logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

هزینه ساخت و ساز و طراحی ویلا در شمال

هزینه ساخت و ساز و طراحی ویلا در شمال

به دلیل شرایط زندگی در کلان شهرها از نظر شلوغی، آلودگی و سایر موارد که امروزه بر زندگی شهرنشینی غالب گشته، افراد اغلب مشتاق به گذران اوقات فراغت خود در ویلایی در گوشه‌ای دنج و خوش آب و هوا هستند. برای ساخت ویلا برآورد هزینه‌های ساخت و ساز یکی از دغدغه‌های اصلی کافرمایان می‌باشد. از آنجایی که معیارهای متفاوتی می‌توانند بر میزان هزینه ساخت و ساز یک ویلا تاثیرگذار باشند در این مقاله سعی داریم به بررسی این معیارها و برآورد هزینه‌ها بپردازیم.

هزینه ساخت و ساز به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، قیمت زمین، هزینه طراحی پلان و نما، انتخاب متریال (سیمان سفید، واش بتن، آجر، سنگ به ترتیب از ارزان‌ترین تا گران‌ترین)، دسته بندی بنا (ساخت ویلای مدرن، ویلای کلاسیک، ویلای دوبلکس، ویلای تریبلکس استخر دار) و جهت موقعیت مکانی (ساخت ویلا در شمال، ویلایی چوبی و ...) وابسته می باشد. محاسبه هزینه‌های ساخت در سال 1401 علاوه بر موارد فوق بسته به انتخاب نوع سازه(بتنی، LSF ، فلزی) متغیر می باشد. حتما قبل از شروع هر ساخت و سازی قیمت مصالح و هزینه‌های مربوط به دستمزد و کلیه موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و بعد از برآورد، اقدام به ساخت نمایید زیرا اگر هزینه‌ها به درستی برآورد نشود نه تنها باعث سودآوری نمی گردد بلکه ضرر و زیان کارفرما را نیز به دنبال دارد.

همانطور که اشاره کردیم موقعیت جغرافیایی از عوامل موثر در هزینه‌های ساخت یک ساختمان محسوب می شود. میانگین ساخت و ساز در مناطق پرطرفداری مانند شمال به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای مناسب بیشتر است و همچنین به دلیل سودآوری مورد استقبال کارفرمایان قرار دارد. در نواحی شمالی میتوان در حاشیه شهرها و  مناطق روستایی زمینی با متراژ بالا و قیمت مناسب خرید و ویلاهایی لوکس و شکیل در آن بنا نمود. معمولاً اغلب افراد برای سرمایه گذاری و یا سکونت یکی از شهرهای شمالی را انتخاب کرده تا بتوانند از طریق ساخت ویلا و فروش آن سود خوبی به دست آورده و یا در صورت سکونت از امکانات تفریحی و... بهره‌مند گردند.  

 

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت و ساز ویلا در شهرهای شمالی به لینک زیر مراجعه نمایید.

ساخت ویلا در شمال
 

طراحی ویلا در سبک‌های مدرن- کلاسیک- نئوکلاسیک به همراه اجرای آن تخصص ماست؛ شرکت کهن با کادر مجرب در زمینه طراحی و اجرا با رویکرد سودآوری و بازگشت سرمایه به کارفرما؛ ارتباط قوی با اکیپ‌های اجرایی، در نظر داشتن بازار سرمایه، طراحی زیبا، اجرای دقیق به همراه ظرافت در جزئیات اجرایی و مدیریت هزینه‌ها، حداکثر سود در ساخت را برای کارفرمای خود به ارمغان می‌آورد.

 


" بهترین طراحی و بالاترین سطح کیفیت در اجرا با کمترین هزینه و بیشترین سودآوری و بازگشت سرمایه به کارفرما، تخصص ماست." 

 

 

خدمات دفتر طراحی

اولین گام برای ساخت پروژه‌های عمرانی، تهیه نقشه ساختمان (نقشه ویلا، نقشه آپارتمانی، نقشه تجاری و تفریحی توریستی) است. طراحی نقشه ساختمان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مرحله در احداث بنا می‌باشد. داشتن یک تیم طراحی مجرب کمک می‌کند تا مسیر برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم و به نوعی آگاهی بخش می‌باشد.

گروه فنی مهندسی کهن با داشتن مهندسین با تجربه در این امر، صاحب سبک و پیشتاز بوده است. تهیه نقشه ساختمان در شرکت کهن یک روند مشارکتی می‌باشد؛ به این ترتیب که بعد از مراجعه کارفرما به دفتر فنی با تشکیل جلسه بین مهندسین معمار و کارفرما، با توجه به نوع پروژه (مسکونی، تجاری، ویلایی تفریحی توریستی و ...)، چک لیستی از کلیه نیازها تهیه می‌شود و از کارفرما سوالات متداولی (حدود ۳۰ سوال) در راستای طراحی و روابط فضایی پرسیده می‌شود. با پاسخ به سوالات، سطح نیازها در زمینه‌های مختلف مشخص شده سپس با مشاوره گروه معماری بعد از جمع‌بندی جلسه، طبق خط فکری کارفرما و روحیات آن، طراحی نقشه ساختمان آغاز می‌شود. تمامی این موارد در زمینه طراحی نما نیز رعایت می شود. البته گاهی اوقات سطح خواسته کارفرما متناسب با موقعیت سایت، اقلیم و سایر مسائل مربوط به آن نیست و در چنین مواردی تیم معماری با مشاوره و اعمال نگاه فنی و تخصصی به پروژه موارد را اصلاح کرده و با بهینه‌ترین حالت؛ نیازهای کارفرما را برآورده می‌کنند. حال با توجه به اینکه هزینه‌ ساخت در سال 1402  بین 12 تا 15 میلیون تخمین زده می‌شود، از این رو تهیه نقشه و نمای ساختمان بسیار مهم و تاثیرگذار در سرمایه‌گذاری کارفرما و مدیریت هزینه‌ها می‌باشد.
 

 

طراحی ویلا تریبلکس

طراحی ویلای تریبلکس در رودهن

 

شما می‌توانید از اینجا به طور تقریبی هزینه ساخت ویلا در سال 1402 را محاسبه کنید.

 

نقشه معماری و نمای ایده‌آل به گونه‌ای است که کاملا روحیه کارفرما به شکل هنرمندانه و خلاقیت معمارانه در اثر جاریست. نداشتن نقشه معماری و نمای خوب نه تنها باعث سودآوری نمی‌شود، بلکه کارفرما و پروژه را دچار ضرر و زیان فراوان می‌کند. یک نقشه غیر اصولی، باعث تحمیل هزینه‌های زیاد، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی می‌شود زیرا غیر اصولی بودن نقشه در طول زمان اجرای پروژه، به چشم کارفرما می‌آید و آن موقع تصمیم به اصلاح و یا تغییر آن بخش‌ها می‌گیرد که باعث می‌شود هزینه‌های اقتصادی اضافه به پروژه تحمیل شود. علاوه بر آن برای اصلاح کردن بخش‌های نادرست و غیر اصولی نیاز به زمان هم می‌باشد که باعث عقب افتادن پروژه و طولانی شدن اتمام پروژه می‌شود.
بهترین سطح خدمات روابط فضایی به گونه‌ای که فضا در اختیار افراد و ساکنین باشد، آسایش محیطی و بصری ، سطح نورگیر و دید منظر شهری، طراحی لندسکیپ، کنترل هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت و... از مزایای طراحی پلان و نمای خوب می‌باشد.

 

 

طراحی ویلا

طراحی نقشه ویلا دوبلکس

 

شما می‌توانید از اینجا به طور تقریبی هزینه ساخت ویلا در سال 1402 را محاسبه کنید.


اجرای ساختمان

پس از تهیه نقشه ساختمان، طراحی نما و دکوراسیون داخلی زیبا و ایده‌آل، با توجه به برآورده شدن کلیه نیازهای کارفرما که بر عهده گروه مهندسی معماری می‌باشد، نوبت به اجرای پروژه است. اجرای پروژه ساختمانی بعد از طراحی، از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های پدیده ساخت و ساز می‌باشد. قسمت اصلی هزینه‌ها در یک پروژه تماما بستگی به حضور مجری متخصص و نیروهای کار قابل در کارگاه دارد. کارفرما هرچقدر سعی بر حضور در کارگاه داشته باشد، به دلیل نداشتن اطلاعات تخصصی، در نهایت نمی‌تواند بر پروژه اشرافیت کامل و دقیق داشته باشد. بنابراین حضور مجری متخصص و با تجربه با اطلاعات جامع در مورد ساخت و ساز و مشرف به جزئیات اجرایی و در نهایت مدیریت نیروهای اجرایی در کارگاه الزامیست.

گروه فنی مهندسی کهن با داشتن کادر مجریان مجرب و متخصص تا به امروز نهایت سطح رضایت‌مندی از کارفرماها را داشتند. گروه کهن با بهره‌مند بودن از منبع اطلاعات جامع مهندسی (معماری، سازه، برق، مکانیک) در زمینه اجرا و همچنین ارتباط با کارخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد و مصالح و متریال ساخت در بازار با مدیریت در اجرا، قیمت تهیه مصالح و نیروهای کار و در نهایت هزینه کل پروژه را برای کارفرما همیشه کمتر از وضعیت معمول تمام می‌کنند.
 

 

 

هزینه ساخت ویلا

ساخت ویلا در شمال

 

 

سخن پایانی:
هزینه ساخت ویلا تحت تاثیر عوامل زیادی می‌باشد. با توجه به تورم موجود در کشور شاهد افزایش قیمت متریال و ... می‌باشیم و در نتیجه افزایش هزینه ساخت و ساز ساختمان هستیم؛ بنابراین با انتخاب یک تیم مجرب و متخصص در زمینه طراحی و اجرای پروژه می‌توان تا حد زیادی هزینه های موجود را کنترل و یک ویلای شکیل و با کیفیت تحویل گرفت و اوقات فراغت منحصر به فردی را سپری نمود.

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس