logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ساختمان ویلایی تریبلکس

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان استخر، روف گاردن، اتاق بازی
تعداد خواب 3
تعداد طبقات تریبلکس
مساحت کل زمین
مساحت کل ساختمان 213
محل پروژه
طراحان

طراحی ویلای تریبلکس با نمای مدرن

با توجه به شکل و شمایل این ویلا، گویا بنا از دو حجم مجزا تشکیل شده که با در کنار هم قرار گرفتن، حجمی واحد را به وجود آورده است. در انتخاب متریال این ویلا بسیار سنجیده عمل شده و حداقل استفاده از متریال سیمان و به کار بردن شیشه در نما به عنوان متریال اصلی، از ویژگی های قابل توجه نمای این ساختمان می‌باشد. به کار بردن آجر در ظلعی از بنا نشان می‌دهد که متریال آجر نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیمان در نما باشد. شیشه‌های عریض و سرتاسری این ساختمان سادگی و مدرنیته بودن را نمایش می‌دهد. همچنین باعث تابش نور بیشتری به درون ویلا می‌شود.

با چند پله وارد فضای داخلی ویلا می‌شویم، در ابتدای ورودی فضای نشیمنی دنج و صمیمی طراحی شده و تلویزیون نیز در این قسمت تعبیه شده است. در سمت چپ ورودی، پذیرایی مهمان در مقابل پنجره‌ی سرتاسری طراحی شده و به واسطه‌ی همین پنجره نشاط و نور بیشتری به این فضا می‌رسد. آشپزخانه‌ای دلباز و بسیار نورگیر در ضلعی از پلان جانمایی شده که دسترسی مستقیم به دو فضای نشیمن و پذیرایی دارد. این طبقه کاربری عمومی دارد، در نتیجه خوابی برای مهمان در انتهای ویلا در نظر گرفته شده و دسترسی نزدیک به سرویس دارد. در کنار سرویس، دربی طراحی شده که امکان ورود و خروج از ضلع پشتی ساختمان را به مخاطب می‎دهد.

طراحی پلان این طبقه دارای تناسبات خوبی بوده و هر فضا به خوبی در جای خود نشسته است. در این ساختمان دسترسی به طبقات دیگر توسط پله گرد صورت می‌گیرد و به صورت دکوراتیو تعبیه شده است. طبقه اول به فضاهای خصوصی اختصاص یافته و از طریق پلکان به این طبقه می‌رسیم که دارای دو خواب ایده آل با تناسبات مناسب در سمت چپ پلکان می‌باشد. یکی خواب مستر (دارای کلوزت و حمام) و دیگری خواب کودک می‌باشد. این طبقه نیز دارای نشیمنی خصوصی برای استفاده خانوادگی است. وویدی نیز بر روی پذیرایی طبقه همکف قرار گرفته که به واسطه‌ی پنجره‌ی سرتاسری نما، هم نوری به فضای طبقه دوم می‌رساند و هم به دلیل ایجاد سقفی بلند بر روی پذیرایی این فضارا بزرگتر و با شکوه‌تر نشان می‌دهد. از این طبقه درب و پلکان مجزایی به طبقه دوم می‌رسد. این طبقه شاه نشین بوده و فضایی برای نشیمن و آلاچیق تعبیه شده و مکان روبازی مختص به استراحت و برگذاری دورهمی برای ساکنین این ویلا می‌باشد.

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس