logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ساختمان تجاری تفریحی 3 طبقه در قائمشهر

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان آسانسور، هوشمندسازی، روف گاردن
تعداد خواب --
تعداد طبقات 3 طبقه
مساحت کل زمین 450 مترمربع
مساحت کل ساختمان 1350 مترمربع
محل پروژه مازندران- قائمشهر (خ تهران)
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان
کارفرما: جناب آقای مهندس محمودی

پروژه‌ای با عنوان "ساختمان تجاری-تفریحی" واقع در شهر قائمشهر در شرکت کهن سازندگان تعریف شده است. در این پروژه، کارفرما برای این مجموعه درخواست هایپر گوشت، طبقه اداری ساختمان و رستوران را داده است. این مجموعه شامل زیر فضاهای مخصوص به خود است، که از عنوان کردن چالش‌ها و نوع روابط آنها خودداری می‌شود. 

در ابتدا به توضیح بیشتر برای شناخت پروژه می‌پردازیم. سناریو و استراتژی مشخص شده برای این مجتمع بر مبنای اولویت‌بندی و ارزش گذاری به فضاهای عمومی جهت سرویس‌دهی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به مشتریان خود است. البته این استراتژی در قالب یک فرم شهری زیبا نیز اجرا می‌شود. زیبایی حجم این ساختمان بر اساس فضاهای خالی و منفی (ووید)، جداره‌های شفاف شیشه‌ای و ترکیب و تزئین با گل‌ها و درختچه های بلند است. 

سازماندهی فضایی این مجتمع به گونه‌ای است که بیشترین فعالیت و تردد در طبقه همکف رخ می‌دهد و در طبقات بالا که به رستوران ختم می‌شود، رفته رفته کم شده و تبدیل به فضای مکث و گذران ساعات توام با آرامش می‌شود. در فضاهای داخلی به بافت سطوح، متریال و رنگ توجه ویژ‌ه‌ای شده است. همچنین، استفاده از بدنه شفاف، شیشه‌ای و نورگیر سقفی در ترازهای بالایی و در هنگام روز، به فضای مجتمع کیفیت ویژه‌ای بخشیده است. این ساختمان، اگرچه دارای ریز فضاهای فراوان در هر طبقه است، اما توانسته فضاها را به طور روشن و قابل فهم برای مخاطبان تدام بدهد، به‌طوری‌که هیچ گونه ابهام یا سردرگمی در درک آنها ایجاد نشود و از لحاظ عملکردی نیز هیچ اختلالی در سیرکولاسیون حرکتی وجود نداشته باشد. 

یکی از نکات مهم در این پروژه، تعامل این ساختمان با شهر و مخاطبانش است؛ از لحاظ فرمی بسیار برونگرا و قابل فهم برای مخاطبان است و آن‌ها می‌توانند عملکرد آن را به وضوح درک و دریافت کنند. علاوه بر این برونگرایی، در بخش بالایی مجتمع، یعنی در طبقه رستوران، حیاط درونگرایی وجود دارد که حس محرمیت را به آن فضا منتقل می‌کند.  همین امر موجب دریافت حس‌های متضاد از دل یک مجموعه شده و همچنین سبب جذابیت و خاطره‌سازی برای مخاطب می‌شود. 

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس