logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی و اجرای مرکز تصویربرداری درمجتمع اکسیر ساری

سبک طراحی مدرن
امکانات ساختمان اتاق های MRI، سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی، BMD، OPG
تعداد خواب
تعداد طبقات دو طبقه
مساحت کل زمین
مساحت کل ساختمان 501 مترمربع
محل پروژه مازندران- ساری
طراحان محسن ارجمند، نوید نثیر، محمود عزیززاده، مجتبی بخشیان
کارفرما: جناب دکتر قاسمی

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی مرکز تصویربرداری تابان 2 در مجتمع اکسیر ساری توسط تیم طراحی کهن سازندگان انجام شده است. این پروژه‌ها در دسته ساختمان‌های پزشکی و درمانی محسوب می‌شوند. افراد برای تشخیص بیماری احتمالی خودشان به دستور پزشکان به این مراکز مراجعه می‌کنند. بنابراین توجه به عوامل روانی و ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای مراجعان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به اینکه مراجعین ممکن است با استرس و اضطراب  ناشی از احتمال تشخیص بیماری مواجه باشند، طراحی داخلی و محیطی باید به گونه‌ای خلق شود که این تنش‌ها را کاهش داده و حس آرامش و امنیت را به افراد منتقل کند.

با انتخاب رنگ‌های خنثی مانند بژ که به دلیل گرمی طبیعی خود حس آرامش را القا می‌کند و با استفاده از فرم‌های منحنی که به‌طور ذاتی احساس نرمی و آرامش را منتقل می‌کنند، ما توانسته‌ایم فضایی را ایجاد کنیم که موجب کاهش استرس و ایجاد احساس راحتی در مراجعین می‌شود. همچنین، استفاده از گل‌ها و درختچه‌های زیبا، نورپردازی ساده و ملایم، و طراحی فضاها به گونه‌ای که خوانا و بدون سردرگمی باشند، همگی به هدف اصلی ما که القای آرامش به مراجعین است، کمک کرده‌اند. 

در این مرکز تصویربرداری خدمات متنوعی در دو طبقه وسیع ارائه می‌شود که شامل بخش‌هایی مانند رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، تراکم استخوان، OPG، سی‌تی‌اسکن و MRI است. مراجعین براساس نوبت‌های از پیش تعیین‌شده وارد فضای پذیرش می‌شوند. در این قسمت، یک کانتر کشیده و کارآمد قرار دارد که مراجعین را با کمترین زمان راهنمایی کرده و توسط سیرکولاسیون حرکتی واضح، آن‌ها را به بخش‌های مربوطه هدایت می‌کند. همچنین در این مکان، کافه‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا همراهان و مراجعین که ممکن است چندین ساعت را در این مکان بگذرانند، بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

آرامش روانی در این پروژه از طریق طراحی فرم‌ها و انتخاب رنگ‌بندی‌هایی که حس آرامش را القا می‌کنند، تحقق یافته است. خوانا و واضح بودن فضاها به کاهش سردرگمی مراجعین کمک می‌کند و سیرکولاسیون حرکتی روان به همراه فضاهای مکث، مسیرهای حرکت را ساده و قابل فهم می‌سازد. این پارامترهای طراحی در کنار خدمات‌دهی کارآمد بخش‌های مختلف، تجربه‌ای مثبت و خاطره‌ای ماندگار را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

اطلاعات پروژه
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس