logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی و ساخت ویلا در شب کلا- مازندران

سبک طراحی پست مدرن
امکانات ساختمان
تعداد خواب 2
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 1416 مترمربع
مساحت کل ساختمان 150 مترمربع
محل پروژه مازندران- روستای شب کلا
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان
کارفرما: جناب آقای دکتر عنایتی

پروژه ویلایی دوبلکس پست مدرن در روستای شبکلا، واقع در حومه شهر ساری، به دفتر ما مراجعه کرد. این ویلا با مساحت ۱۵۰ مترمربع در زمینی با چشم‌انداز بسیار زیبا از ضلع جنوب و نمای اصلی از سمت شمال واقع شده است. چالش طراحی از همین نقطه شروع شده و با آنالیز کردن و پیش‌طرح‌های متنوع، به بهترین روابط فضایی که با ترکیب‌بندی فرمی همخوان باشد، رسیده‌ایم.

این خانه ویلایی بر روی یک سکو (تراس روباز) قرار گرفته و ورودی آن با فرم‌پردازی و متریال آجر شاموتی کاملاً تعریف شده و در دل فرم حل شده است. در فضای منفی نما، یک درخت سرو جانمایی شده که حس همنشینی و ترکیب بنا با طبیعت را القا می‌کند و هم سایه‌اندازی آن در دل خانه، حس شاعرانه به فضا می‌بخشد.

بخش‌های شفاف ویلا امکان دید به حیاط و مناظر و کوه‌های ضلع جنوبی را تامین می‌کند، همچنین دارای کوران و تهویه طبیعی و مطبوع است که جزء نیازهای اصلی ویلاهای مناطق معتدل و مرطوب محسوب می‌شود و رعایت این نکات اقلیمی به کیفیت فضایی این بنا افزوده است. آشپزخانه در طبقه همکف به گونه‌ای طراحی شده است که هم دسترسی کامل به حیاط داشته و هم دید به تراس پشت را برای سرویس‌دهی فراهم می‌کند، همچنین دید به کوهستان و جنگل ضلع جنوبی را فراهم می‌سازد.

طبقه اول این ویلا دارای یک نشیمن و تراس سه طرفه است که حس زندگی در غلامگردی‌های بناهای مازندران را القا می‌کند. استفاده از الوارها و نرده‌های چوبی، همراه با یک اشاره کوچک به معماری منطقه شمال کشور و مازندران، به شکل مدرن در دل فرم بنا حل شده است. در کل، با توجه به محدودیت‌ها و متراژ کم و شرایط خاص ویلا، تیم طراحی کهن به استراتژی و هدف خود دست یافته و یک ویلا مینیمال و نوعی ویلا پست مدرن طراحی کرده است.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس