logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی خانه ویلایی شیک و مدرن در دودانگه

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، جکوزی، روف گاردن
تعداد خواب 3
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 334 مترمربع
مساحت کل ساختمان 218 مترمربع
محل پروژه مازندران- دودانگه (روستای مرگاب)
طراحان محسن ارجمند، مجتبی بخشیان
کارفرما: سرکار خانم مستوفی

این پروژه ویلایی دوبلکس مدرن در روستای مرگاب ساری برای زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع طراحی شده است. پس از جلسه‌ای که با کارفرما برگزار شد، تمامی خواسته‌ها و نیازهای او به‌طور دقیق مشخص شد. تیم طراحی با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، توانست این خواسته‌ها را در طرح نهایی به‌خوبی پیاده کند. طراحی نهایی حاصل ترکیب دیدگاه کارفرما و امکانات موجود زمین است که منجر به خلق فضایی زیبا و کاربردی شده است.

با توجه به اقلیم، موقعیت جغرافیایی زمین و شرایط پروژه، فرم نهایی ویلا بصورت L شکل گرفته است. جایگذاری استخر در فضای خالی نیز، نه تنها زیبایی بصری را افزایش داده بلکه حس اتصال بین فضاهای داخلی و خارجی را به شکلی طبیعی به وجود آورده است. در عین حال طبقه همکف از جداره شیشه‌ای کامل و یکدست تشکیل شده که معلق بودن باکس بالایی ویلا را تاکید کرده و ابهت و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. 

فضای نشیمن و آشپزخانه کاملا به استخر دید دارند و حضور در فضاهایی که دید به آب و فضای سبز دارند حس بسیار خوبی به مخاطبین می‌دهد. طراحی فرم به گونه‌ایست که تمامی فضاها دارای نورگیری مستقیم و طبیعی هستند. تراس سرتاسری طبقه بالا که با بام آشپزخانه ادغام می‌شود، اشاره به غلام گردهای خانه‌های سنتی شمال دارد ولی به شکل و حل شده در ترکیب بندی فرمی ویلا. برای زیر سقفی‌های ویلا از الوار چوبی استفاده شده که تاکید بر حس فضایی این تراس می‌کند. روی بام همتراز با تراس و جکوزی روباز طراحی شده که دید به مناظر اطراف دارد و از نور مستقیم خورشید بهره می‌برد. در عین حال به دلیل جانمایی و ارتفاع زیاد آن از دید مناطق اطراف منفی است و محرمیت آن حفظ شده است. 

تعامل این ویلا با محوطه، استخر، مناظر و چشم انداز اطراف خود، روابط فضایی درونی آن با یکدیگر، ترکیب‌بندی و ریخت شناسی فرمی این ویلا، بکار بردن متریال و انتخاب تکسچرهای کلی پروژه، کنتراست رنگی و استفاده از رنگ‌های گرم و سرد و ترکیب با فضای سبز حداقلی باعث موفق بودن این پروژه شده است. همه این عوامل باعث شدند تا مالکین این ویلا، آن را مکانی آرامش بخش برای فرار از شلوغی و پناه بردن به آن از جلوت شهری و زندگی پر مشغله امروزی بدانند.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس