logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا مدرن با عرض محدود

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان آسانسور، روف گاردن
تعداد خواب 3
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 425 متر مربع
مساحت کل ساختمان 180 مترمربع
محل پروژه خراسان رضوی- کاشمر
طراحان مجتبی بخشیان، محسن ارجمند
کارفرما: جناب آقای نوروزی

طراحی ویلا دوبلکس مدرن در زمینی با عرض کم (6 مترمربع).

کاشمر یک شهر زیبا با گذشته تاریخی کهن، در جنوب غربی استان خراسان رضوی واقع شده است. اقلیم این منطقه، گرم و خشک است. در گذشته، به منظور تهویه طبیعی و دسترسی به نور، عنصری به نام حیاط مرکزی همواره مورد توجه قرار داشت که متأسفانه، در معماری امروزی این منطقه، حیاط مرکزی اغلب نادیده گرفته شده است.

در این پروژه محدودیت‌هایی همچون اقلیم منطقه، فرم کشیدگی شرقی- غربی در جداره 6 متری خیابان به نسبت طول 34 متری آن است که خواسته کارفرما، طراحی دو بلوک مجزا از یکدیگر برای ساخت ویلای مدرن با کاربری اقامت دائم و خانوادگی بود. با توجه به این محدودیت‌ها و خواسته‌های کارفرما، تیم طراحی کهن سازندگان یک رویکرد مناسب انتخاب کرد. در منظر جداره شهری، ترکیبی از عقب نشینی، فضاسازی و درختکاری‌هایی صورت گرفت تا حس تعامل فضایی بنا و شهر را تقویت کند. این تقویت شدگی در فرم بنا با بافت قدیم شهر کاشمر را به دفعات می‌توان در متریال آجر دید و این دیده شدن به دلیل استفاده از مصالح بوم آورد و نیز همخوانی با اقلیم اتفاق می‌افتد. در نتیجه نمای خارجی ساختمان با فرم‌های کشیده و حجم‌های المان گونه عمودی طراحی شده است و از ترکیب آجر مشکی با بتن سفید بهره می‌برد تا حضور بنا را بیان کرده و با حواس‌های قبلی به دل خانه پیوند بزند.

بعد از ورود به این خانه ویلایی، می‌توان به سادگی نمادی از فرهنگ و شیوه زندگی ایرانی را مشاهده نمود. این خانه تفکیک واضحی بین فضای عمومی و خصوصی دارد. دیدن در این خانه ویلایی مدرن، به معنای ترکیب شدگی فضاهای نشیمن و حیاط مرکزی شیشه ای با فضای سبز گل‌کاری شده منتهی می‌شود که تداعی‌گر حضور طبیعت است. حیاط شیشه‌ای در دل خانه، شفافیت و سیال دید را تایید می‌کند و این حیاط شیشه‌ای درون خانه، دید را به رویه‌ی حرکت عمودی بنا تا فضای روف تداوم می‌دهد و ما را به طور ناخودآگاه به فضای دل‌باز روف هدایت می‌کند. در این فضای انتهایی، به دفعات می‌توان حس ساکن بودن در زمان را با غرق شدن در منظر زیبای آن ترکیب کرد و حاصل آن، تهی شدن افکار پریشان آدمی از شلوغی‌های شهر در جهت رسیدن به خود دانست.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس