logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

روستای آهودشت ساری

روستای آهودشت ساری

گرایش به طبیعت از نیازهای ضروری است که در خوی انسان نهادینه شده و باید به آن پاسخ داده شود. همچنین از خواسته‌ها و دغدغه‌های بشر در هر دوره چگونگی گذراندن اوقات فراغت است. در سال‌های اخیر به دلیل گسترش شهرنشینی، پیشرفت تکنولوژی و زندگی به سبک ماشینی انسان برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس و تنش‌های اجتماعی نیازمند سپری کردن زمان آزاد خود در مکانی دنج و به دور از همهمه و شلوغی است. از این منظر داشتن ویلایی با امکانات رفاهی در منطقه‌ای خوش آب و هوا و دارای طبیعت بکر، رویایی است که هرکسی در سر می‌پروراند و افراد دارای شرایط به رویای خود جامه عمل می‌پوشانند.
کسی که تصمیم به داشتن ویلا در منطقه خوش آب و هوا دارد در گام نخست؛ شهر و یا روستای مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید ملک در آن منطقه می‌کند. به طور معمول خرید زمین و ملک در استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی شمال کشور و داشتن جنگل‌های سرسبز و دریا با استقبال زیادی روبروست. از این رو قصد داریم در این مقاله روستای زیبا و بکر آهودشت ساری را به شما معرفی کنیم.

 

 

آهودشت کجاست؟

آهودشت روستایی محبوب، سرسبز و زیبا از توابع شهرستان ساری واقع در استان مازندران می‌باشد. این روستا از شمال، غرب و جنوب به جنگل متصل بوده و همین امر به بکر بودن روستا می‌افزاید. تراکم جمعیت در این روستا پایین بوده و بخش عمده‌ای از جمعیت روستا خوش‌نشین هستند و به شهر رفت و آمد دارند. سرسبزی و طراوت این منطقه همواره دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده و از مقاصد جذاب گردشگری به شمار می‌آید. دلیل نامگذاری روستا وجود آهو در این منطقه است؛ بی‌شک تماشای گردش آهوان رها و آزاد در دل طبیعت بسیار روح نواز و دلفریب خواهد بود.

 

 

جاذبه های گردشگری روستای آهودشت ساری

از مکان‌های دیدنی روستای زیبای آهودشت می‌توان رودخانه زارم رود، جنگل انبوه سخو، ششار دره (همنشینی شمشاد و آبشار)، منطقه بکر توسکالش و تخت رستم را نام برد.

رودخانه زارم رود در ضلع جنوبی روستا قرار دارد و شالیزارهای روستا را سیراب می‌کند و با عبور از ساری به دریاچه خزر سرازیر می‌شود. همجواری روستا با رود و وجود جنگل و شالیزارهای چشم‌نواز کنار هم زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده و لذتی وصف‌ناپذیر برایتان به ارمغان می‌آورد. 

 

 

مازندران

 

 

جنگل‌های سخو نیز با سبزی و طراوت خود شهرت زیادی دارند. تماشای این همه زیبایی در یک منطقه، تجربه‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.

 

آهودشت ساری

 

 

منطقۀ بکر و طبیعت ناب توسکالش نیز به عنوان یکی از نواحی بکر و نایاب شمال ایران شناخته می‌شود. این منطقه به شدت دیدنی است و به علاوه، حضور در این منطقۀ ناب، فرصتی منحصر به فرد برای تنفس در محیطی بدون هیچگونه آلاینده‌های صنعتی را ایجاد می‌کند، که این خود به عنوان یک فرصت بسیار ارزشمند در نظر گرفته می‌شود.

 

آهودشت

 

 

تخت رستم از جاذبه‌های باستانی و تاریخی آهودشت است و آتشکده تخت رستم بر روی کوه تخت رستم واقع شده است. گفته می‌شود محلی که این آتشکده در آن واقع شده، در گذشته محل یکی از هفت خانه‌های رستم بوده است. اگرچه در دوران قبل از اسلام، نام این آتشکده تخت رستم نبوده و پس از ورود اسلام به ایران، همانند سایر آتشکده‌ها که نام آنها به رستم و سلیمان تغییر یافته است، نام این آتشکده نیز به تخت رستم تغییر کرده است.

 

 

آهودشت

 

 

اثر جذاب اینجا این است که آتشکده تخت رستم از آندزیت و سنگ‌های آتشفشانی ساخته شده و شواهد نشان می‌دهد که این آتشکده به دوران اشکانیان یا ساسانیان تعلق دارد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیق و واضحی در مورد زمان ساخت این آتشکده به دست نیامده است، زیرا کاوش‌های باستان‌شناسی به طور کامل و دقیق اجرا نشده‌اند. اما ارزش آتشکده تخت رستم به اندازه‌ای می‌باشد که در سال ۱۳۱۶ با شماره ۳۰۳ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

آهودشت ساری

 

 

تماشای اینهمه زیبایی در یک منطقه تجربه‌ای بی‌نظیر بوده و داشتن ویلا در چنین مختصات جغرافیایی بسیار وسوسه برانگیز است؛ زندگی و نفس کشیدن در تکه‌ای از بهشت به دور از آلودگی‌های صنعتی و سرشار از حس‌ آرامش وصف‌ناپذیر. با گذراندن اوقات فراغت خود در این روستا علاوه بر لذت بردن از سبزینگی و آب و هوای خوش موجود در آن می‌توانید از دیدنی‌ها و زیبایی و طراوت سایر مناطق نزدیک به این روستا نیز بهره‌مند شوید. شما می‌توانید از روستا سفر یکروزه‌ای به ساری داشته و از تماشای دریای بیکران خزر نهایت لذت را ببرید.

 

 

مازندران

 

 

اگر شما جز افرادی هستید که قصد خرید و یا ساخت ویلا در شمال کشور را دارید روستای سرسبز، دلنشین و امن آهودشت گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب می‌باشد و این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که در محیطی بکر و خوش آب و هوا در امنیت و آرامش زندگی کنید. همچنین وجود زمین و خاک حاصل‌خیز در این روستا برای افرادی که علاقه‌مند به کشاورزی هستند فرصت شغلی مناسبی ایجاد می‌کند. این روستای منحصر به فرد دارای امکاناتی نظیر راه آسفالته، آب، برق، گاز و تلفن نیز می‌باشد که برای ساخت ویلاهای زیبا و کلبه‌های سوئیسی نیز مناسب می‌باشد. 

 در آخر نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در کنار ویلا سازی و لذت بردن از طبیعت زیبا تلاش کنیم محیط زیست را حفظ کرده و آسیبی به طبیعت نرسانیم؛ زیرا طبیعت سرمایه و امانتی است که باید برای آیندگان به ارث بگذاریم.

 

گردآورندگان این مقاله: مرضیه ولی پور، محسن ارجمند، معصومه فولادی

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس