logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی خانه ویلایی همکف با نمای مدرن

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان روف گاردن، استخر روباز
تعداد خواب 2
تعداد طبقات همکف
مساحت کل زمین 452 مترمربع
مساحت کل ساختمان 208 مترمربع
محل پروژه کرمان
طراحان زهرا غنی، محسن ارجمند
کارفرما: جناب آقای محمدیان

طراحی خانه ویلایی همکف (یک طبقه) با نمای مدرن. این پروژه ویلایی در زمینی به متراژ 500 مترمربع در استان کرمان به شرکت فنی مهندسی کهن سازندگان مراجعه کرد. خانواده‌ای با روحیات درونگرا، از جنس اقلیم خود بسیار ساده، بی آلایش و به دور از هر گونه روحیات تحلیل گرایی و فخرفروشی که ویلای مورد علاقه آنها نیز از دل همین خصوصیات اخلاقی بر می‌آید. سناریو خلق این ویلا بر مبنای خواسته‌ها و روحیات کارفرما و عوامل اقلیمی منطقه طراحی شد. از مصالح بومی برای ساخت این ویلا استفاده شد و پوشش گیاهی منطقه و عنصر آب برای زنده کردن لنداسکیپ و ارتباط با فرم ویلا بکار گرفته شد.

فرم اصلی خانه ویلایی به شکل مستطیلی طراحی شده است که یک هسته مرکزی بلند دارد. در این هسته، درب ورودی ویلا قرار دارد و در کنار آن یک تورفتگی وجود دارد که به دسترسی مستقل به فضای خصوصی انتقال می‌دهد. این امر باعث شده تا کاربری فضاهای خصوصی و عمومی از هم تفکیک شده و بالاترین راندمان را داشته باشد. حجم ویلا در دل خود یک حیاط مرکزی کوچک دارد که برگرفته از طراحی اقلیمی معماری ایران است که به فضاهای خدماتی مثل آشپزخانه و فضاهای عمومی مانند نشیمن، فضاهای خصوصی خواب‌ها خدمات می‌دهد. 

طراحی پلان نیز مطابق با فرم اصلی و به طبع آن معماری اقلیم خود، بی پیرایه و ساده است. حفظ محرمیت و درونگرایی از شاخصه‌های اصلی خلق این ویلا بوده که در شکل‌گیری کالبد خود در قالب فرم موفق بوده است. 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس