logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا سبک نئوکلاسیک ایرانی در کاشان

سبک طراحی نئوکلاسیک ایرانی
امکانات ساختمان استخر روباز
تعداد خواب 2
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 300 مترمربع
مساحت کل ساختمان 145 مترمربع
محل پروژه اصفهان، کاشان
طراحان زهرا غنی
کارفرما: سرکار خانم فلاح

این ویلا به سبک نئوکلاسیک ایرانی با زیربنای 141 مترمربع در کاشان، توسط تیم فنی مهندسی کهن سازندگان طراحی شده است. ویلا کاکتوس با نگاهی به فرهنگ، زندگی گذشته ایرانی و تلفیق آن با ساختار زندگی مدرن و همچنین تکنولوژی ساخت امروزه، به صورت تلفیقی و پست مدرن طراحی شده است. این ویلا برای مناطق گرم و خشک طراحی شده و از مصالح بومی آن مناطق استفاده شده است. 

اصول درونگرایی این ویلا با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی منطقه به خوبی ترکیب شده است. ترکیب حجم صلب و پر قدرت در کنار صفحه‌ای نازک و بلند و فضاهای خالی بین این احجام سنگین، تنوع فرمی به کلیت و ماهیت بنا داده است که در دل این فرمولوژی پیش ورودی بنا نیز تعریف خود را پیدا کرده است. استفاده از استخر (عنصر آب در معماری ایرانی و بخصوص برای مناطق خشک بسیار مهم و حیاتی است)، نه تنها به تأثیرات اقلیمی و حس روانی انسان کمک می‌کند، بلکه فضاهای سبز را ایجاد و محیط را خنک نیز می‌کند. این جریان آب و وجود سبزینگی برای افراد مناطق کویری، یک اتفاق لذت‌بخش و آرامش‌بخش فراهم می‌کند.

طراحی کلی این ویلا دوبلکس، ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن را به بیننده القا می‌کند. از مصالح خشت خام به عنوان یک پوشش سنتی بر روی ساختار مدرن استفاده شده است. این ویلا برای زندگی دائمی و همچنین گذراندن تعطیلات مناسب می‌باشد. 

بصورت مختصر به توضیح پلان ویلا دوبلکس می‌پردازیم. ورودی ویلا در سمت راست ساختمان قرار دارد که با چند پله و یک پیش ورودی سر پوشیده، حس درونگرایی و حفظ محرمیت در فرهنگ ایران را به وجود می‌آورد. هنگامی که وارد خانه می‌شویم، یک فضای مکث وجود دارد که دارای کمد کفش و لباس و سرویس بهداشتی است. آشپزخانه‌ در یک فضایی قرار دارد که از دید مخاطبین در نشیمن پنهان شده و نور آن توسط حیاط خلوتی که در دل خود دارد تامین می‌شود. از این طریق فضای عمومی و خصوصی از یکدیگر تفکیک شده‌اند. در طبقه بالای این پلان، دو اتاق خواب مستر وجود دارد که هر دو خواب به یک تراس خصوصی در سمت راست ویلا متصل می‌شوند. 

جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس