logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلای فورلکس استخردار در لفور بابل

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان آسانسور، استخر، روف گاردن، اتاق بازی
تعداد خواب 6
تعداد طبقات 4
مساحت کل زمین 700 مترمربع
مساحت کل ساختمان 495 مترمربع
محل پروژه مازندران- لفور بابل
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب دکتر تبریزی

طراحی و ساخت ویلای فورلکس (4 طبقه) در مازندران (لفور بابل). این پروژه در زمینی شیبدار و در ارتفاعات شهر زیرآب واقع شده است. سبک زندگی و سطح خواسته‌های کارفرما از چالش‌های اصلی این پروژه بوده که بعد از جلسه هم اندیشی به تحلیل و بررسی این موارد پرداختیم. پس از درک این چالش‌ها، روند ایده‌پردازی و طراحی پروژه شروع و در نهایت منجر به خلق این بنا شده است. چالش‌ها از این قرار بوده که کارفرما تصمیم دارد به همراه 4 فرزند (هر کدام از فرزندان مستقل هستند) ایام زیادی از سال را به گذراندن اوقات فراغت در این ویلا سپری کنند. شرایط باید به گونه‌‎ای باشد که عدالت در کیفیت فضایی همۀ قسمت‌های این ویلا رعایت شده تا بتوان به صمیمیت و نزدیکی این خانواده پر جمعیت کمک کرد. 

در ادامه، مختصر به توصیف طبقات می‌پردازیم. طبقه همکف، یک فضای کاملا عمومی، تفریحی و ورزشی می‌باشد و به همراه یک سوئیت شیک در نظر گرفته شده است. طبقه اول، خصوصی ست و دارای 4 اتاق خواب مستر است که همگی دارای تراس اختصاصی می‌باشد. طبقه دوم، عمومی طراحی شده که بیشترین جریان زندگی و دور هم نشینی ها در این طبقه جاریست. طبقه سوم، مختص والدین است که کاملا مستقل عمل می‌کند. 

طراحی و خلق این ویلا، عملکرد گرا بوده که با معیارهای زیباشناسی ترکیب شده تا به منصه ظهور برسد. داشتن چشم‌انداز زیبا و دید به مناظر اطراف از ویژگی‌های مثبت موقعیت جغرافیایی این زمین است. داشتن تراس‌های با متراژ بالا و باز (البته بخش‌هایی نیمه مسقف) از علاقه‌مندی و خواسته‌های اصلی کارفرما بوده که به آنها در قالب فرم و پلان هدیه داده‌ایم. جداره‌های شفاف که توسط پنجره‌های عریض شکل گرفته؛ در تعادل بصری با بخش‌های صلب است. بخش‌های تیره در صحنه‌های دوم فرم، به منظور تاکید بر عمق کار طراحی شده‌؛ در حالی که قسمت‌های روشن در صحنه اول ویلا، با سبزینگی، گلکاری و کاشت درختان، زیبایی و تزئین شده‌ است.

 

پروژه مشابه: طراحی ویلای فورلکس در قزوین

 

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس