logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا مینیمال کلاسیک در قائم شهر- شهرودکلا

سبک طراحی نئو کلاسیک
امکانات ساختمان استخر
تعداد خواب 3
تعداد طبقات دوبلکس
مساحت کل زمین 300 مترمربع
مساحت کل ساختمان 216 متر مربع
محل پروژه مازندران- قائم شهر (شهرودکلا)
طراحان محسن ارجمند
کارفرما: جناب مهندس موسوی

طراحی ویلای مینیمال به سبک کلاسیک در قائمشهر (روستای شهرودکلا) توسط تیم فنی کهن‌سازندگان. کارفرمای این پروژه زمانی به شرکت ما مراجعه فرمودند که سازه ویلا اجرا شده بود. این خانه ویلایی، دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی بوده که تیم طراحی با بررسی و تحلیل‌های خود تمهیداتی برای پروژه درنظر گرفتند. همچنین تغییرات و اصلاحاتی در پلان آن ایجاد کردند تا به فضاهای با کیفیتی برسند. در ابتدا، ورودی بنا به دلیل دو نبش بودن مشخص و واضح نبوده و خوانش اولیه فرم برای مخاطب مبهم به نظر می‌رسید. ضعف اولیه و پررنگ بنا (ناخوانا بودن ورودی ویلا) را  با گسترش بخشی از فرم ساختمان رفع کرده‌ایم و در نتیجه، روابط فضایی پلان نیز بهبود یافته است. 

آشپزخانه را در بخشی قرار دادیم که به طور کامل به فضاهای نشیمن و پذیرایی خدمات می‌دهد و با حیاط خلوت نیز ارتباط مستقیم دارد. این بخش از نظر نورگیری، تهویه و کوران هوا دارای وضعیت مطلوبی است. پذیرایی و نشیمن دارای پنجره‌های کف تا سقف هستند که به تراس روباز درون حیاط منتهی می‌شوند و با باز کردن پنجره‌ها، فضای نشیمن و تراس یکی شده و محیطی جذاب برای دورهمی‌ها ایجاد می‌کند.

پارکینگ را در کد ارتفاعی پایین‌تری نسبت به حیاط اصلی قرار دادیم تا زیبایی و عملکرد حیاط تحت تأثیر قرار نگیرد. دیوارهای تزئین شده با گل و گیاه و درختچه‌ها، دید به حیاط و استخر را پوشانده و محرمیت فضای استخر را تأمین کرده‌اند. بخشی از فرم را در طبقه بالا خالی کرده و یک تراس روباز در ضلع شرقی فراهم کرده‌ایم که چشم‌انداز بسیار خوبی به کوه‌ها و مناظر اطراف دارد. سبک طراحی نما و فرم، نئوکلاسیک مینیمال با رویکرد مدرن است که از ابزارهای حداقلی، بازشوهای حداکثری، فرم‌های مرتفع و کشیده، سفال‌های سقفی و متریال فایبرسمنت بهره می‌برد. این عناصر در خلق این پروژه نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس