logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

ساخت یک ساختمان سه طبقه با سریع‌ترین چاپگر سه‌بعدی دنیا

ساخت یک ساختمان سه طبقه با سریع‌ترین چاپگر سه‌بعدی دنیا

یک ساختمان سه طبقه در آلمان با استفاده از سریع‌ترین چاپگر سه بعدی دنیا در حال ساخت است. فناوری چاپ سه بعدی در حال حاضر یک امکان بسیار هیجان انگیز در معماری است و به نظر می‌رسد هر چند ماه یک بار پیشرفت‌های جدیدی در این حوزه اعلام می‌شود. به دنبال اخبار مربوط به کل جامعه چاپ سه‌بعدی و یک خانه دو طبقه چاپ سه‌بعدی، اکنون یک ساختمان سه طبقه در آلمان با استفاده از سریع‌ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار در حال ساخت است. این پروژه توسط شرکت قالب سازی و داربست آلمانی “Peri” برای یک شرکت ساختمانی موسوم به “مایکل روپ” هدایت می‌شود. زیربنای این ساختمان بعد از تکمیل، تقریباً ۳۸۰ متر مربع خواهد بود که شامل سه طبقه به اضافه یک زیرزمین خواهد بود و از پنج واحد آپارتمان تشکیل می‌شود که چهار واحد اجاره داده می شود و یک واحد نیز برای نمایش و بازدید استفاده می‌شود.

این ساختمان با استفاده از چاپگر “BOD ۲” ساخت شرکت “COBOD” در محل چاپ خواهد شد. چاپگر “BOD ۲” ماژولار است و ابعاد آن برای این پروژه ۱۲.۵ در ۱۵ در ۷.۵ متر است.

به گفته شرکت “Peri” این دستگاه با حداکثر سرعت ۱۰۰ سانتی متر در ثانیه چاپ می‌کند که معادل چاپ ۱۰ تن بتن در ساعت است و این در حال حاضر سریع‌ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار جهان است.

فرآیند ساخت این ساختمان مانند بسیاری دیگر از پروژه های معماری چاپ سه بعدی است و شامل یک چاپگر است که مخلوطی از سیمان را از یک نازل به صورت لایه‌ای پخش می‌کند و به تدریج هر دیوار را می‌سازد. این دستگاه به دو اپراتور انسانی احتیاج دارد و کارهای ساختمانی دیگر نیز در حالی که چاپگر در حال استفاده است، ادامه دارد.

این شرکت توضیح می‌دهد: در طول فرآیند چاپ، این چاپگر، جای لوله‌ها و اتصالات آب، برق و غیره را که قرار است در زمان دیگری انجام شوند، در نظر می‌گیرد. چاپگر “BOD۲” به گونه‌ای طراحی شده است که امکان انجام کارهای ساختمانی جانبی را در حین چاپ فراهم می‌کند. این بدان معنی است که کارهایی مانند نصب لوله‌ها و اتصالات به راحتی می‌تواند در حالی که چاپگر در حال چاپ است، انجام شود.

این پروژه اکنون به خوبی در حال انجام است و طبقه اول آن به اتمام رسیده است. پیش‌بینی می‌شود کل مراحل آن شش هفته دیگر تمام شود. با این حال، برخی از کارهای ساختمانی جانبی مانند اتصالات الکتریکی و لوله‌کشی همچنان باید پس از این مدت انجام شود.

منبع: ایسنا

 

 

 

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس