شده به چشم می‌آید. 

در دل این عناصر عمودی فضاهای منفی و تهی طراحی شده و با درختان سبز مزین گردیده که باعث تلطیف خنثی و صلب بودن نما می‌شود. همه این عناصر عمودی در بالای نما به گرمای چوب زیر سقف ویلا منتهی می‌شوند و به عنوان تاجی بر سر ویلا عمل می‌کنند. فضای دعوت کننده در ورودی ویلا دارای بخش‌های متنوع (بسته، نیمه باز، باز) با چشم اندازهای مختلف است. وجود سبزینگی در نما، تعادل و ترکیب رنگ‌های گرم و سرد، داشتن چشم‌اندازهای متعدد در کدهای ارتفاعی مختلف ویلا، رعایت اقلیمی، نورگیری عالی فضاها، تهویه مطبوع و ... پارامترهایی بوده که در استراتژی اولیه و سناریوی خلق این ویلا نوشته شده بود و به خوبی همه این موارد لحاظ شده است.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس