logo
سفارش آنلاین سفارش خود را ثبت کنید هزینه ساخت قیمت تقریبی را آنلاین محاسبه کنید

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

در دنیای شلوغ امروزی، مردم گاهی اوقات به مکانی زیبا و راحت برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت کوتاه مدت یا بسته به شرایط خود برای اقامت دائم نیاز دارند. ویلا به اقامتگاه و ساختمانی گفته می‌شود که نسبت به خانه‌های معمولی از امکانات ویژه‌ای برخوردار است و معمولاً در حاشیه شهر با متراژ متفاوت ساخته می‌شود. امکانات رفاهی طراحی شده در خانه‌های ویلایی آن را به فضایی منحصر به فردی تبدیل می‌کند. خانه‌های آخر هفته و ویلاهای اطراف شهرهای بزرگ می‌توانند تجسم آرزوهای فضایی نسلی در زمانه خود به شمار بیایند. این تصور ایده‌آل‌گرایانه از زندگی در محیط و بستر خود به ظهور می‌رسد و تبدیل به فضایی می‌شود که علاوه‌بر کارکردهایی واقعی مانند لذت و آسایش، کارکردهای دیگری همچون حس تعلق به مکان، ارتباط با طبیعت، حس آرامش و گذران عمر با دوستان و افراد مورد علاقه را به همراه دارد. این ویلاها می‌توانند مستقل از ارتباط محیط بیرون رفتار کنند. یعنی حس ارتباط با طبیعت را با حضور و درگیری با حیاط و محوطه خود القا می‌کنند. هم محرمیت را حفظ کرده و هم فضاهای تفریحی و استراحت را در خود جای می‌دهند.

در طراحی و ساخت ویلا عوامل زیادی دخیل هستند؛ از جمله بودجه و توان مالی کارفرما، اراده مبتنی بر آرزو، متراژ زمین و بستر محیط جغرافیایی، سلیقه کارفرما و در نهایت تخصص و تجربه تیم معماران با انگیزه و داشتن ایده‌های نوین برای پیشبرد و ارتقاء زبان معماری و دادن پاسخ درست در جهت آسایش انسان. برای ساخت ویلا عوامل متعددی تاثیرگذار هستند که به توضیح در مورد آنها می‌پردازیم.

در نقطه شروع خلق هر اثر، مطالعه، فکر، تحلیل و آنالیز در مورد آن است که نقشه راهی ترسیم می‌کند برای رسیدن به هدف نهایی. طراحی ویلا و خلق فضاهای معماری هم از این قاعده مستثنی نیست.


آشنایی با سبک های طراحی ویلا

•    ویلاهای مدرن

•    ویلا های کلاسیک

•    ویلاهای تلفیقی


 

دیدن نمونه کارهای بیشتر طراحی ویلاهای مدرن

 

در این مقاله به طراحی، فونداسیون و انواع ویلاهای مدرن می‌پردازیم.

 

 

 

طراحی ویلا مدرن

معنای کلمه "مدرن" می‌تواند هر چیزی باشد که در تضاد با سنت‌ها، فرهنگ‌ها و بازمانده‌های تمدن‌های گذشته قرار بگیرد، به شرط اینکه بر پایه ایده‌های نوین و تفکری نو باشد. مدرنیته، در واقع در دوران مدرن و روشنفکری فردیت اعتلا یافته و سنت مورد نقد قرار می‌گیرد. فلسفه، روح زمانه و معماری کالبد آن است. پس تمامی مؤلفه‌های فلسفی و فکری در اولین قدم در جهت محقق شدن در معماری شکل می‌گیرد. جهت دهی فکری و فلسفه، تمامی هنرها در جهان توسط نظریه‌ها و جهان‌بینی فلاسفه شکل می‌گیرد و در آثار هنرمندان به منصه ظهور می‌رسد.

طراحی ویلا مدرن مانند فلسفه مدرن؛ گرایش به سادگی، ظرافت، زیبایی، کارایی، شفافیت، ارتباط با طبیعت و پرهیز از هرگونه گزافه‌گویی است. طراحی ویلاهای مدرن با توجه به سبک زندگی معاصر طرفداران زیادی پیدا کرده که در ایران هم به همین شکل است. جزئیات در طراحی و ساخت ویلاهای مدرن جایگاهی ندارد و تا حد امکان طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، با کمترین میزان جزئیات صورت می‌پذیرد. منظور از جزئیات، پرداختن به المان‌های پر کار با جزئیات زیاد در فرم و سطوح بوده که در تعامل مستقیم با نگاه انسان است. هر جزئیات در اجرای طرح‌های مدرن اتفاقاً جایگاه بالایی دارد که به بهترین و دقیق‌ترین حالت ممکن باید رعایت شود. در سبک مدرن، زیبایی در ذات و ترکیب‌بندی سطوح و حجم‌ها وجود دارد که بطور خالص خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل سبک مدرن از جزئیات و گزافه گویی پرهیز کرده و با کمترین جزئیات، بیشترین پیام را به مخاطب انتقال می‌دهد.

 

 

طراحی ویلا

طراحی و ساخت ویلا تریبلکس مدرن

 

 

طراحی و ساخت ویلاهای مدرن به دلیل سادگی، ظرافت، تنوع، زیبایی و امکانات رفاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سبک تأثیر گرفته از ایده‌های مینیمالیستی می‌باشد و در طراحی خانه‌های مدرن، از اِلمان‌های زیاد استفاده نمی‌شود. طراحی ویلاهای مدرن طرفداران زیادی را در ایران به خود اختصاص داده است. جزئیات در طراحی ویلاهای مدرن جایگاهی ندارد و  تا حد امکان طراحی نما و طراحی داخلی ویلا، با کمترین میزان جزئیات صورت می‌پذیرد.

امروزه، ویلاهای مدرن جزء پرطرفدارترین و باشکوه‌ترین ساختمان‌های اجرایی می‌باشند و یکی از مشخصه‌های اصلی این سبک، استفاده از متریال‌هایی همچون بتن، شیشه، فلز و چوب می‌باشد. همچنین استفاده از رنگ‌های تیره و خنثی از ویژگی‌های دیگر این سبک است.

 

 

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن تریبلکس 

 

زمانی که تصمیم به ساخت ویلا می‌گیرید، ابتدا باید جغرافیای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با توجه به بودجه خود، زمینی را در مکانی مناسب خریداری کنید. پس از خرید زمین، نیاز به یک تیم طراحی حرفه‌ای دارید تا ویلای موردنظر شما را طر احی کنند و برآورد زمانی و هزینه ساخت ویلا را ارائه دهند.

در طراحی و ساخت ویلا نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این نکات عبارتند از:

•    اقلیم منطقه
•    جهت وزش باد
•    زاویه تابش خورشید
•    نوع بافت ساختمان‌های اطراف
•    زیبایی شناسی (دید و منظر و سبزینگی)
•    ضوابط و قوانین شهرداری
•    سلیقه کارفرما

همچنین امکاناتی مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی، جانمایی موتورخانه و پمپ، تعبیه ملزومات تفریحی، سیستم ایمنی مناسب، نورپردازی و رنگ آمیزی اصولی و استاندارد و ....  از مواردی می‌باشد که بسیار حائز اهمیت است.
 

 

طراحی ویلا تریبلکس

طراحی ویلای مدرن تریبلکس در روستای دریک ساری

 

 


اصول طراحی ویلای مدرن:

اصول طراحی برای انواع ویلاها، به ویژه ویلاهای مدرن، باید یکپارچه و هماهنگ باشند. به این معنا که در هنگام تحلیل و آنالیز، فرم‌پردازی و طراحی نقشه ساختمان، بطور موازی باید پیش بروند تا پروژه قوام یافته و بی نقص خلق شود. در واقع، در هر مرحله از طراحی، باید به همه جوانب ساختمان فکر کرد و طراحی آن را پیش برد. بطور مثال، اگر در پروژه‌ای، ابتدا طراحی پلان به اتمام برسد و بعد به فکر طراحی نما بپردازیم؛ یک خطای طراحی است و مطمئناً به چالش‌های مخربی برمی‌خوریم که جبران ناپذیر است.

در طراحی ویلای مدرن، فاکتورها و اصولی وجود دارد که باید رعایت شود. در ابتدا باید بدانیم شالوده سبک مدرن عملکردگرایی است و در این سبک بنا، تکنولوژی نقش اساسی دارد. از موارد دیگر، انتخاب مناسب و صحیح رنگ‌هاست و در نمای مدرن معمولاً از رنگ‌های خنثی، تیره و سفید بیشتر استفاده می‌شود. به طور معمول در این سبک برای داشتن ظاهری مدرن و تامین نور فضای داخلی ویلا و همچنین گسترش دید و منظر، القای شفافیت و سبکی در فضا از پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود. در ساختمان‌های ویلایی با رویکرد موقت و تفریحی، افراد غالباً برای ریلکس کردن و کسب آرامش در مدت زمانی کوتاه اقامت دارند و شب‌ها ممکن است دورهمی‌ها در محوطه خانه برگزار شود؛ به همین دلیل نورپردازی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 

 

طراحی ویلای مدرن

طراحی پلان ساختمان مسکونی 

 

 


انواع طراحی ویلای مدرن:

شما می‌توانید به دلخواه و با توجه به متراژ زمین و توانایی مالی خود، ساختمان ویلای خود را به صورت کوچک، یک طبقه (فلتدوبلکس، تریبلکس و... طراحی کنید و بسازید. اساساً داشتن هر مدل ساختمان به سبک مدرن به دلیل سادگی و در عین حال زیبایی و شکیل بودن طرفداران زیادی دارند. اجزای یک ویلا شامل ورودی، نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، مطبخ، تراس، راهروها، استخر، فضای ورزشی، اتاق بازی، روف گاردن، محوطه باغ و... می‌باشد.

 

دیدن نمونه کارهای بیشتر طراحی ویلاهای مدرن




ویلای مدرن یک طبقه (فلت)

اکثر ویلاهایی که امروزه ساخته می‌شود به صورت یک طبقه می‌باشد که به آن فلت یا همکف نیز گفته می‌شود. ویلاهای فلت فاقد پله بوده و همراه با سادگی از طراحی‌های زیبا و چشمگیری برخوردارند. ویلاهای یک طبقه برای اقامت افرادی که کودک و یا سالمند دارند مناسب می‌باشد و همچنین به دلیل هزینه کمتر، گزینه مورد استقبال کارفرمایان است.

در طراحی ویلای مدرن، جانمایی مناسب ساختمان در زمین، تعیین مکانی برای زمین بازی، استخر و کلیه فضاهای مورد نیاز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ویلاهای فلت برای پرهیز از راهروی اضافی معمولآ اتاق خواب ها در کنار هم، سرویس بهداشتی و حمام در مجاورت اتاق خواب و نشیمن و آشپزخانه نزدیک هم تعبیه می‌شود. 

 

 

طراحی ویلای مدرن همکف

 

طراحی ویلای دوبلکس مدرن :

طراحی ویلای دوبلکس به خانه‌هایی گفته میشود که دارای یک طبقه می‌باشد و در داخل آن راه پله ای وجود دارد که طبقه اول را به طبقه دوم وصل میکند. در داخل این ساختمان دو طبقه وجود دارد که در طبق اول آن معمولا یک سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن وجود دارد و در طبقه دوم چند اتاق مخصوص خواب وجود دارد و بوسیله یک راه پله فلزی یا چوبی و یا راه پله ای که از مصالح ساختمانی ساخته شده است به یکدیگر متصل می‌شوند.

گاهاً افراد تمایل به داشتن خانه بزرگ و ایده آل دارند و نمای دوبلکس را برای ساخت انتخاب می‌کنند. طبیعتاً در ساختمان‌های دوبلکس به دلیل داشتن فضای زیاد امکانات بیشتری تعبیه می‌شود و اندازه فضاهای خانه می‌تواند مناسب با خواسته و نیاز کارفرما ایجاد شود که خود یک مزیت بسیار عالی محسوب می‌شود. معمولاً ساختمان دوبلکس در شمالی‌ترین نقطه زمین ساخته می‌شود و جانمایی پله و ارتفاع سقف یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی می‌باشد. طراحی داخلی در ویلای مدرن دوبلکس هر چه ساده تر باشد شکیل‌تر به نظر می‌آید؛ زیرا شلوغی زیاد اگر چه زیباست ولی در دراز مدت برای ساکنین خسته کننده خواهد بود. 

 

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس در چمستان


طراحی ویلا تریبلکس مدرن:

برای داشتن ویلا با ویو و چشم اندازی خارق العاده انتخاب طراحی و ساخت ویلای تریبلکس یا همان سه طبقه مناسب می‌باشد. در واقع هدف از طراحی ویلای مدرن تریبلکس، داشتن ساختمانی لوکس با فضای زیاد برای جانمایی دلخواه مکان‌ها و چیدمان و دکوراسیون لوازم می‌باشد. یکی از مزیت‌های این نوع ساختمان‌ها این می‌باشد که هم در زمین با متراژ کم و هم با متراژ زیاد قابل اجرا می‌باشد. ویلای تریبلکس در واقع ساختمانی با سقفی بلند و مرتفع می‌باشد. به طور معمول طبقه اول را به مکان عمومی و شلوغ تر و طبقات بالا را بیشتر به بخش‌های خصوصی تر اختصاص می‌دهند و می‌توان کلیه فضاهای تفریحی، اقامتی، ورزشی و ... را در این سبک به راحتی تعبیه کرد.

در ادامه باید گفت برای ویلاهای مدرن، دکوراسیون داخلی نیز به سبک مدرن طراحی می شود. طراحی فضای داخلی به سبک مدرن نیز ساده و به دور از شلوغی و تجملات می‌باشد. اول از همه معماری داخلی بنا مانند انتخاب متریال و مصالح، رنگ، نورپردازی و ...  باید مناسب با ایده مدرن باشد و سپس خرید لوازم مناسب با سبک مدرن و چیدمان دکوراسیون از اهمیت برخوردار است.

در ساخت ویلای مدرن علاوه بر طراحی پلان و طراحی داخلی و نمای بیرونی به سبک مدرن، محوطه سازی نیز از این سبک پیروی می کند. در فضای خارجی بنا نیز، فضای سبز و نورپردازی به شکل ساده و با اشکال هندسی مناسب با سبک مدرن طراحی و از شلوغی پرهیز می شود. در این ساختمان‌ها، محوطه به صورت ساده و نامتقارن و کمترین پیچیدگی طراحی شده و با نمای ساختمان هماهنگی دارد. لذت سپری کردن اوقات فراغت در کنار خانواده و عزیزان در ویلایی لوکس در باغی زیبا تجربه ای فراموش ناشدنی است.

با کمک یک تیم حرفه ای و متخصص شما می‌توانید ویلایی با پلان و نمای شیک و همچنین محوطه‌ای بی نظیر داشته باشید.

 

 

طراحی ویلای مدرن

 

 

ویلای مدرن کوچک:

شما برای داشتن ویلا لزوماً نیاز به زمین بزرگ ندارید. به نظر می رسد ساخت و ساز یک خانه کوچک دشوار باشد ولی میتوانید با انتخاب یک تیم هوشمند و متخصص در طراحی، یک ویلای مدرن نقلی و در عین حال شکیل و زیبا داشته باشید. استفاده از سبک مدرن به دلیل سادگی و عدم پیچیدگی طرفداران زیادی دارد و همچنین امروزه افراد زیادی به دلیل دغدغه‌های اقتصادی زیادی که دارند، داشتن ویلایی مدرن ولی کم هزینه را ترجیح می‌دهند بنابراین طراحی و ساخت همچین بناهایی برای این افراد گزینه مناسبی می‌باشد.

یکی از نکات مهم در طراحی این ویلاها، تلاش برای بزرگ نشان دادن نسبت به ابعاد طبیعی خود می‌باشد. ارتباط فضای داخلی و خارجی در خانه‌های کوچک از نظر بصری به بزرگ نشان دادن آن و همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در نما و طراحی داخلی نیز به بزرگ نشان دادن ویلا کمک می‌کند. استفاده از پنجره‌های بزرگ برای تزریق نور بیشتر به محوطه داخل بهترین انتخاب برای این ساختمان‌ها است. 

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، افراد زیادی مایل به داشتن ویلایی مدرن می‌باشند و با توجه به بودجه خود، توانایی ساخت آن را ندارند، در ادامه به چگونگی ساخت یک ویلای ارزان می‌پردازیم.

 

 

طراحی ویلای مدرن

 

 

 

ساخت ویلا ارزان 

همانطور که اشاره شد داشتن ویلا در مکانی دنج و بکر رویایی است که اکثریت به آن فکر کرده و تصورشان از ویلا یک بنای با شکوه و گران‌قیمت می‌باشد. البته ناگفته نماند همانطور که خرید یا ساخت ویلا تصمیمی شگفت‌انگیز است، پر هزینه نیز می‌باشد. 

بنابراین در این بخش سعی داریم بدانیم چطور میتوان یک ویلا با هزینه کمتر ساخت و افراد با سرمایه و بودجه محدود و کنترل هزینه‌ها چگونه می‌توانند رویای خود را به حقیقت بپیوندند.

نداشتن آگاهی و عدم مدیریت صحیح در ساخت ویلا می‌تواند هزینه‌های زیادی را به کارفرما تحمیل کند. هنگامی که تصمیم به ساخت ویلا گرفتید قبل از شروع به برآورد هزینه‌ها پرداخته، مراحل ساخت را مرور کرده و برای خود یک برنامه تنظیم کنید و بودجه‌ای که برای این پروژه در نظر دارید را مشخص نمایید.

هزینه‌هایی که در پروسه ساخت یک ویلا باید مدنظر قرار گیرد عبارتند از خرید زمین، انتخاب و خرید مصالح و متریال مورد نیاز، هزینه طراحی، هزینه مربوط به استادکاران و ... می‌باشد.  

 

خرید زمین:

اولین قدم برای ساخت یک ویلا، انتخاب و خرید زمین می‌باشد. شما با خرید زمین با متراژ پایین کل سرمایه خود را برای خرید زمین از دست نداده و همچنین هزینه ساخت ویلا و هزینه دیوارکشی و محوطه سازی را به حداقل می‌رسانید.

 

زیربنای ساختمان:

اگر با سرمایه محدود قصد ساخت ویلا دارید بهتر است تجملات را از پروژه‌تان حذف کرده و بودجه خود را صرف برآوردن نیازهایتان کنید. در ساخت یک ویلا مهم ترین مسئله پرداختن به کیفیت ساخت می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید از خواسته‌های گران‌قیمت و لاکچری صرف نظر کنید و ویلایی با کیفیت و در عین حال کم هزینه داشته باشید. همچنین برای داشتن یک ساختمان اقتصادی بهتر است به فکر ساخت ویلای دوبلکس، تریبلکس و ... نباشید و بنای خود را همکف طراحی کنید. از دیگر راه‌حل‌ها برای کاهش هزینه‌های ساخت پیروی از الگوهای سنتی خانه سازی است. ساخت ویلای بزرگ و لوکس بالطبع هزینه بیشتری نسبت به ویلای کوچک دارد. برای مثال چنانچه وجود آشپزخانه ضروری است ولی می‌توان به ابعاد آن توجه کرد و به جای آشپزخانه بزرگ و مجهز، آشپزخانه‌ای مناسب رفع نیازهای خودمان طراحی و بنا کنیم.

 

طراحی ویلای ارزان

 

 

انتخاب و خرید متریال:

همانطور که در بالا ذکر شد کیفیت از عناصر مهم در ساخت ویلا می‌باشد بنابراین خرید متریال درجه یک و با کیفیت از مواردی است که نمی‌توان از آن صرف نظر نمود ولیکن انتخاب مصالح و متریال ساده نسبت به متریال‌های پرهزینه و گران از مواردی است که می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. در طراحی نقشه ویلا از سبک مدرن به جای سبک کلاسیک استفاده کنید. سادگی سبک مدرن هزینه نما و دکور داخلی ساختمان شما را نسبت به ویلای کلاسیک به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. برای مثال برای نمای ویلای مورد نظر خود به جای سنگ‌های گران‌قیمت و لوکس از سیمان سفید استفاده نمایید. البته برای انتخاب متریال باید به شرایط جوی نیز توجه نمود.

 

محوطه سازی ساده و اقتصادی:

طراحی محوطه برای هر ساختمانی از الزامات می‌باشد منتها می‌توان حیاط سازی ساده‌ای برای کاهش هزینه‌ها در نظر گرفت. با استفاده از گل و گیاهان ساده و طراحی یک استخر کوچک می‌توان از فضای محوطه لذت برد. 

 

مشورت جهت ساخت ویلا:

شروع ساخت یک ساختمان پروسه‌ای است که بدون مشاوره و داشتن یک طرح و نقشه مناسب نه تنها موجب سودآوری نمی‌شود؛ بلکه موجب زیان کارفرما می‌شود. مشورت با یک تیم متخصص و مجرب می‌تواند راهکارهای اقتصادی زیادی برای کاهش هزینه‌هایتان به ارمغان آورد. یک تیم حرفه‌ای می‌تواند به شما طرحی متناسب با نیازهای شما برای اجرا ارائه دهد که هزینه‌های کمتری برای شما به دنبال داشته باشد. 
 

دیدن نمونه کارهای بیشتر طراحی ویلاهای مدرن

 

جمع بندی:

امروزه، با پیشرفت و گسترش شهرها و ازدیاد جمعیت در آنها، ارتباط انسان‌ها با طبیعت و امکان داشتن اوقات آرام به شدت کاهش یافته است. به همین رو، ساخت ویلاها و خانه‌ باغ‌ها‌ در در حومه شهرها و باغات، به منظور آرامش، استراحت و تفریحات آخر هفته، مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، از آنجایی که ساخت این ویلاهای مدرن هزینه زیادی نسبت به دیگر بازارهای موازی دارند، نیازمند توجه بیشتری به جنبه‌های مالی دارند. زیرا هر گونه اقلام بدون برنامه ریزی و نداشتن طرح و نقشه از قبل باعث صدمات جدی زمانی و مالی به پروژه شود. بنابراین، قبل از شروع ساخت، مشاوره با شرکت‌های معماری متخصص ضروری است. این اقدام، امکان ارائه طرح‌های مدرن و خلاقانه با تجربه و دانش موجود به کارفرماها را فراهم می‌کند. همچنین باعث افزایش آگاهی آن‌ها از همه جنبه‌های مالی و چالش‌های اجرایی پروژه می‌شود.

تیم طراحی کهن سازندگان با بیش از دو دهه تجربه و رزومه در این زمینه با ارائه خدمات مهندسی کامل، توانسته است در زمینه طراحی  اجرای پروژه‌های متعدد در سراسر کشور موفق عمل کند. وجود این پروژه‌ها و کارفرماها در سایت گواه این مطلب است. برای ساخت یک ویلای مدرن، باید مسیر خلق پروژه به دقت طی شود. از ابتدا با برگزاری جلسه با کارفرما شکل می‌گیرد و تا زمانی که بنا ساخته می‌شود، ادامه می‌یابد. اما تمامی این مراحل باید از ابتدا مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد و به صورت مداوم تا انتها پیگیری شود تا به نتیجه نهایی دلخواه دست یافته شود.

در طراحی ویلای مدرن، معماران آزادانه دغدغه‌ی محدودیت‌های موجود در طراحی را نادیده گرفته و به صورت خلاقانه و البته با حفظ ضوابط لازم، طرحی نو خلق می‌کنند. شما می‌توانید ایده‌های مورد نظر خود را با یک تیم متخصص در میان گذاشته و با استفاده از تجربیات و تخصص آنها رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

محاسبۀ آنلاین هزینه ساخت ساختمان، طراحی و ساخت ویلا، طراحی ویلای مدرن، نقشه ساختمان

پروژه ها
مشاهده بیشتر
جهت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کرده تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم
captcha
هزینه ساخت شماره تماس