logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان -
تعداد خواب -
تعداد طبقات -
مساحت کل زمین -
مساحت کل ساختمان -
محل پروژه ساری - خیابان فرهنگ- شهریار 3
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب آقای دکتر رجبی

طراحی و بازسازی مطب دندانپزشکی به متراژ 85 متر مربع در ساری.

با توجه به اینکه محیط دندانپزشکی جزء محیط‌های پر استرس پزشکی محسوب می‌شود و دغدغه کارفرما خلق یک محیط آرامش بخش برای بیماران بوده، روند طراحی شکل گرفته است. علاوه بر اینکه باید محیط آرام و صمیمی طراحی شود، عملکرد فضاها و کاربری آن‌ها با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود نیز مورد توجه قرار گرفته است. البته بنای موردنظر پتانسیل هایی هم در درون خود داشته است. پنجره سرتاسری با چشم اندازی جذاب در اتاق اصلی از نقاط قوت این پروژه بوده است. با وجود همه این نقاط قوت و چالش‌ها، تحلیل و ایده‌پردازی مطب استارت خورد.

ماهیت کل پروژه بر پایه رنگ سفید و خاکستری بنا شده و رنگ‌های دیگر از قبیل رنگ سبز و دیگر اکسسوری‌های رنگی برای حفظ تعادل کلی و گرمی بخشیدن به محیط اضافه شده است.

طراحی کتابخانه کوچک و جانمایی تلویزیون در سالن انتظار حس آرامش را تشدید می‌نماید. به کار بردن کابینت‌های سبز و طوسی رنگ نیز آرامش دهنده محیط می‌باشد و همچنین وجود یک تابلوی نستعلیق ایرانی با رنگ‌های گرم و آرامبخش بر این وجه تاکید دوچندان می‌نماید.

در تکامل با طراحی مدرن و مینیمال پروژه از فرم‌های قوسی شکل نیز استفاده کرده ایم. فرم قوسی زیر پنجره اصلی به نوعی طراحی شده که از نقطه صفر شروع شده و در نهایت در فضای منفی خود (که نشانی از یین و یانگ دارد) یک گلدان را در آغوش کشیده و تاکید بر جریان زندگی دارد. در دیگر اتاق این مطب هم در فضای ال شکل آن فرم قوسی به کار برده شده ( که هم استفاده کاربردی دارد و هم دکوراتیو) و در تعادل با لوورهای پشت خود می‌باشد.

با توجه به خواسته‌های کارفرما و کاربری فضاها، سناریو این پروژه نوشته شده که با حل چالش‌های اجرایی از قبیل ساخت فرم‌های قوسی و طریقه نصب آن‌ها که پایداری و دوام کافی داشته باشند، اجرای کنسول ام دی اف باریک و طولی در دل آینه دایره‌ای شکل و بدون اتصال با آن، نورپردازی خطی در کل فضاها و دیگر مسائل تاسیساتی و سازه‌ای در نهایت خلق شده است و با حساسیت در جزئیات اجرایی، این امر به بهترین شکل و با نهایت ظرافت محقق شده است.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس