logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

راهنمای انتخاب شهر مناسب برای خرید ویلا در شمال

راهنمای انتخاب شهر مناسب برای خرید ویلا در شمال

کدام شهر برای خرید ویلا در شمال مناسب‌تر است؟

نگاهی به بهترین شهر‌های شمالی برای خرید ویلا

اگر تاکنون قصد خرید ویلا در شمال را کرده باشید حتما با سؤال‌های زیادی در ذهن‌تان مواجه شده‌اید. شاید کمی سخت باشد انتخاب میان ویلای نوشهر و ویلایی که در رویان ساخته شده است. احتمالا شما هم تفاوت ویلای چمستان و ویلایی که در متل‌قو دایر شده را آن‌طور که باید نمی‌دانید و خرید ویلای شمال را دشوار و سخت قلمداد می‌کنید. اگر تا پایان همراهمان باشید جواب تمام سؤال‌هایتان به خصوصبهترین شهر شمال برای خرید ویلارا خواهید گرفت.


آشنایی با انواع شهر‌های شمالی کشور

قبل از انتخاب شهر برای خرید ویلا در شمال بخوانید

خواسته آن‌ها که به دنبال خرید ویلا در شمال هستند جز زیبایی و طبیعتی بی‌بدیل، جز دریایی مواج و جنگلی باشکوه چیست؟ قطعا چنین افرادی دوست دارند شهری را انتخاب کنند که به حیث آب و هوا مناسب است و به عنوان شهری در شمال مملوست از منظره‌های دل‌چسب و فضاهای بکر، حتما دوست دارند ویلایشان در شهری مجهز به تله‌کابین و مراکز گردشگری مشهور باشد و به حیث امکانات شهری نیز کاملا راضی کننده و رضایت بخش.
چنین می‌شود که شهری چون متل‌قو شدیدا مورد استقبال قرار می‌گیرد به هرحال در کنار زیبایی‌های شگفت انگیزش، مجهز به آبشارها و چشمه‌های متعدد است، تله‌کابین‌های بکر دارد و مراکز خرید متعدد. این‌گونه است که نمک‌آبرود را بهترین می‌دانند و نوشهر را بی‌همتا قلمداد می‌کنند و شهری چون چالوس و رویان را چشم‌بسته بر می‌گزینند چون هم جنگل دارند هم دریا، هم از مسیر‌های پر درخت و خاطره‌انگیز بهره‌مندند هم امکانات درخور.
این‌طور بگوییم مازندران معمولا اولین انتخاب خریداران شمال است، دلیلش بی‌تردید هوای خوب، هم‌جواری با دریا، جنگل و جاده منتهی به پایتخت است.
بحث ما از این‌جا رسما آغاز می‌شود، قرار است شهری در مازندران برگزینیم اما با یک سؤال مهم روبرو هستیم:

 

مناسب‌ترین شهر‌های مازندران برای خرید ویلا کدامند؟

همان‌طور که گفتیم مازنداران بهترین چشم‌انداز دریا و منظره جنگل را داراست از این رو به وفور مورد توجه خریداران ویلای شمال قرار می‌گیرد. بهتر است قبل از این‌که بحث را باز کنیم به این نکته اشاره کنیم که مازنداران را عموما به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کنند و آن‌جا که بحث از شهر‌های مازندران به میان می‌آید به هر کدام برچسب غربی یا شرقی می‌زنند. بخش غربی که از آمل، چمستان تا نوشهر و چالوس و رامسر را در بر می‌گیرد محبوب‌ترین منطقه مازنداران به حیث خرید و فروش ویلاست دلیلش را می‌توان نزدیکی بیشتر به جنگل و دریا و هم‌جواری با مهم‌ترین جاده‌های منتهی به تهران دانست. بخش شرقی مازندران نیز از گلوگاه تا بابل را شامل می‌شود و به نسبت شهرهای غربی کمتر مورد توجه خریداران ویلای شمال واقع می‌گردد.


بهترین شهرهای مازندران، از آمل تا رامسر

از میان شهرهای غربی مازندران آن‌ها که به اصطلاح ساحلی هستند و در جوار دریا واقع شده‌اند باز هم در اولویت بیشتری قرار دارند، و به معروف‌ترین شهرهای ویلایی شمال در بین هم‌وطنان شناخته می‌شوند. چنین شهرهایی مطمئنا برای آن‌ها که جز سودای دریا در سر چیزی ندارند بهترین انتخاب تلقی می‌شوند، متل‌قو در کنار نوشهر، رویان و رامسر در این گروه قرار دارند.
البته لیست شهر‌های ساحلی مازندران به همین‌جا ختم نمی‌شود و چمستان و محمودآباد را هم می‌توان به این لیست افزود که محبوبیت‌شان به نسبت گروه اول کمرنگ‌تر است. شاید فاصله از دریا را بتوان دلیل این امر دانست ضمن این‌که معمولا برای افرادی که به دنبال لذت از طبیعت و جاذبه‌های محلی هستند مناسب است حال آن‌که کثیری از افراد ترجیح می‌دهند ویلایی که برای زندگی خریداری می‌کنند مجهز به امکانات شهری نیز باشد. در واقع چمستان برای عاشقان ویلاهای جنگلی ایده‌آل است.

 

https://kohansazandegan.com/news/11031/راهنمای-انتخاب-شهر-مناسب-برای-خرید-ویلا-در-شمال


دلیل محبوبیت شهرهای ساحلی و غربی مازندران

بخش غربی مازندران چنان برای خرید ویلا مطرح و محبوب است که آن را به سه بخش متفاوت تقسیم می‌کنند. قسمت اول که از آمل تا چمستان را شامل می‌شود به حیث تنوع ویلا بسیار گسترده است، هم ویلاهای ساحلی و هم نمونه‌های جنگلی را می‌توان با قیمت‌های متفاوت در این محدوده مشاهده کرد، که چمستان مطرح‌ترین شهر این قسمت برای خرید ویلاست.

از نوشهر و متل‌قو تا نمک‌آبرود، دومین بخش از این قسمت شمال هستند که به دلیل فاصله جزئی با پایتخت، بیشتر مورد توجه ساکنین تهران قرار می‌گیرند، در واقع تهرانی‌هایی که آخر هفته‌ها به بهانه دل کندن از یک هفته نفس‌گیر به دنبال راه فرارند بهتر است ویلاهای این منطقه را برای خرید انتخاب کنند. سومین بخش را منحصرا به رامسر اختصاص داده‌اند، شهری آرام، زیبا، سرسبز و دل انگیز؛ به راستی که رامسر عروس ایران است.

انتخاب شهر برای خرید ویلا کمی سلیقه‌ای است اما...

به رغم این‌که انتخاب شهر برای خرید ویلا کمی سلیقه‌ای است اما آن‌چه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حاکی از آن است که خریداران ویلای شمال، متل‌قو را بهترین شهر می‌دانند و پس از آن نمک‌آبرود و نوشهر را بر می‌گزینند و بعد از آن رامسر را انتخاب می‌کنند. آن‌چه سبب شده رامسر با آن تله‌کابین دوکیلومتری‌اش که بزرگترین تله‌کابین ایران محسوب می‌شود در اولویت آخر باشد (البته از میان همین چهار شهر ساحلی)، فاصله بیشتر با جاده دوست داشتنی چالوس و مسیر متصل به تهران است. در این میان نوشهر اما آرام‌ترین شهر است و برای عاشقان آرامش بهترین انتخاب، جدا از این رامسر به حیث بافت شهری هم از بهترین‌های مازنداران محسوب می‌شود و به همین خاطر برای زندگی کاملا ایده‌آل تلقی می‌گردد.
متل‌قو به دلیل مراکز خرید زیاد و استقبال عجیب گردشگران و توریست‌ها به نسبت شلوغ است، بنابراین برخی بر این باورند که اجاره ویلا در متل‌قو شایسته‌تر و خرید ویلا در نوشهر معقول‌تر است. بد نیست این نکته را اضافه کنیم که متل‌قو به دلیل نزدیکی با یکی از بهترین جاده‌های منتهی به پایتخت به حیث سرمایه‌گذاری بسیار ارزنده خواهد بود بنابراین اگر نگاه‌تان بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در خرید ویلا یا ملک است و هدفتان از خرید ویلای شمال کسب سود است بهتر است متل‌قو را در صدر اولویت‌هایتان بگذارید.
اشاره‌ای هم به قیمت ویلا داشته باشیم، در قسمت‌های غربی مازندران معمولا ویلا‌ها گران‌تر از قسمت‌های شرقی به فروش می‌رسند بنابراین آن‌ها که قیمت ویلا مهم‌ترین دغدغه‌شان است پیشنهاد می‌کنیم تمرکزشان را بر شهرهای شرقی استان مازندران بگذارند.

 

https://kohansazandegan.com/news/11031/راهنمای-انتخاب-شهر-مناسب-برای-خرید-ویلا-در-شمال


یک نکته را فراموش نکنید

به یک نکته مهم دقت داشته باشید، اگر قصدتان خرید ویلا نیست و صرفا برای مدتی کوتاه در تعطیلات تابستان قرار است ویلایی را در شمال انتخاب کنید پیشنهاد ما این است که با توجه به هوای شرجی شهرهای ساحلی، شهرهایی که در ارتفاعات شمال قرار گرفته‌اند را برگزینید. شهرهایی چون سوادکوه یا مثلا دیلمان یا حتی گیسوم که به دلیل واقع شدن بر ارتفاعات خنک‌ترین مکان‌های شمالی در تابستان محسوب می‌شوند. طبیعی است برای آن‌ها که پاییز را برای سفر به شمال برگزیده‌اند شهرهای ساحلی شمال بهترین انتخاب خواهد بود و می‌توانند کاملا مطمئن باشند که با کوله باری از خاطرات شیرین به خانه باز خواهند گشت.


صحبت پایانی

برای خرید ویلای شمال، بهتر است شهرهای ساحلی و واقع در بخش غربی مازندران را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم اولویت‌هایتان در خرید ویلا از جمله آرامش، امکانات شهر یا ارج و قرب زمین را به خوبی بسنجید آن‌گاه قاطعانه شهر مورد نظرتان را برگزینید.
در این نوشته بیشتر نگاه‌مان معطوف به مازندران بود اما واقعیت این است که همه جای شمال بکر و دوست داشتنی است، گیلان نیز به نوبه خود شهرهایی چون زیباکنار و انزلی در چنته دارد که بسیار محبوبند اما باز هم یادآور می‌شویم که رونق خرید ویلا در مازندران از دیگر بخش‌های شمال بیشتر است.

 

منبع: بانیان مسکن

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس